زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

سبد اپلای

سبدبرای موفقیت در اپلای کردن یکی از مفاهیم مهم سبد اپلای. سبد اپلای یعنی دانشگاه هایی که شما انتخاب میکنید. همه بچه ها کمابیش با این مفهوم آشنا هستند که نباید همه انتخاب هاشونو از یه سطح دانشگاه داشته باشن.

سبد اپلای معمولا اینطوریه که شما چند تا دانشگاه عالی, چند تا متوسط و چند تا بد انتخاب میکنید.


1- دانشگاه عالی برای اینکه اگر یه وقتی قبول شدید که خیلی برد کردید.

من توی سبدم USC و UCI و (UCLA که اپلای نکردم) جزو عالی ها بودن (که همه ریجکت) پذیرش از هر کدوم از این 3 تا میگرفتم دیگه خیلی خوب بود.


2- دانشگاه خوب:

معمولا باید در سطح شما باشه اما یه کمی بهتر.

توی لیست من NCSU و UTD و Emory توی این سطح بود. اگر هر کدومشون میشد باز بدم نمیآمد که برم.


3- دانشگاه متوسط:

دانشگاهی که دقیقا همطراز شماست. یعنی شما از متوسط بچه هاشون یا بالاتر هستید یا هم اندازه هستید.

توی لیست من UNCC و SMU از این دست بودند.


4-دانشگاه بد:

نه اینکه بد باشه. برای شما بد باشه. یعنی شما از متوسط اونا خیلی بالاتر باشید. مثلا توی لیست من SC اینطوری بود. به طوری که با خودم فکر میکردم اگر پذیرش با فاند هم بدن شک دارم که برم یا نه!!! دانشگاه بد رو معمولا آدم میزنه برای پله آخر. یعنی اگر دیگه هیچی نشد برم اینجا.

توی لیست خودم CGU هم میتونست بد باشه اما چون رشته اشو خیلی دوست دارم میتونست متوسط باشه. دانشگاه های آلاباما (که مطمئن بودم پذیرش با فاند هم بهم میدن دیگه اینقدر برام بد بودن که اصلا نزدم)


توجه:

دسته بندی دانشگاه ها به این صورت برای هر کسی فرق میکنه. مثلا ممکنه برای یکی مثل من UCI عالی حساب بشه و برای یکی دیگه متوسط باشه. یا اینکه SC برای من دانشگاه بد باشه و برای یکی دیگه عالی بشه!

توجه 2:

مهمترین نکته اینه که یه جایی اپلای کنید که اگر قبول شدید میرید. من سعی کردم این نکته رو رعایت کنم. اما چون خیلی ایده آلیست هستم به کمتر از UCLA راضی نمیشم! حالا دیگه بقیه رو باید به زور قبول کنم. دیگه وقتی چاره ای نیست چکار میشه کرد.


نظرات 2 + ارسال نظر
؟ یکشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 05:03 ب.ظ

با چه ملاکی بفهمم که از متوسط بچه های اون دانشگاه بالاترم یا پایینترم اگه بخوام به زمینه تحقیقاتیشون نگاه کنم که اونا خیلی بهتر از ما هستن از هر لحاظ حتی تحقیقاتشون
کلا نمیدونم چطوری دانشگاه انتخاب کنم که شانس پذیرشم بالا بره؟
مقاله که فعلا ندارم، پایان نامم هم یه کار متوسط رو به بالا بوده که کار تحقیقاتی 1985 آمریکا هست (یعنی اون موقع که ما دست چپو راستمونو نمیشناختیم اونا این نتیجه رو گرفتن) و حالا تو ایران ما خودمونو کشتیم تازه امکاناتش فراهم شده و تونستیم انجامش بدیم

معیاری نیست
شما از usnews رنک دانشگاه توی زمینه خودتو و چک کن رنک های بینابین رو انتخاب کن نه اونایی که کم هستن و نه اونایی که زیادن
هر چی به رنک بدتر میری شانس پذیرش بیشتر میشه و شانس فاند کمتر و هرچی به سمت بهتر میری شانس پذیرش کمتر و فاند بیشتر
در ضمن زمینه موضوع تز هم خیلی خیلی تاثیر داره انتخاب دانشگاهایی که توی زمینه موضوع تز استاد زیاد دارن هم بی تاثیر نیست قبلش هم حتما سعی کنید با اساتید صحبت کنید

کژال پنج‌شنبه 25 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 03:13 ب.ظ

سلام وودی عزیز
امیدروارم حالتون خوب باشه
من در ادامه جوابتون در کامنت قبلی یک سوال دارم
یعنی شما میگید که با اساتید دانشگاهایی که تعیین کردم برم مکاتبه کنم و تو زمینه تحقیقاتی اونا مقاله یا پایان نامه رو کار کنم
این کار میتونه نتیجه بهتری داشته باشه؟میشه اصلا؟
متشکرم از وقتی که میذارین

سلام
بله اگر بتونید که خیلی خوبه و نتیجه بهتری هم خواهد داشت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد