زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

ثبت نام تافل و جی آر ای

برای ثبت نام تافل و GRE کار خاصی نمیخواد انجام بدید. وارد سایت سنجش که بشید قسمت های تافل و GRE داره خیلی راحت میتونید از همونجا ثبت نام کنید.


برای GRE

از لینک : http://ets.sanjesh.org/GRE/ استفاده کنید.


البته ثبت نام هنوز باز نشده ولی روزهای آزمون 1 آبان و 28 آبان هست که به اکثر ددلاین های دانشگاه ها میرسه. من خودم احتمالا یا هر 2 تا 28 آبانی رو شرکت کنم.


هیچ نیازی به سایت ETS هم فعلا ندارید, خود سازمان سنجش همه مراحل ثبت نام و آزمون رو کامل انجام میده.

یکی دو هفته هم مانده به امتحان کارت ها میاد سازمان سنجش که اعلام میکنن کجا باید برید (پارسال که زیر پل کریمخان بود) و کارت امتحانتونو هم میگیرید و ایشاالله یه نمره خوبی هم بگیرید که جبران زحمت هاتون بشه.


برای تافل:

بهترین کار اینه که یه وچر از سازمان سنجش بخرید (http://ets.sanjesh.org/) و روی خرید وچر بزنید و آنلاین هم پرداخت کنید.

بعدش وارد سایت رسمی خود ETS بشیدhttp://www.ets.org/toefl/ibt/register/ و ثبت نام کنید.ثبت نامش هم سخت نیست. روز آزمون و مرکز NOET رو پیدا میکنید و ثبت نام می کنید. با ووچر میتونید جاهای دیگه مثل امیربهادر هم ثبت نام کنید. خود امیربهادر هم صفر تا 100 ثبت نام رو براتون انجام میده. من پارسال وچر خریدم و امیربهادر ثبت نام کردم و امتحان دادم.


الان هم دلار یه ذره آمده پایین و وچرها ارزون شده (الان که چک کرده شدن 235 هزار تومن اما چند وقت پیش تا 250 هزار تومن هم بالا رفته بود) میتونید وچر رو آنلاین بخرید و تا چند ماه هم اعتبار داره.


برای آیلتس:

از طریق همین سایت سازمان سنجش از 0 تا 100 اش قابل انجام هست. مراکز دیگری هم مثل آیلتس تهران هستن. (http://ielts.sanjesh.org/)



خوبیش به اینه که برای هر 3 تا اصلا نیازی نیست جایی تشریف ببرید تا ثبت نام کنید.

نظرات 8 + ارسال نظر
دانشجو جمعه 31 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 10:04 ب.ظ

سلام
می بخشید حسابی افتادید تو زحمت. ممنون از توضیحاتتون.
ببخشید فرمودید جی آر ای سیتم رایگان نداره برای ریپورت؟
سازمان سنجش یا امیر بهادر برای آزمون خوبه؟آیا محل برگزاری فرق می کنه؟

سلام خواهش میکنم خوشحال میشم اگر نظرم یا حرفم به درد کسی بخوره.

بله GRE هم 4 تا ریپورت رایگان داره که تا چند روز قبل از امتحان باید مشخصش کنید (موقع ثبت نام هم میتونید مشخص کنید). البته به ما گفتن که سر جلسه هم میشه داد اما خیلی دنگ و فنگ داشت باید فرم پر میکردیم و... بهتره از الان به فکر دانشگاه هایی که میخواهید اپلای کنید باشید.

من سازمان سنجش ندادم. بچه ها میگفتن سازمان سنجش خوبه. من خودم امیربهادر دادم. تنها مشکل این بود که وسط لیسن من بغل دستی حرف میزد. (توی وبلاگم برگردید بعد از امتحان توضیح دادم که چطوری بوده). به هر حال به نظرم فرقی نمیکنه.


در مورد زمان امتحان هم هر وقت که فکر میکنید آمادگی کافی دارید بهترین زمان هست برای امتحان.
برای GRE اگر پول دارید بد نیست که یک ماه قبل از آخرین تاریخی که به ددلاین دانشگاه های مورد نظرتون میرسه امتحان بدید و دوباره یک ماه بعد هم امتحان بدید. (یعنی 2 بار)

دانشجو شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:29 ب.ظ

سلام
می بخشید من بازم سئوال دارم از خدمتتون.
1-برای امتحان تافل چهار دانشگاهی که انتخاب کردم رو میتونم تا قبل از امتحان عوضشون کنم؟ در این ارتباط میشه اطلاعاتی بهم بدید.
2-می بخشید من این رو دارم که تا امتحان تافل اصلی حداقل 4 بار آزمون آزمایشی در امیربهادر بدم. بنابراین خودم فکر میکردم چون محیطش در روز برام جدید نیست یک مزیت هست میخواستم اونجارو انتخاب کنم اما قضیه ای که برای شما پیش اومده بود من رو به تردید انداخت که سنجش امتحان بدم یا امیربهادر. در سازمان سنجش آیا محل بچه های لانگ فرمت و شرت فرمت فرق میکنه؟ یعنی اون شرایط که براتون پیش اومد در سنجش نخواهد بود؟ یا محیطش بازتر هست و چنین مشکلی به وجود نمیاد؟
3-آیا همه افراد در امتحان ریدینگ یا لیسن لانگ فرمت هست؟

سلام

1- بله از طریق وب سایت فکر کنم تا 48 ساعت قبل از آزمون میشه عوض کرد. توی سایت ETS بخونید مطمئن تره.

2- متاسفانه این مشکل برای سازمان سنجش هم هست. من اونجا امتحان ندادم اما بچه میگفتن همینطوری هست. امتحان های آزمایشی رو چیزی نمیدونم. بهتره خودتون رو آماده کنید که موقع حرف زدن بغل دستی لیسن کنید (اگر شما لانگ بخورید و اون نخوره)! همچنین موقع حرف زدن خودتون, بغل دستی تونم ممکنه حرف بزنه (اگر هر دو لانگ نباشید).

3- لانگ فرمت بودن ریدینگ یا لیسنینگ کاملا شانسیه. من روز امتحان با چند تا از دوستام بودم. یکی دیگه اشون لانگ خورده بود بقیه نخورده بودن.

دانشجو شنبه 1 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:40 ب.ظ

ببخشید فراموش کردم این سئوال ازتون بپرسم.
معمولا چند روز پس از امتحان جوابهای تافل میاد؟

جواب امتحان تافل معمولا 2 هفته بعد روی وب سایت قابل دسترس هست. جواب GRE هم معمولا 30-40 روز بعد روی وب سایت قابل دسترسی هست. اما نامه پستی اش خب خیلی طول میکشه. بستگی داره از 1 ماه تا 2.5 ماه طول میکشه که جواب کاغذی اش بیاد
برای GRE هم یادتون نره که حتما کارت ورود به جلسه رو کپی بگیرید اگرنه نمیتونید توی اینترنت نمره اتونو ببینید.

هستی سه‌شنبه 4 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:38 ب.ظ

سلام

میشه خواهشا بگید که این آزمون ها چند بار در سال برگزار میشند؟

آزمون تافل ibt هر ماه حداقل یکی دوبار برگزار میشه. اما یه زمان هایی پر میشه و خوبه که حداقل از 2-3 ماه قبل تاریخ امتحان رو بدونید و ثبت نام کنید.

آزمون GRE متاسفانه توی ایران فقط 3 بار برگزار میشه. 23 اکتبر (1 آبان) و 19 نوامبر (28 آبان) و 1 فوریه (توی بهمن میشه) و چون ددلاین اکثر دانشگاه های خوب امریکا توی دسامبر تا اول فوریه هست معمولا امتحان بچه ها توی آبان امتحان میدن (البته داریم دانشگاه هایی که ددلاینشون May باشه مثل UT Dallas) رشته با رشته هم ممکنه فرق کنه.

موفق باشید

هستی شنبه 8 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ب.ظ

خیلی سپاسگزارم از اینکه همیشه جواب می دید.من اطلاعات خیلی زیادی از شما یادگرفتم.

یه سوال دیگه هم داشتم.من کناب 504 رو از اینترنت دانلود کردم که 42 درس داره و ترجمه رضا دانشوری.

میخواستم بدونم کتاب 504 که شما گفتید همینه یا نه فرق دارند و من باید حتما برم بخرم.

ببخشید ازاینکه وقت شما رو هم میگیرم.

سلام
خوشبختانه 504 یکی بیشتر نداریم.
من کتاب های ترجمه رو اصلا توصیه نمیکنم. البته اون ترجمه رو اصلا ندیدم شاید خوب باشه اما تجربه من میگه که برای زبان یاد گرفتن کتاب های ترجمه اصلا خوب نیستن. حداقل از روی کتاب انگلیسی اش بخونید و فقط لغت هایی که واقعا نمیفهمید رو از روی ترجمه نگاه کنید
موفق باشید

نرگس چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 07:53 ب.ظ http://kho0namo0n.bloogfa.com

خوش پذیرش و خوش امتحانو همه چی اصلا!!

نوید جمعه 14 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:46 ب.ظ

سلام.وقتتون بخیر
میخواستم بدونم برای امتحان تافل از طریق سنجش اقدام کنیم بهتر هستش یا با امیر بهادر امتحان بدهیم؟
ممنونم

سلام
فرقی نمیکنه. من خودم امیربهادر دادم.

bahar شنبه 27 دی‌ماه سال 1393 ساعت 06:26 ب.ظ

salam bebakhshid emkanesh has begid vas preparation GRE General ch ketabaei ro tosie mikonid?

سلام
توی همین GRE tag همه رو نوشتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد