زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

گسترش شبکه های اجتماعی به جنبش های اجتماعی

عنوان جالبیه نه؟

شاید تعجب کنید و بگید این دیگه چیه. این عنوان یکی از پروژه های تحقیقاتی دانشگاه UCI هست که از National Science Foundation امریکا گرفته. امروز که داشتم سایت این دانشگاه رو بالا و پایین میکردم اینو توش پیدا کردم. یعنی بشه شبکه های اجتماعی رو تبدیل به جنبش کرد (البته تعریفش توی اون سایت یه ذره با چیزی که من اینجا مینویسم فرق میکنه! اما شما میتونید برداشت خودتون رو داشته باشید.)

شاید بشه جنبش سبز رو اولین جنبش از این نوع دونست که از طریق شبکه سازی مجازی اطلاع رسانی گسترده ای رو در زمینه کارهای اعتراضیش کرد. از رسانه های مثل فیس بوک و توییتر و ... برای تشکیل حلقه های اعتراض بالاترین بهره رو برد.

جالبه که امریکایی ها به محض اینکه دیدن شبکه های اجتماعی چنین پتانسیلی رو میتونه داشته باشه سریع یه پروژه تعریف کردن و فاندش هم درست کردن و دادن به بهترین دانشگاه ها و نخبه ترین آدماشون که روی این موضوع تحقیق هم کنن! جالب تر اینکه تاریخ این بودجه به ماه ها قبل بر میگرده. یعنی ماه ها قبل از قیام چند روز پیش مردم تونس. حالا با قیام مردم تونس مطمئنا چنین تحقیقاتی اهمیت بیشتری هم پیدا خواهد کرد. حالا بگو توی دانشگاه های ما کی ازین کارها میکنن؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد