زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

منتشر کردن مقاله در کنفرانس یا ژورنال

بعد از اینکه نگارش مقاله به اتمام رسید, می بایست آن را در جایی منتشر کنید. به طور کلی کنفرانس ها و ژورنال ها برای انتشار مقاله ها به کار می روند. هیچ سیستم جامع جهانی برای انتشار یک دستاورد علمی وجود ندارد, همانگونه که هیچ سیستم جامع جهانی برای دستیابی به دستاوردهای علمی در یک زمینه خاص نیز وجود ندارد. بنابراین باید متوجه باشید که در کجا مقاله خود را ارائه دهید.

نکات کلی در انتشار مقاله

1- حتی یک خط از مقاله نباید از جایی کپی شده باشد. امروزه نرم افزارهای قوی تحت وب به برگزارکنندگان کنفرانس ها اجازه می دهند تا محتوای مقالات را بررسی کنند و مشابهات آنها را با مقالات دیگر پیدا کنند. در صورتی که ثابت شود دزدی ادبی ای صورت گرفته است عواقب بسیار بدی را برای نویسندگان مقاله دزدی در بر خواهد داشت. این دزدی ممکن است در همان سال کنفرانس نیز مشخص نشود اما حتی اگر بعد از آن هم مشخص شود باز عواقب سنگین در پی خواهد داشت.
2- یک مقاله نباید به طور همزمان به چندین کنفرانس و یا ژورنال ارائه شود. همان سیستم های قوی تحت وب حتی این امکان را فراهم میکنند که مقاله هایی که به چندین جای مختلف ارائه می شوند شناسایی شود.
3- اگر از ایده مقاله دیگری استفاده می شود و یا به هر دلیلی کار شما با کار دیگری مرتبط شده است می بایست reference آن کار در مقاله شده آمده باشد اگرنه جزو سرقت علمی محسوب می شود.
4- کسی به شما نمیگوید که مقاله شما مناسب چه جایی برای انتشار است (به جز استاد راهنمایتان و در مواردی افرادی که آشنایی کامل با انتشار مقاله و کار شما دارند) بنابراین وظیفه خودتان است که متوجه شوید کارتان به درد کجا می خورد.
5- همه کسانی که اسمشان در مقاله آمده است باید نسبت به محتوای مقاله آگاهی داشته باشند و در واقع توافق در انتشار داشته باشند.

۶- هر کنفرانس یا ژورنال قالب مخصوص به خود را برای نگارش دارند که بعضا در هنگام ارائه نیازی به تسلیم مقاله در آن قالب نیست اما در فاز Camera-ready باید مقاله به قالب همان جا ایجاد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد