X
تبلیغات
رایتل

growtaller4idiotsامشب یه ایده جالب برای رسیدن به وزن مناسب به ذهنم رسید! تناسب اندام با قد و وزن به دست میاد. چرا بخواهیم با دردسر وزن خودمون رو کم کنیم؟ بیایم قد خودمون رو زیاد کنیم! کل ایده اش همینه. هم قد بلند و رعنا میشیم هم وزنمون متناسب میشه! البته قبلا از یه دکتر بسیار بسیار معتبر پرسیده بودم که افزایش قد چطوریه و اونم آب پاکیو ریخته بود روی دست ما که به هیچ وجه (مگر از طریق جراحی که خطرناکه) امکان پذیر نیست. چون رشد استخوان ها بعد از سن رشد متوقف میشه و علت اصلی قد همین استخوان های بدن هست. برای همین یه ذره کنجکاو هم بودم که ببینم آیا روش دیگه ای هست یا نه.

خب سر هم ایده بود که گشتم توی اینترنت ببینم چطوری میشه این کارو کرد. یه سری قرص پیدا میشه که معلوم نیست نتیجه اش چطوریه. منم که فعلا پول قرص ندارم.

این شد که بگردم ببینم یه چیز دیگه ای پیدا نمیشه. یه سایت پیدا کردم به اسم growtaller4idiots که آمده ادعا کرده که با تمرینات ورزشی تا 3-4 اینچ (حدود 10 سانت!) میشه به قد اضافه بشه. خب اگر من قدم 10 سانت اضافه بشه هم اندامم متناسب میشه هم تازه میشم هم قد تیلور! پس ایده بدی نیست. سایتش عین این سایت های فروشنده یخی هست که خیلی بدم میاد ازشون. یه چیزی که 10 دلار هم ارزش نداره میخوان به زور تبلیغات یک کیلومتری از بالا تا پایین 50 دلار بفروشن بهت. بعد که تازه صفحه سایت رو میبندی میگه نصفه هم حساب میکنیم. اینو که میبینم دیگه زورم میگیره. معلومه که قیمتش هم نصفه هم نیست. یعنی میتونه کمتر بفروشه


کتابش رو گرفتم. اما خب یه ذره توی ذوقم خورد. اما کل موضوع رو بگم بی بهره نمونید.

اولش یه سری در مورد ویتامین و تغذیه صحبت میکنه که مواد مصرفی باید کامل باشن که خوب هم توضیح نداده چون آخرش هیچ رژیمی نمیده. فقط میگه مواد ویتامینی به اندازه کافی باید هر روز به بدن برسه. خب اینو خودمون هم میدونستیم.

بعد میگه که وضعیت قرار گرفتن بدن ما به خاطر عادت هامون باعث یه ذره کوتاهی قد شده. پیشنهاد میده که از بالش استفاده نکنید و از دشک سفت استفاده کنید تا بدن در حالت صاف قرار بگیره. در واقع سر که به سمت جلو خم میشه از قد کم میکنه. بعد بدن عادت میکنه به کشیده شدن!

بعد یه سری تمرین کششی هم معرفی کرده (که من نمونه های بعضی هاشو توی یوگا دیده بودم) که هر شب و صبح باید انجام بدی. بعد یه هفته یه سری تمرین کششی دیگه داده. که نوشته یک ماه انجام بدید دیگه حداقل 2 اینچ که معدل 5 سانت خودمونه اضافه میشید! خلاصه همش تمرین کششی داده! ظاهر قضیه به نظر میرسه با عادت دادن بدن به صاف بودن یه فاصله ای بین مهره های ستون فقرات ایجاد میشه که موجب افزایش قد هست. همین.

آخرش هم یه سری توصیه کرده که از ورزش های دیگه غافل نشید و در خلال این برنامه ورزشی ازش استفاده کنید. بعد ادعا کرده که هلندی ها بلند تر از آلمان ها هستند که به خاطر نحوه استفاده از دوچرخه هست. چون هلندی ها صاف روی دوچرخه میشینن و آلمان ها به صورت مسابقه ای. و ادعا کرده که اگر کسی دوچرخه سواری کنه به صورتی که یه مقدار اندکی پدال از پاش فاصله بگیره (نه اینکه به زور برسه و نه اینکه بخواد خیلی زانوشو خم کنه) در دراز مدت باعث افزایش قد میشه.

البته در مورد ورزش و تمرینات و... تا یه حد زیادی موافقم. چون نشده ببینم که یه بسکتبالیست کوتاه داشته باشیم. همه اونایی که از بچگی رفتن بسکتبال یا بارفیکس میزدن قدشون بلند شده. حالا نمیدونم مال اینه که از بچگی کار میکردن بدنشون عادت کرده یا نه توی سن بزرگسالی هم میشه قدشون بلند شده باشه.

خب اینم ایده افزایش قد که 2-3 ساعت وقت نازنین منو گرفت. حالا کی حوصله داره بشینه تمرین کنه؟ من اصلا بالش نذارم زیر سرم خوابم نمیبره که. شاید رفتم امریکا تمرین کردم! حیف این چند ساعت که برای این ایده رفت!