زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

منابع وربال GRE

کتاب 1100 بارونزخب همونطور که گفتم تصمیم گرفتم که GRE رو خوب بخونم. الان هم شروع کردم و تا حالا 250 تا لغت حفظ کردم و دارم تقریبا هر روز تمرین میکنم.

امروز منابع GRE برای اونایی که میخوان بخونن رو معرفی میکنم.


1- کتاب کاپلان (که 500 تا کلمه داره)

2- کتاب 1100 کلمه لازم و ضروری

3- مجموعه 800 کلمه ای بارونز

4- کتاب بارونز که 3500 تا کلمه داره.


اهمیت

بچه های اپلای ابراد نوشته بودن که همین 3500 رو یکی بخونه و بتونه درست بلد باشه راحت نمره بالای 500 حتی تا 600 از وربال میتونه بگیره. خوب این خیلی مهمه برای گرفتن فاند به صورت اسکالرشیپ. به هر حال تجربه 2 میلیون آب خورده من میگه که بدون نمره بالا از این امتحان و تافل اصلا اپلای نکنید سنگین تر هستید.


برنامه خوندن

برای خوندن هم به نظر من از همون 500 تای کاپلان آدم شروع کنه و بعد اگر وقت داشت 1100 رو بخونه و بعد اگر باز وقت داشت 800 تا کلمه پرکاربرد بارونز و آخر سر اگر باز وقت داشت میتونه 3500 بخونه.


برنامه خودم

برای شروع هم خوبه که از روزی 25 کلمه شروع کنید و بعد از یه مدت که راه افتادید برسونیدش به روزی 100 تا و البته هر روز باید دوره کنید. من خودم از روزی 50 تا شروع کردم اما ظاهرا چون 50 تا زیاده بعضی لغات درست توی ذهنم نمیمونه و حتی 2 ساعت بعد که برگردم یادم نیست.  الان حدود 14 روزه که شروع کردم اما هنوز 500 تای کاپلان رو تموم نکردم (400 تاشو شاید خوندم) که میشه حدودا روزی 28 تا. اما امیدوارم که تا دو سه روز دیگه که آخر فرودین میشه این 500 تا رو تموم کرده باشم و برم سراغ 1100. 


نحوه حفظ کردن

من خودم از برنامه jmemorize  استفاده میکنم. میتونید کلمات رو از سایت Quizlet بگیرید و به jememorize اضافه کنید. خودم هم بتونم براتون میذارم, چون من یه مقدار حرفه ای تر دارم این کارو انجام میدم که قبلا توضیح دادم!


پیدا کردن منابع

کتاب ها رو از همون سایت englishtips که قبلا گفته بودم میتونید پیدا کنید. اما پیشنهاد میکنم که حتما از فلش کارت استفاده کنید که سایت Quizlet دیگه آخرشه که توی پست های قبلی معرفی کرده بودم.


---------

(تصحیح 11 خرداد 1389): یه منبع مهم جا مونده بود به نام کتاب Big Book که سئوالات سالهای گذشته این امتحان رو داره و خوندش بعد از حفظ لغات واجبه. یه پست جدید نوشتم و توضیح دادم. بازم عذر میخوام.


نظرات 6 + ارسال نظر
هستی جمعه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 07:21 ب.ظ

این منابعی که دادید درست هست؟چون من هم به طور جدی میخوام شروع کنم برای همین پرسیدم.

سلام

یقینا منابعی که دادم درست است. البته امسال سبک امتحان عوض میشه و کسی منابع کامل نداره. ولی حتما توصیه میشه که کتاب revised خود ETS رو از سایتش دانلود کنید و بخونید.
به هر حال برای امتحان جدید هم باید این کلمات رو حفظ کنید. من الان که دارم 1100 رو کار میکنم میبینم که برای تافل هم خیلی مفید هست.

برای اطلاعات بیشتر سایت اپلای ابراد رو حتما یه سر بزنید (www.applyabroad.org). اینا رو از اطلاعاتی که بچه های اونجا داده بودن جمع آوری کردم.

موفق باشید

مرتضی یکشنبه 2 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ب.ظ

با سلام مجدد
میشه بگید که چه جوری باید از سایت Quizlet فلش کارت برای جی ممورایز بگیرم!!!!
نرم افزارش رو دارم ولی نفهمیدم چه طوری میشه فلش کارت هارو از سایت گرفت
مرسی

توی پست مربوط مراحل بردن توضیح دادم. (به سئوالتونم جواب دادم امیدوارم که مفید واقع بشه)

دوست مهربون پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:10 ب.ظ

دوست عزیز و دوست داشتنی من سلام
بخاطر همه راهنمایی های خوشگت، ازت ممنوم
یه سوال:
من برای قسمت Verbal آزمون GRE، برای خودم زمان بندی کردم
تا مطابق راهنمایی شما
اول لغات کتابهای 1100 و 504 و Essential Word بخونم
و برای تقویت ریدینگ، شروع کنم به خوندن ریدینگهای کتاب Big Book
در حال حاضر لغات اون 3تا کتابو خوندم و میخوام شروع به خوندن ریدینگها بکنم
حالا سوالی که داشتم اینه که
آیا همزمان با خوندن ریدینگها،کتاب لغت 3500 رو هم شروع کنم بخوندن یا بجای اون،
لغات همین سه تا کتابو بیشتر برای خودم مرور کنم و بقیه تمرکزمو بذارم روی ریدینگها؟
ممنون میشم که با وجود تجربه ای که داری راهنماییم کنی
دوست دارررررررررررررررررررررررم

سلام
همه این کارهایی که میخواهید کنید خوبه. فقط 504 خیلی به درد نمیخوره. اول 1100 رو بخونید, بعد همزمان که ریدینگ میخونید بیگ بوک و 3500 رو بخونید
موفق باشید

کژال یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:44 ب.ظ

سایت Quizlet دیگه آخرشه که توی پست های قبلی معرفی کرده بودم.
من از اول پست ها رو خوندم چیزی در این مورد نگفتین؟
من طبق اون تاریخ های سمت راست میام جلو ، اشتباهه؟

نمیدونم چطوری میخونید. توی صفحه درباره بلاگ نوشتم

کژال یکشنبه 21 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:46 ب.ظ

علییییییییییییییییییییی هر تاریخی خودش چند صفحست من باید برگردم یه سری مطالب از دستم در رفت
چه زیادن!!!

محمدرضا شنبه 8 آبان‌ماه سال 1400 ساعت 05:28 ق.ظ

سلام، برای شروع از چه کتابی استفاده کنم؟
ممنون میشم راهنماییم کنید.

سلام. "برای خوندن هم به نظر من از همون 500 تای کاپلان آدم شروع کنه و بعد اگر وقت داشت 1100 رو بخونه"

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد