زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

خانواده سیمپسون ها The Simpsons

سیمپسون هااین روزا شبکه fox series داره سریال کارتونی خانواده سیمپسون ها رو هر شب میذاره. یه چیز جالبی که به ذهنم رسید و گفتم برای شما هم بنویسم اینه که این امریکایی ها حتی از وقت های فراغتشون هم برای آموزش استفاده میکنن. یعنی شما وقتی رو که میذارید یه سریال یا یه فیلم سینمایی امریکایی رو نگاه میکنید خودآگاه یا ناخودآگاه مطالب بسیاری رو یاد میگیرید. یکی از نمونه هاش همین سریال کارتونی هست که به ظاهر در قالب طنز درست شده اما بسیاری از فرهنگ های اجتماعی (یا بی فرهنگی ها) رو منتقل میکنه. چون جو رسانه در امریکا خیلی خیلی گسترده هست و تقریبا همه مردم در این جو قرار دارند میشه گفت که به نوعی فرهنگ مردم توسط رسانه ها کنترل میشه.

خانواده سیمپسون ها یه خانواده امریکایی رو نشون میده که توی اون روابط اجتماعی پدر و مادر با فرزندانشون و همچنین فرزندان با همدیگر و کل خانواده با اجتماع آموزش داده میشه. هرچند که برای ما که ایرانی هستیم دارای چیزهایی هست که ارزش فرهنگی ندارن (مثلا اینکه پدر خانواده میره با دوستاش مشروب میخوره) اما به نظر من برای کسی که میخواد بره خارج خیلی خیلی سریال خوبیه. هم اینکه طنزه و هم اینکه بسیاری از اصطلاحات روزمره و همچنین روابط روزمره رو یاد میگیره.

غیر از این سریال برنامه های دیگه ای هم هستن که این بار آموزشی رو برای جامعه دارن. مثلا سریال Greek که یه جورایی روابط بین دختر و پسر رو برای سنین نوجوانی آموزش میده. توصیه نمیکنم این یکی رو نگاه کنید! اما این نکته جالبه که روابط اجتماعی رو به انواع مختلف آموزش میدن و مثل جامعه ما نیست که همه چیز مخفی باشه و شاید بعد از 30 سال عمرتون هنوز واضح ترین چیزها رو ندونید. مثلا من تا یکی دو ماه پیش نمیدونستم که رئیس شرکت که میاد باید همه کارشون رو ول کنن و برن پیش اون و سلام و احوال پرسی کنم! فکر میکردم که من دارم پول میگیرم که کار کنم اگر کارم رو ول کنم پولی که میگیرم دیگه حلال نیست اما بعدا شنیدم که این مسئولمون میگفت رئیس شرکت آمده آقای فلانی اصلا به روی خودش هم نیورده به کارش ادامه داده!

نظرات 1 + ارسال نظر
کژال یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 04:57 ب.ظ

و شاید بعد از 30 سال عمرتون هنوز واضح ترین چیزها رو ندونید. :))))
الان که ماشالا بچه ابتدایی ها از من جلوترن

منم تا حالا سر کار نرفتم از مهر که کارام سبک تر بشه ایشالا یجا مشغول میشم
واقعا اینطوریه!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد