زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

کتاب 1100 رو هم تموم کردم و یه وربال GRE تستی از خودم گرفتم

بالاخره این هفته کتاب 1100 رو هم تموم کردم. با وجود اینکه هنوز یه 150-200 تا لغت از 920 تا لغتش از ذهنم میپره و مدام باید مرورشون کنم اما میشه گفت که بد نبوده. تا حالا 500 تای کاپلان و 1100 رو خوندم. شرط عقله که آدم چند قدمی که بر میداره چک کنه که درست داره میره یا نه.

برای همین برای اینکه ببینم چقدر پیشرفت داشتم یه امتحان وربال تستی از خودم گرفتم (بدون محدودیت زمانی) نتیجه اش خیلی جالب بود. فکر میکنید چند؟ باور میکنید اگر بگم 420 شدم؟ خودم که باورم نشد. تازه با اونایی که شانسی زدم به 480 رسیدم! به نظرم خیلی خوب بود. البته انتظار ندارم امتحان اصلی هم شانس بیارم و اینطوری نمره بگیرم اما فهمیدم که راه رو دارم درست میرم.

خیلی لغت هاش برام روشن شده بود. بعضی تست ها رو میشد با دونستن 3-4 تا لغتش هم زد. بعد لغت هایی رو که نمیدونستم توی 3500 بارونز یه نگاهی انداختم دیدم که اکثرش توی 3500 هست. این یعنی اگر بتونم 3500 رو هم بخونم مطمئنا نمره ای رو که میخوام میتونم بگیرم.

البته بعدا یه جورایی فکر کردم که کاشکی از اول همون 3500 رو خونده بودم چون فکر میکنم 1100 یه سری لغت به درد نخور برای GRE هم توش بود که البته بعد از اینکه 3500 رو بخونم میتونم نظر قطعی بدم.

GRE
نظرات 6 + ارسال نظر
هستی دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 06:25 ب.ظ

سلام
من که یه نگاهی به وبلاگتون انداختم دیدم برای یادگیری لغات کتاب های
504 - 450-1100 و در این جا هم که کتاب 3500 رو معرفی کردید.

من سطح لغاتم زیاد بالا نیست مثلا الان دارم کتاب
Essentials words for ToEFL
می خونم خیلی از لغاتش رو بلد نیست مثلا در بخش اول کتاب که یه سری متن آورده و بعد از اون
هم کلی سوال در ادامش هست وقتی میخونم کلی لغت های جدید برام هست هم داخل متن و هم در تمرینات.
اینا رو گفتم شاید سطح لغاتم رو درک کرده باشید.

الان میخوام تو بین کتابایی که معرفی کردید یکی که خوبه رو انتخاب کنم و شروع به یادگیری
کنم.خب بنظرتون کدوم برام بهتره؟ در ضمن برای امتحان GRE هم باید خودمو آماده کنم.

سلام
وقتی سئوالا اینقدر تخصصی میشه دیگه همه کس نمیتونن جواب خوب و مناسبی بهتون بدن. پیشنهاد میکنم از بچه های اپلای ابراد بپرسید اما سعی میکنم که جواب بهتون بدم.

من خودم پارسال که 504 رو میخوندم همینطور بودم. دامنه لغتم هم خیلی کم بود (هنوزم هست). درک میکنم که چی میگید. الان که کتاب 504 رو نگاه میکنم خنده ام میگیره که زیر همه چی خط کشیدم و ترجمه اشو نوشتم (= معنی اشو نمیدونستم!)

کتاب های 450 و 504 مینیمم هستن. یعنی خیلی لغاتش پرتکرار هستن و به درد میخورن. اگر میخواهید انتخاب کنید 504 رو پیشنهاد میکنم و بعد 450. (البته خیلی از لغت هاشونم به درد تافل نمیخوره و برای تافل باید تافل خوند= متنهای توی کتاب های تافل رو کار کنید)

اما راستش اینا کتابا خیلی کم به درد GRE بخورن. واقعیتش اینه که برای موفقیت کامل توی GRE سطح لغت بالایی لازم هست. من پارسال 504 و 450 رو خونده بودم اما سر GRE انگار امتحان فرانسه میدادم (حالا نه دیگه اینطوری اما تقریبا اینطوری) 290 شدم یعنی تقریبا همه رو شانسی زدم.

به نظرم برای GRE لغت های پرتکرار کاپلان (500 تاست) و بارونز (800 تاست که کلی هم مشترک با کاپلان داره) رو بخونید برای یه نمره مینیمم کفایت میکنه. بعدش هم از روش دور زدن (با پیدا کردن استاد) استفاده کنید.

امیدوارم که به دردتون بخوره.

هستی جمعه 10 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 11:56 ق.ظ

سپاس از اینکه جوابم رو دادید.

سارا پنج‌شنبه 13 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 11:45 ب.ظ

سلام
شما لغات رو چطور می خوندید؟ مثلا برای کتاب 504 انگلیسی به فارسی ؟
خواهش میکنم برای رایتینگ و اسپیکینگ یه راهنمایی خوبی بکنید
ممنون از شما

سلام
من چون خیلی وقت نداشتم همه رو با جیممورایز خوندم. فکر کنم لینک هاشو هم توی وبلاگم گذاشتم. در مورد رایتینگ و اسپیکینگ هم فکر کنم هر آنچه میدونستم گفتم دیگه.
موفق باشید

سارا دوشنبه 17 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 03:17 ق.ظ

سلام
ممنون از اینکه پاسخ دادید.
میدونم از جیممورایز استفاده کردین . لغات شما انگلیسی به فارسی بود یا اینکه با توضیح انگلیسی کتابهایی مثل 504 و بقیه منابع لغت حفظ میکردین؟
در کل آیا برای حفظ هر لغت ، حفظ اون لغت با یک جمله کوتاه رو مفید میدونید؟
انگلیسی به فارسی راحت تره ولی خیلی ها میگن این جواب نمیده باید حتما با توضیح انگلیسی و یک مثال یاد بگیری نظر شما چیه؟
باز هم ممنون از لطف شما

سلام
سارا خانم توی همین وبلاگ نوشتم. لینک دانلود هم گذاشتم اگر فایلاش پاک نشده باشه.

سارا سه‌شنبه 18 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:42 ب.ظ


خیلی ممنون از شما ، نحوه بردن کارت ها به برنامه رو هم یادگرفتم. توضیخات انگلیسی لغات رو حفظ کنم یا نقل به مضمون یاد بگیرمشون؟

جملات نمونه رو نمیخواد یاد بگیرید اما لغات انگلیسی ای که زیر اون لغت آمده برای معنی اش نیست مترادفه و باید حفظ کنید. از 1100 شروع کنید برید جلو.

میترا پنج‌شنبه 20 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 09:39 ب.ظ

سلام من ارشد آموزش زبان انگلیسی شرکت کردم.میشه راهنماییم کنید ۵ماه وقت دارم.چه کتابایی بخونم.ازچه سایتی خریداری کنم که به صرفه باشه؟ممنون میشم جوابمو بدین

سلام. به جز چیزایی که توی بلاگم نوشتم که سالهای پیش بوده و فراموش کردم چیزی نمیدونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد