زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

ترجمه مدارک

متاسفانه تقریبا همه دانشگاه ها مدارک رو به زبان انگلیسی میخوان. مدارک ما هم که همه فارسی هست نیاز به ترجمه دارند. ممکنه مثل من اولش فکر کنید که حالا خودم ترجمه میکنم یا اینکه میدم یکی برام ترجمه کنه یا اینکه حالا دو سه هزار تومن میدیم یه جا ترجمه کنه. اما اصلا اینطور نیست. یکی از هزینه بر ترین کارها همین ترجمه هست. دو نکته مهم هست. یکی اینکه همه مدارک ارزش ترجمه ندارند. یعنی اینکه مدارک شما تا توسط نهاد های اصلی (مثلا وزارت علوم برای دانشجویان دانشگاه سراسری یا سازمان مرکزی برای دانشجویان دانشگاه آزاد) تایید و مهر نشده باشند اصلا هیچ ارزشی ندارند. دوم اینکه ترجمه فقط توسط دارالترجمه های رسمی مورد تایید دادگستری با مهر و امضای دادگستری و وزارت خارجه مورد قبول هست. خوشبختانه دارالترجمه های رسمی مهر و امضا ها رو خودشان میگیرند اما ترجمه ها بسیار گران هستند. قیمت امسال صفحه ای حدود 6000 تومان و تمبری که باید برای باطل کردن هر سری ترجمه داده شود 8000 تومان هست (که البته تمبر تا پارسال 500 تومان بود) حالا خودتان حساب کنید که چه هزینه ای رو باید برای ترجمه مدارکتون متقبل بشید. ترجمه هم حدود 4-5 روز طول خواهد کشید. بنابراین برنامه ریزی اش رو داشته باشید. خود گرفتن ریزنمرات و مدارک دیگر از دانشگاه و تایید وزارت علوم یا سازمان مرکزی حدود یک هفته کار میبرد. بنده هفته گذشته مدارکم رو دادم ترجمه برای 9 برگه که ریزنمرات و دانشنامه هام بود 161000 تومان (صد و شصت و یک هزار تومان. چشمتون درست میبینه) ناقابل دادم. هنوز هم همه مدارکم کامل نیست و احتمالا یه مقدار دیگه ای هم ترجمه داشته باشم.

نظرات 6 + ارسال نظر
m شنبه 7 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:15 ب.ظ

سلام...وبلاگت خیلی خوبه...واقعاً کمک می کنه و مسائل رو روشن...از اول دارم میخونم...
یه سوال داشتم...من یه کم تو این زمینه ناواردم...یه جورایی تازه دارم به فکر رفتن می افتم...من لیسانس دانشگاه شیراز بودم و ارشد دانشگاه تهران...تازه دفاع کردم.
می خواستم ببینم این درسته که اگه بخوایم برا اونور اقدام کنیم برای گرفتن دانشنامه یا ریز نمرات حتماً باید هزینه آموزش رایگان رو که تو ثبت نام تعهد دادیم پرداخت کنیم ؟
اینجوری مثلاً باید جمعاً برای لیسانس و ارشد 7 یا 8 تومن پیاده شم...وضع مالی جالبی هم ندارم...
آخه خود گواهی موقت هم که نوشته ارزش ترجمه نداره...پس چیکا باید کرد؟

سلام. ممنونم.

در مورد هزینه ها بر اساس جدول های وزارت علوم بررسی کنید. فکر نمیکنم بیشتر از 2 یا 3 بشه. متاسفانه چون دفاع کردید گرفتن ریزنمره و ... یه کم سخت میشه و بعضی دانشگاه ها بدون اینکه هزینه رو بدید اصلا قبول نمیکنن که بهتون ریزنمره اصلی بدن.
شما اصل مدرک رو نمیخواهید ولی ریزنمره رسمی رو لازم دارید. بعضی دانشگاه ها ریزنمره رو همکاری میکنن و میدن و بعضی نه.
در هر صورت به ازای هر ماه سابقه کار چه توی شرکت خصوصی و چه دولتی از تعهدتون کم میشه و میتونید ارزونتر مدرکتون رو بخرید.

m یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:53 ب.ظ

اوهووم...خیلی مرسی از توضیحت...

payam شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:13 ق.ظ

درود

امیدوارم شاد و سلامت باشی

3 هفته پیش ارشدو تو دانشکده مکانیک یکی از صنعتی های تهران دفاع کردم. لیسانس سراسری شهرستان بودم. جفتش روزانه
الان که اواخر مهر 92 هست و من بعد سربازی کوتاه مدتم و همزمان خوندن زبان واسه مهر 94 میخوام سر یه کلاس اپلای شده باشم. تصمیم دارم مدارکمو آزاد کنم و سربازی هم اوکی شده باشه.
با این اوصاف 3 تا سوال داشتم:
برای آزاد کردن مدارک و ترجمه اون ها چه برنامه زمانی رو توصیه میکنی؟
هنوز تسویه حساب نکردم و گام آخر مونده الان واسه گرفتن ریز نمرات اقدام کنم خوبه یا تسویه کنم؟
کلا چیا باید ترجمه شه؟ (چیا واجبه؟ مثلا جوایز و لوح های یادبود هم لازمه؟)

تشکر فراوان از توجهت

سلام
شما زمان سربازیتون جزو تعهد خدمتتون حساب میشه. برای لیسانس هم نباید خیلی بدهکار باشید چون ورودی قبلی بودید و میتونید راحت بعد از سربازی بخرید.
ترجمه هم هر وقت که خواستید اپلای کنید باید مدارک رو آزاد کنید و بدید ترجمه
فکر کنم چون دفاع کردید دیگه فارغ التحصیل حساب میشید و دیگه نمیتونید ریزنمره و ... بگیرید تا تسویه بشید. البته گرفتنش هم به دردتون نمیخوره چون تا اپلای کردن حداقل 2-3 سال فاصله دارید
مدارک اصلی باید ترجمه بشه. جوایز و ... اگر یه چیزی توی رزومه میارید و خیلی کار خفنیه به درد میخوره اگر نه اصلا لازم نیست.
موفق باشید

payam جمعه 3 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 12:18 ق.ظ

مچکر از پاسخ به هنگام و چاره ساز شما

مورد دیگه: الان که مدرک زبان ندارم با استادی مکاتبه کنم یا زوده؟ چند تا موقعیت دکترا دیدم‏؛ مدام وسوسه میشم اما شوربختانه الان دست پر نیستم ( فعلا به خاطر هزینه ها بیشتر به اروپا و استرالیا فکر میکنم)

با احترام فراوان

سلام
زود نیست. اشکالی نداره مکاتبه میکنید و هم مکاتبه کردن رو تمرین میکنید و هم با استادا آشنا میشید و وقتی مدرک هم گرفتید به استاده میگید که مثلا مدرک هم گرفتم اینقدر شد. اگر بدون فاند میخواهید باشید که اروپا دانشگاه های رایگان و کم خرجش بهترین جاست. اگر با فاند میخواهید باشید هم که دیگه فرقی نمیکنه کجا برید فقط یه دانشگاه خوب باشه کافیه.

payam جمعه 3 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 03:42 ب.ظ

مچکر
فاند که پیش نیازه اصلیه اپلای شده‏؛ اگه قانونا چون همیشه دگرگون نشن (!) و پیشامد ویژه ای نباشه شرایطم تا 1 سال دیگه خیلی بهتر میشه (پژوهش-زیان-پول- بندهای قانونی) و تنها به امید فاند از دانشگاهی با جایگاه جهانی بهتر از تهران و شریف اپلای میکنم.

ان شا الله

الناز یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 10:29 ب.ظ

الان که این اعداد و ارقام رو آدم میخونه خنده ش می گیره. آزمون آیلتس شده 6 میلیون و 100. همین حدود هم پول ترجمه میشه

خبر دارم. متاسفانه خیلی شرایط بدی شده.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد