زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

از نرم افزار OneNote برای یادداشت هاتون استفاده کنید.

بعد از یک مدت که به وب سایت دانشگاه ها سر میزنید میبینید زیاد شده و دیگه یادتون نمیاد که شرایط هر کدوم چی بود و چیو کجا دیدید, بنابراین یادداشت برداری خیلی خیلی مهمه. بهترین برنامه ای که من دیدم برای این کار OneNote هست که با مجموعه Office نصب میشه.


مزایای برنامه
برای یادداشت برداری هم نمیخواد چیزی بنویسید, کافی قسمت های صفحه وب دانشگاه رو کپی + Paste کنید.
قسمت های مهم رو هم میتونید highlight کنید.
خودش آدرس صفحه وبی که کپی شده رو نگه میداره
اتوماتیک save میشه

جستجوی خیلی خوبی داره




کافی برگه Tab درست کنید و برای هر دانشگاه یه صفحه Page اختصاص بدید. یک صفحه هم بذارید برای دانشگاه هایی که رشته شما رو ندارن و سایتشون رو دیدید تا اگر یادتون رفت با یه سرچ سریع پیدا کنی.

بعد از اینکه دانشگاه رو پیدا کردید (از سایت هایی که معرفی کردم میتونید شروع کنید. توی wikipedia یه نگاهی به شهرش بندازید و ببینید جایی هست که میتونید 2-3 سال برای فوق و 5-6 سال برای دکترا اونجا زندگی کنید یا نه. اگر به نظرتون قابل تحمل بود دانشگاه رو یادداشت کنید. (اگر نبود هم توی یه صفحه مربوط اسم دانشگاه رو به همراه توضیح خودتون بذارید) مثلا من خودم مینوشتم شهر کوچیک یا مثلا مساحت شهرش رو از ویکیپیدیا کپی میکردم یا آب و هواشو)

مواردی که حتما باید یادداشت بردارید:
    1- اسم دانشگاه که عنوان صفحه هست.
    2- لیست زمینه های تحقیقاتی
    3- لیست آزمایشگاه های تحقیقاتی
    4- اطلاعات مهم صفحه اول هر آزمایشگاهی که زمینه شما آن را دوست دارید.
    5- اساتیدی که زمینه کاری مشترکی با آنها دارید یا به زمینه آنها علاقه دارید. (اسم + مطالب مهم صفحه اول)

اگر دانشگاهی زمینه شما رو نداشت یه قسمت بذارید و بنویسید که نداشت (میتونید این دانشگاه ها رو توی یه برگه دیگه هم بذارید)


    اطلاعات بیشتر برای یادداشت برداری


اگر دیدید که کارهای تحقیقاتی دانشگاه رو دوست دارید و فکر میکنید که این دانشگاه میتونه مناسب باشه سعی کنید که اطلاعات بیشتری از دانشگاه رو هم یادداشت کنید.


    1- ددلاین های اپلای. برای ددلاین ها مواظب باشید که از خود دانشکده ای که میخواهید اپلای کنید بردارید. مثلا ممکنه ددلاین خود دانشگاه 2 فوریه باشه اما اون دانشکده ای که میخواهید اپلای کنید ددلاینش 1 دسامبر باشه. تاریخ ها رو highlight کنید.

    2- مینیمم مدارک لازم (مخصوصا نمره تافل و نمره GRE) کلا همه مدارک رو کپی کنید تا بعد با دقت بیشتر هم بتونید بخونید. (حتی دانشگاه هایی که مینیمم بالایی دارن رو هم بیارید.), نمره های تافل و GRE رو highlight کنید. اگر مدرک خاصی نوشته (مثلا یه فرم عجیب غریب باید پر کنید) هم حتما highlight کنید.
    3- آدرس دانشگاه: حتما بیارید که برای فرستادن مدارک نخواهید دنبالش بگردید. از توی خود سایت دپارتمان و بخش اپلای بیارید که مطمئن باشید آدرس ارسال همونه.
    4- مبلغ اپلیکیشن fee رو هم بیارید. من خودم چون بودجه اپلایم محدود بود مجبور شدم آخرش ببینم کدوم کم هزینه تره همونا رو اپلای کنم. (امسال هم به نظرم همینطوری بشه)
    5- مطالب مهمی که به چشمتون میخوره. اطلاعاتی مربوط به وضعیت فاند + اطلاعات مربوط به درصد پذیرش دانشگاه یا حتی نحوه بررسی مدارک: بعضی دانشگاه های خاص این اطلاعات رو توی FAQ اشون یا توی صفحه پذیرششون گذاشتن. این اطلاعات بعدا به دردتون میخوره. مثلا یک دانشگاهی نوشته که همه پذیرفته شدگان PhD فول فاند خواهند بود, یکی دیگه نوشته ترم 1 اصلا فاند نمیدیم و ... مهمه که شرایطشونو بدونید. کل پاراگراف رو بیارید که اگر بعدا لازم داشتید بخونید دم دست باشه. یا یکی نوشته فقط سالی 16000 دلار میدیم و... قسمت های مهم مثل مبلغ فاند رو highlight کنید. مثلا من یه دانشگاهی دیدم که نوشته بود GRE مینیمم نداریم اما فقط اونایی رو بررسی میکنیم که وربال بالای 450 باشه و ... خب نشون میده که مسئولین دانشگاه از نظر درک سطح بالایی ندارن و احتمالا اگر اونجا قبول هم بشید باهاشون مشکل خواهید داشت.
    6- Core Course ها رو از برنامه درسی بیارید. بعضی دانشگاه ها درس های Core اشون خیلی ربطی به رشته نداره و یک دفعه میبینید که زمینه شما اصلا بهشون نمیخوره و اگر قبول بشید 2-3 سال علاف درس هایی میشید که اصلا علاقه هم ندارید و آخرش هم از زندگی سیرتون میکنن. بد نیست اینا رو هم پیدا کنید و بیارید. یادتون نره که الان وقت قضاوت نیست. اگر خود برنامه PhD اشون کوچیکه میتونید همه اشو کپی کنید.
    7- اگر مطلبی در مورد دانشگاه به ذهنون رسید هم یادداشت کنید. مثلا من خودم بعضی جاها نوشته ام که رشته اش خیلی سخته. یا مثلا نوشتم که از دانشگاهش بدم میاد!

نکته آخر: نگران نباشید که یادداشت هاتون زیاد بشه. بعدا که میخواهید تصمیم بگیرید و بگردید میبینید که چقدر در وقتتون صرفه جویی خواهد شد
نظرات 4 + ارسال نظر
مهسا دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:34 ق.ظ http://deleasemooni.blogsky.com

سلام وب جالبی داری به منم سر بز ن نظراتم بگو خوشحال میشم

مرتضی دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:10 ق.ظ

ایده جالبی بود بهش فکر نکرده بودم

مهدی سه‌شنبه 11 مرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:16 ق.ظ

جلسه با دکتر عرب نیا خیلی خوش گذشت، جاتون خالی
یه نکته ای که گفت این بود که رنکینگ به هیج وجه مطرح نیست مگر سایت phds.org که اطلاعاتش از همه دقیقتره! من هم مثل شما تا قبل فکر میکردم usnews بهتره ولی گویا اینطور نیست

سعی میکنم حرفایی که زد رو به مرور بهت بگم
فعلا
بای

سلام

خب خدا رو شکر. قسمت نبود من بیام و کارهای شرکت هم خیلی سنگین هست این روزا.

من خودم به رنکینگ اهمیت نمیدم. الان اولویت برام یه جای خوب زندگی با research های خوب و جدید هست.

واقعیتش اینه که phds.org اصلا رنکینک واحد ارائه نمیده. برخلاف نظر ایشون به نظرم اطلاعاتش هم خیلی دقیق نیست مثلا برای پیدا کردن رشته خودم باید 3 تا زیرشاخه رو برگردم و بعضی از دانشگاه هایی هم رو که معرفی میکنه اصلا رشته توش نیست! (البته usnews هم همینطوریه)

تشکر میکنم

آریا یکشنبه 14 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:02 ب.ظ http://aalmaan.blogfa.com

من هم از این نرم افزار استفاده می کردم. اما بعد از یه مدت، مشکل پیدا کرد و هر بار که بازش می کردم، بسته میشد!

خلاصه اینکه تمام اطلاعاتی را که جمع آوری کرده بودم، بر باد رفت.

اما احتمالا برای شما این مشکل پیش نیومده.

من خیلی دوست داشتم یک چنین فایلی را به صورت مشترک با یه نفر دیگه تهیه کنم. به عبارت دیگه، یک چنین سندی را به صورت آنلاین می ساختم. اینجوری چندین نفر می تونند همزمان اون فایل را پر کنند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد