زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

امروز دیگه واقعا کم آوردم

امروز خیلی حالم بده. متاسفانه احساس میکنم خیلی فشار روم هست. از صبح سر درد داشتم و تا شب هی زیاد و زیادتر شد. شب رفتم داروخانه یه ژلوفن گرفتم و آمدم. خوردم یه کم بهتر شدم. شنبه هفته دیگه امتحان GRE دارم. دو هفته بعدش هم تافل دارم. از این همه کار دارم سر درد میگیرم. ترم آخرمه. تزم هنوز تموم نشده. میشه گفت قسمت های اصلی اش هنوز مونده. مقاله هم یکی دو تا اینور اونور دادم. هنوز پذیرش هیچ کدوم نیومده و خلاصه برای دفاع هیچی دستم نیست. وقتی فکرش رو میکنم میبینم چقدر زود گذشت. این همه وقت گذاشتم روی پایان نامه ام هنوز انگار هیچ کاری نکردم. هیچ وقت فکرشم نمیکردم اینقدر طول بکشه.
امتحان GRE رو هم هنوز نخوندم. یعنی فقط یه نگاهی روی ریاضیاتش کردم. خیلی سخت نبود. اما برای رایتینگ فکر کنم خیلی گیر داشته باشم. دلم میخواد زودتر تموم بشه دفاع کنم راحت بشم. همش دارم فکر میکنم سر دفاع چی ازم میپرسن. چی میگن. چی میخوان. میترسم این همه که کار کردم بیان گیر بدن که کمه یا چرا اینجاش کجه اونجاش اونطوریه.
وقت زیادی رو هم روی مقاله نوشتن گذاشتم. مقاله هایی که هرچند بی ربط نیست به پایان نامه ام اما میشد اصلا نباشن. حالا دیگه فکر کردن از این چیزا گذشته. برای اپلای هم فقط 3-4 تا دانشگاه توی امریکا پیدا کردم. آلمان و سویس رو هم یه نگاهی کردم. اما خب تا تافل 80 نداشته باشم انگاری هیچی ندارم. همه زحماتم به هدر رفته. یه مقاله ام هم قبول شده اما چون تافل دارم نمیتونم برم. آخه خیلی مسخره هست. الان باید کلی نامه بگیری و تایید و ... که میخوای از کشور خارج بشی. حداقل 2-3 هفته ای کار داره. منم این مدت باید تافل بخونم. اگر نمره ام کم بشه امسال رو به طور کلی از دست دادم. باید فکر ترم دیگه یا سال دیگه باشم.
این چند روز یه نگاهی به ثبت اختراع و... توی ایران و امریکا انداختم. کار پایان نامه ام جالبه. میشه به شرکت های امریکایی فروخت. اما خب نمیدونم چکار باید بکنم. باید به اسم ثبت اختراع ثبتش کنم. اما مراحلش از ایران همچین ساده هم نیست. یه آژانس پیدا کردم که این کار رو برای امریکا میکنه. اما خیلی گرون میگفت. میگفت 2 میلیون برای ثبت provisional و 12-15 میلیون برای ثبت کامل! آخه بابا من دانشجوی بدبخت از کجا این همه پول بیارم؟ توی سایتش ثبت provisional فقط 110 دلاره. حالا با پول پست و حق مشاوره و... بگو 500 هزار تومن نه دیگه 2 میلیون. چرا اینجا هیچ کس انصاف نداره؟ همه کاری رو خودم باید انجام بدم؟ اگر میشد یکی دو تا ایده رو که دارم امریکا ثبت کنم فوق العاده بود. میتونستم برنامه ریزی بهتری برای رفتن و اقامت داشته باشم. شاید میشد اینجا از بنیاد پخمگان (من این اسم رو روش گذاشتم) یه نامه ای چیزی هم بگیرم. حالا دیگه نمیدونم.
میدونید یه چیزی هست و اون اینکه وقتی شما این همه کار میریزید سر خودتون یه جاهایی هم کم میارید. مثل الان من. واقعا کم آوردم. بد موقعی هم کم آوردم. دارم فکر میکنم اگر 2-3 هفته دیگه انرژی کامل داشتم خیلی خوب میشد. حداقل این امتحانا رو درست میدادم. اما الان واقعا کم آوردم.
این چیزا رو مینویسم که بدونید ممکنه یه نفر توی چه وضعیتی باشه برای اپلای کردن. اونم من با این آرزوهای طول و درازم.

نظرات 2 + ارسال نظر
شیرین یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 08:27 ب.ظ

vagheaaaaaaaaan khaste nabashiiid.arzeshesho dasht

soroor شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 09:55 ب.ظ

سلام
الان کجایی؟ همه ی کارات درست شد؟ همونجور که میخواستی بود؟
منم آرزوهای طول درازی دارم
ولی خیلی زودتر از شما دارم کم میارم...
تازه دارم مقاله مینویسم ولی...
امیدورام موفق باشی هر جا که هستی
حداقل الان میدونم که خیلی کارای زیاد دیگه ای جلو رومه...

سلام
من خیلی خوبم و همینطوری به پیشرفتم ادامه میدم.
موفق باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد