زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

پذیرش به زبان ساده

سئوال خود من هم وقتی اول راه پذیرش بودم همین بود. پذیرش یعنی چی؟
این سئوال ناشی از اون هست که ما توی ایران همیشه کنکور میدادیم و بعد از اینکه رتبه رو گرفتیم بر اساس رتبه یه جایی رو انتخاب میکردیم و حالا دیگه شانس بود که کسانی که رتبه بالاتر از ما هستند اونجا رو انتخاب نکنن که پر بشه. پذیرش گرفتن از خارج دیگه اینطوری نیست
پذیرش به زبان ساده: شما یک (یا چند) دانشگاه رو پیدا میکند. مدارکی رو که میخوان تهیه میکنید. با هزینه خیلی خیلی زیاد میفرستید. آیا پذیرش بدن آیا ندن. این کلیت فرآیندش هست. حالا برای دکترا و فوق لیسانس یه فرق هایی میکنه. کشور با کشور و حتی دانشگاه با دانشگاه فرق میکنه. در مورد مدارک و کشور ها هم بعدا می نویسم.
پذیرش عمدتا یعنی اینکه شما دانشگاهی رو متناسب با سطح سواد خودتون انتخاب میکنید و مدارک لازم رو برای بررسی به اون دانشگاه میدید. عده دیگری هم مشابه شما همین کار رو انجام میدن. بعد اون دانشگاه افراد رو بر اساس فرمول مخصوص به خودش رتبه بندی میکنه و در صورتی که بر اساس مدارکی که ارائه کرده باشید شما رتبه بالاتری از دیگران بگیرید شما پذیرش میشید. اینجا دیگه کنکور نمیدید که معلوم بشه سطح سوادتون چقدر هست یا نیست. اینجا دیگه معدل و سابقه تحصیلیتون حرف اول رو میزنه.
ممکنه این سئوال پیش بیاد که حالا اگر معدلمون کم بود چی؟ یا بعضی نمره هامون خوب نبود چی؟ خوب این هم راه حل داره. شما با نمره بالای زبانتون میتونید نشون بدید که توانایی بالایی در یادگیری دارید و ممکنه از کسی که معدل بالاتری داره و نمره زبان کمتر جلو بیفتید. این بستگی به فرمول دانشگاه داره. حالا آمدیم شما همه چیزتون هم خوب بود اما یه جایی پذیرش نشدید. اون وقت چی میشه؟ اون وقت باید بگم که انتخاب خوبی نداشتید. شما لقمه بزرگتر از دهنتون برداشتید. افرادی با شرایط بهتر از شما پذیرش شده اند پس اونجا جای شما نبوده. بذارید مثال بزنم. فرض کنید همین ایران خودمون. شما توی یه شهرستان دور افتاده که از نظر امکانات تحصیلی خیلی ضعیفه قرار گرفتید. معدلتون هم 12 شده. دلتون هم میخواد بیایید دانشگاه تهران درس بخونید. اگر شما برای پذیرش دانشگاه تهران اقدام کنید چقدر شانس پذیرش خواهید داشت؟ هزار نفر دیگه هم هستن با معدل بالاتر از شما که اقدام می کنند اون وقت شانس شما چقدره؟ در مورد معیارهای انتخاب دانشگاه بعدا صحبت میکنم.

نظرات 3 + ارسال نظر
صادق جمعه 11 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 06:02 ب.ظ

سلام
یه سوال؟من با اینکه فوق لیسانس دارم اما متNسفانه تا حالا بغیر از شب امتحان هرگز درسمو جدی نگرفتم.کنکور کارشناسی و ارشد رو هم بدون اینکه بخونم رفتم و غیر از کارشناسی که دلبخواهی نبود.دو بار ارشد رو تو رشته ای که می خواستم قبول شدم که بار دوم رفتم.(به خاطر نزدیکتر بودن) هر دو دوره رو هم آزاد رفتم.رتبه دولتی ارشد من هم ۱۵۲ بود که با توجه به میزان مورد نیاز نشد.حالا می خوام بژرسم که به نظر شما آیا شانسی برای من هست که بتونم از دانشگاه های خارج از کشور ژذیرش دکتری بگیرم.یه دانشگاه نسبتاْ خوب که چیز یاد بگیرم ازش.البته بگم که ارشدم مدیریت کشاورزیه با معدل ۳۳//۱۵ و ریاضیم هم خوب نیست!!!سنم هم ۲۸.
ببخشید خیلی حرف زدم.

سلام
من رشته شما رو نمیدونم از بچه های اپلای ابراد بپرسید.

صادق یکشنبه 13 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 10:18 ب.ظ

ممنون از جوابت
از خوندن مطالبت لذت می برم

خواهش

کژال یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:47 ق.ظ

اصلا فرستادن مدارک برای دانشگاه های آمریکا با هزینه های زیادش بزرگترین معضله منه که باعث میشه بهش فکر نکنم
خوب زیاده چیکار کنم یا اینجا کار کنم تا پولشو در بیارم آخه فقط من یه بچه نیستم که و نمیخوام به خانوادم فشار بیاد
ها پس من چکار وکنم ها ها ها !!؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد