زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

دانشگاه هایی که میخوام امسال اپلای کنم

بالاخره تصمیم گرفتم که چند تا دانشگاه رو اپلای کنم.


USC - University of Southern California

اپلای دانشگاه uscاین دانشگاه در مرکز شهر لس آنجلس قرار گرفته. خوب دانشگاه خصوصی هست و اگر فاند بده (که معمولا نمیده!) فاند خوبی میده. از بچه هاشون پرسیدم چیزی نزدیک 2000 دلار فاند میدن. رشته ها و زمینه هاش هم خیلی زیاد و خوبه. لس آنجلس هم که دیگه تعریف لازم نداره. هرچند که دانشگاه توی محله خطرناک شهره اما خب بازم قابل قبوله. برای ادمیشن تافل نمیخوان که خودش یه مزیته هرچند که نوشته اگر تافل بدید بهتره. ما هم دادیم. ددلاینش 1 دسامبر بود که فرستادم رفت. فقط استادمون یادش رفت ریکام رو درست پر کنه.


UCI - University of California Irvine

اپلای دانشگاه uciاین دانشگاه هم توی شهر ایرواین هست که یک ساعتی با لس آنجلس فاصله داره. ایرواین جزو شهرهای کم جرم و جنایت هست و چون کوچیکه میشه با دوچرخه همه جاشو رفت اما خب جای پولدار نشین و به تبع خیلی گرون. جایی هست که بهش میگن معدن ایرانی ها! دانشگاه بسیار عالی ای هست که زمینه های کامپیوترش خیلی خیلی متنوعه. رشته های تحقیقاتی زمینه انفورماتیکش هم بسیار جذاب هست. اگر دیتاماینینگ کار کرده باشید حتما از دیتاست های این دانشگاه رو میشناسید. ادمیشنشون یه کم مسخره هست اما خب دانشگاه توپی هست. ددلاینش هم 15 ژانویه هست.


Emory University

این دانشگاه خیلی برای ایرانی ها کمتر شناخته شده است. توی آتلانتا هست و شهرش آب و هوای خوبی داره. زمینه های کامپیوترش گسترده نیست و بیشتر زیر نظر بخش ریاضیشونه. اما چون همه چیش آنلاین بود خوشم آمد و اپلای میکنم. ددلاینش 3 ژانویه هست.







NCSU - North Carolina State University

این دانشگاه توی شهر Raligh هست توی کارولینا شمالی. شهرش نسبتا خوبه و دانشگاه هم رنکش حدود 200 هست. خوبیش اینه که سابمیتش آنلاینه. ددلاینش هم 1 ژانویه بود.









UNCC - University of North Carolina Charlotte

این دانشگاه وسط شهر شارلوت کارولینا هست. شهری که میگن عین بهشت میمونه. مثل دانشگاه Chappel hil رنکش بالا نیست. اما در کل دانشگاه خوبیه. اینم اپلایش کاملا آنلاینه. ددلاین هم 1 فوریه.









UTDallas - University of Texas at Dallas

این دانشگاه توی ریچاردستون 20 کیلومتری دالاسه. خوب آب و هوای دالاس مثل کالیفرنیا نیست. اما دالاس جز 10 شهر برتر امریکاست. رشته های کامپیوترش هم خیلی خیلی گسترده است. ددلاینش اما نیمه دومیه و توی می هست.




CGU -Claremont Graduate University

کلارمونت شهری نزدیک لس آنجلسه که برای لس آنجلس هم قطار داره. کلا شهر کوچیکی هست و دانشگاهش هم رنکش بالا نیست اما در کل جای خوبی هست. حداقل آب و هواش که خوبه! شاید بشه توی لس آنجلس خونه گرفت و روزایی که باید رفت دانشگاه با قطار رفت اما خوب مطمئنا هزینه اش خیلی زیاد میشه. ددلاینش 1 فوریه است





SMU - Southern Methodist University

این دانشگاه رشته کامپیوترش خیلی گسترده نیست. اما یه دکترای نرم افزار داره که خوشم میاد ازش. حالا باید ایمیل بزنم ازشون بپرسم چطوریه اما در کل به نظرم خوب باشه. وسط شهر دالاس هست و از این بابت خیلی خوبه! هرچند که کادر کامپیوترش ضعیفه و رنک دانشگاه هم چنگی به دل نمیزنه. ددلاینش برای کمک مالی 1 فوریه هست.





SC - University of South Carolina

این دانشگاه توی کلمیبا کارولینای جنوبی هست. شهری اندازه شیراز خودمون! نه رنک خوبی نه کار کامپیوتر خیلی خوب. اما بچه هایی بودن از ایران که از اونجا پذیرش گرفتن و فاند هم بهشون دادن.








University of Houston

این دانشگاه هم توی شهر هوستن تگزاسه. از نظر کادر کامپیوتر ضعیفه و رنکش هم خوب نیست. اما توی شهر بزرگی مثل هوستون هست و استادایی که به من بخورن هم 2-3 تایی توش پیدا میشه. (هرچند که خیلی هم مرتبط نیستن.) بدی اپلایش به اینه که باید ریکام ها رو هم به صورت دستی توی پاکت بفرستم. به همین خاطر شاید اینجا اپلای نکردم. به هر حال بازم ریپورت های تافل و جی آر ایم از بین میرن! ددلاینش هم 1 فوریه هست.


----------------------------

البته دانشگاه های دیگه ای هم پیدا کردم دوست داشته باشم برم اما دیگه پولم نمیرسه بخوام اپلای کنم!

برای ترم بعدی هم احتمالا دانشگاه کلمبیا توی نیویورک, دانشگاه PACE نزدیک نیویورک و یه چند تای دیگه رو هم اپلای کنم.



نظرات 5 + ارسال نظر
حبیب دوشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 05:00 ب.ظ

سلام.خوبی؟میشه بگه هزینه هر اپلای چقدر میشه؟ممنون

سلام حبیب جان خوبی؟

بله. قبلا یه پست زده بودم و کامل توضیح داده بودم. اینو بخون
http://zireasemanekhoda.blogsky.com/1389/10/12/post-72/

خلاصه بگم اگر دانشگاه کاملا آنلاین باشه مثل UNCC و NCSU فقط هزینه اپلای رو میدید که نزدیک 75 دلاره (بعضی ها 100 بعضی ها 60 دلار)
اگر بخواهید مدارک رو هم بفرستید که هزینه پست و خود ترجمه ها هم هست.
وبلاگ من رو هم از لینک های کنار "پذیرش" رو چک کنید فقط در مورد "پذیرش" هست (نظرات شخصی ام دیگه نیست!)

توی سایت applyabroad.org هم میتونید عضو شید و اطلاعات بیشتری رو هم پیدا کنید.

موفق باشید

حبیب پنج‌شنبه 28 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 06:57 ب.ظ http://ilove-canada.blogfa.com/

سلام عزیز.میگم واسه رشته معماری هم فند هست؟ممنون

سلام.
من اطلاعی از معماری ندارم. اما تا اونجایی که میدونم معمولا مدارک معماری ایران رو اکثر کشورها اصلا قبول ندارن و یا یه تعداد زیادی درس رو دوباره باید بگذرونید.
بازم سایت اپلای ابراد رو یه نگاهی بندازید بد نیست.
موفق باشید.

sh شنبه 3 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 03:02 ب.ظ

سلام وودی
الان داشتم قسمت پذیرش رو میخوندم به این قسمت رسیدم سئوالی واسم پیش اومد
من استادی توی شهر کلیولند پیدا کردم که زمینه کاریش رو دوست دارم منتها سرچی که برا مناطق پر جرم و جنایت آمریکا کردم کلیولند جز شهرهای پر جرم و جنایت بود حتی ایالت های شرقی آمریکا هم گفته میشه در معرض طوفان هستند اگه ممکنه بگو چطوری انتخاب کنم چون شهر و خصوصا آبو هوا و امنیت واسه من خیلی مهمه با توجه به این شرایط به نظرت رو چه شهرهایی فوکوس کنم و بعد دانشگاه انتخاب کنم؟؟؟ و از نظر شرایط هم تقریبا دانشجویی هم سطح خود شما بودم یعنی متوسط رو به بالا آیا به رنک دانشگاه اهمیت بدم؟ یا مهم واسم زمینه تحقیقاتی و استاد باشه؟
ممنونم

سلام
شما یه جا که اپلای نمیکنید. اگر واقعا این استاده خیلی خوب مچ هست و بهتون فاند میده در نهایت اینه که اپلای میکنید و ادمیشن میگیرید و بعد اگر جای بهتری گرفتید میرید اونجا. ولی اگر واقعا براتون شهرش قابل قبول نیست پولتونو دور نریزید و اصلا اپلای هم نکنید.
به رنک دانشگاه اهمیت بدید اما رنک های خیلی بالا اپلای نکنید. باور کنید توی اون رنک ها برای درس خوندن خیلی خیلی مشکل خواهید داشت. اگر برای دکترا دارید ادمیشن میگیرید به استاد و ریسرچ بیشتر اهمیت بدید.
موفق باشید

امیر جمعه 28 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:20 ب.ظ http://psychology999.blogfa.com

سلام دوست من
اپلای کردن در ایالات متحده که نیازی به پرداخت اپلی کیشن فی نداره!!!! واسه چی نگرانی؟
راستی دانشگاههایی که انتخاب کردی جزو لیست ممتازا هستن یانه؟
lمنم میخام اپلای کنم، اما مدیسن ویسکانسین، دانشگاه خوبیه واسه ادامه تحصیل در روانشناسی بالینی! خوشحال میشم باهم در ارتباط باشیم!

سارا پنج‌شنبه 25 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 12:20 ب.ظ

سلام
ممنون از اطلاعاتتون
ببهشید اگه کسی دنبال full fund باشه دقیقا کی باید اینو در میون بزاره با استادی که باهاش مکاتبه می کنه یا با دانشگاه

سلام. به استادا ایمیل میزنین معمولا میدونن که دنبال فاند هستین. قبل از اینکه اپلای کنین از استادتون بپرسین تا بیخودی پول اپلای ندین.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد