زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

بریم خارج یا نه؟

ببینید اگر با مدرک لیسانس اینجا کار خوب و درآمد خوب گیرتون میاد یا باباهه کارخونه داره و شما فردا به یه نون و نوایی میرسید برای ادامه تحصیل نرید خارج بهتره. ادامه تحصیل اونم توی یه کشور خارجی خیلی مشکل هست. 

اما اگر هدفتون بالاتر از پول و رفاه هست (همون هدف والا!) میتونید به خارج رفتن فکر کنید. چیزی که مطمئنم اینه که بدون انگیزه غیرممکنه. یه کفش آهنی میخواد که بیفتید دنبال این کارها و یه زمان طولانی صبر و استقامت تا به نتیجه برسید و ممکنه هم به نتیجه نرسید. پس انگیزه قوی اگر ندارید بیخیال شید. حالا این انگیزه ها ممکنه فرق داشته باشه. برای من یکی که میخوام سربازی نرم. اینقدر این انگیزه قوی هست که حاضرم برم 4-5 سال دکترا بخونم اما سربازی نرم. شایدم رفتم همون جا ازدواج کردم. اینم یه انگیزه دیگه هست که برم اونجا ازدواج کنم که بچه ام دو تا زبون با هم یاد بگیره! میتونید خودتون رو گول بزنید تا به خودتون انگیزه بدید! ببینید به چی علاقه دارید که اگر خارج برید میتونید بهش برسید. مهم نیست چقدر بزرگ باشه. ممکنه فکر کنید میخوام رئیس ناسا بشم برای همین میرم خارج. اگر واقعا دلتون میخواد دور از ذهن نیست که بشید.


کسانی که برای تحصیل میرن خارج خواه نا خواه از زندگی اینجایی عقب میفتن. از بازار کار اینجا دور میشن. ارتباطاتشون با بقیه ضعیف میشه. بعد از 4-5 سال هم که برگشتن تازه نقطه صفر زندگی هستند. پس ببینید این صفر بودن بعد از 4-5 سال ارزش داره یا نه. این حساب با خودتونه. برای من یکی که داره. من یکسال و نیم نمیرم سربازی. اونجا هم بچه دار میشم و کلی به نفع بچه ام میشه که هم مقیم اونجا حساب میشه هم دو تا زبون با هم یاد میگیره. تجربه یه زندگی توی یه کشور خارجی رو هم پیدا میکنم. هرچند که اینجا شغلم خوبه اما اگر برگشتم میتونم یه شرکت تاسیس کنم و توی دانشگاه هم درس بدم. اگر هم برنگشتم حتما یه زندگی بهتری اونجا دارم که برنمیگردم دیگه! پس حتما میرم. اما نسخه ای که مال من ممکنه مال شما نباشه. پس اول ببینید ارزش داره که برید اگر داشت بسم الله. توی بقیه پست هام سعی میکنم راهنمایی کنم که چطوری تصمیم بگیریم خارج از کشور ادامه تحصیل بدیم.

نظرات 4 + ارسال نظر
test چهارشنبه 1 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 07:01 ب.ظ

هدف والا ؟
با داشتن انگیزه قوی موافقم (_گرچه کسی موافقت من رو لازم نداره _)
سربازی ؟
خیلی افتضاحه
به جز آموزشی - که 2 ماه بیشتر نیست و مای اسلحه ندیده هم که میخواییم یه دوبار یه شکلیکی بزینم و به جای سیبل بزینم تو خاکی - اصلا از سربازی خوشم نمیاد .
خود فریبی برای بازیابی یا ایجاد انگیزه : یه بنده خدایی میگفت از همین روش استفاده کرده و رفته یه کلاسی که یک سال و نیم و طول کشیده ولی بعد که قله پیروزی رو فتح کرده خیلی ضدحال خورده و 2 ماه رفته تو آژانس کار کرده تا یادش بره ؛ آخر یه بابایی مهندس که از مشتری های پایه آژانس بوده میفهمه که آقای راننده مدرک فلان داره و بعد اومده مسافر کشی !!! بهش پیشنهاد کار میده و پسره هم الان خیلی از کارش راضی و تو کارش تقریبا حرفه ای .
در ضمن حساب کتاب منم برای رفتن مناسب دراومده ولی چه کنیم که .....

کژال یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:22 ق.ظ

منم میرم... یا طاقت دوری ندارم بعدش میام یا میمونم
البته اگه انجا مزدوج بشم میمونم
تا خدا چی بخواد...
برم بمونم بهتره خواهرم رو هم میبرم بعدش بقیه رو این خوبه

صادق مهاجر جمعه 15 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 08:47 ب.ظ

آقا دمت گرم بخاطر نوشته های زیبا و دوست داشتنیت :)
اولین نظرم بود. گفتم قبل از هر چیز تشکر کرده باشم.
--------------------------------------------------------------------
و اما یه سوال:
شما سربازی داشتید که بعد رفتید؟ مگه میشه؟
آخه من الان دارم ارشد میخونم اما سربازی هم دارم حالا بعد از ارشد میشه سربازی رو پیچوند و رفت؟؟

سلام
ممنونم.
بله. وثیقه گذاشتم. رفتم.

ترنم بهاری یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1395 ساعت 09:06 ق.ظ http://zegneeeman.blogfa

حتی اگه خارجم برید بعد نمی تونید فرار کنید از سربازی چون یکی بود رفت اونجا برا تحصیل جرات نداشت بیاد ایران بخاطره اینکه کارت پایان خدمت نداشت و این حرفا...بعدشم ادم این همه بخودش سختی بده و با اون کشور اخت پیدا کنه بیاد ایران که چی بشه باید تلاش کنه شه شهروند اونجا بشه.....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد