زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

ارائه مقاله در کنفرانس ها

کنفرانس ها گردهمایی های هستند که افراد متخصص و یا فعال در یک یا چند زمینه پژوهشی گرد هم جمع می شوند و در مورد کارهای جاری اشان صحبت میکنند. مقالاتی که در کنفرانس ها ارائه می شوند اغلب در مورد کارهای جاری به اتمام نرسیده است که بخشی از آن تکمیل شده است و از این طریق ارائه دهنده مقاله می تواند نظرات دیگران را نیز برای ادامه کارش داشته باشد. برای پیدا کردن کنفرانس ها سایت های مشخصی وجود ندارند اما برخی سایت ها لیستی از این کنفرانس ها را همراه با زمان برگزاری آنها ارائه میدهند:
www.wikicfp.com
www.conferencealerts.com
سایت های دیگری نیز هستند که این سرویس ها را برای مشترکین خود ارائه میدهند, مثلا برای رشته های فنی سایت IEEE یا ACM کنفرانس های مرتبط با این سازمان ها را لیست میکنند.
سیستم کنفرانی EDAS هم کمک میکند تا کنفرانس های دیگری را پیدا کنید.

اگر نام زمینه خود را همراه با Call For paper در گوگل جستجو کنید هم میتوانید کنفرانس ها و یا ژورنال هایی را پیدا کنید که مرتبط با زمینه شما باشند.


فرآیند کلی ارائه مقاله به کنفرانس

سیستم ارائه در کنفرانس هم به این صورت هست که معمولا چند ماه قبل از تاریخ برگزاری کنفرانس مقالات از طریق سایت توسط نویسندگان ارسال می شود. مقالات توسط داورهایی ارزشیابی می شوند و مقالاتی که دارای ارزش های بالاتری باشند برای کنفرانس انتخاب می شوند. در صورتی که مقاله ای پذیرفته شود, یکی از نویسندگان آن باید در کنفرانس ثبت نام کند (هزینه ثبت نام را بدهد) و در تاریخ کنفرانس در جلسه حضور داشته باشد و مقاله را ارائه دهد. قبل از رسیدن موعد کنفرانس یک نسخه از مقاله به نام Camera-ready که نسخه نهایی آن است تهیه شده و برای چاپ به متولیان کنفرانس داده می شود. Camera-ready یک مقاله, متن فرمت بندی شده مقاله با قالب کنفرانس است که معمولا حداکثر تا 2 هفته بعد از جواب پذیرش باید فرستاده شود. در روز کنفرانس شخص ارائه دهنده مقاله خود را در قالب اسلاید های پاورپوینت ارائه می دهد.


نکاتی در مورد ارائه در کنفرانس:
1- مقاله توسط چند نفر (2 تا 5 نفر) بررسی و تایید شود. بررسی های مقاله شامل مواردی مانند اعتبار سنجی مطالب, طرز نگارش, رعایت قوانین کنفرانس, ارتباط مقاله با موضوع کنفرانس و غیره می شود.
2- مقاله در یک کنفرانس یا تایید می شود و یا رد می شود. کمتر کنفرانسی است که اجازه دهد که متن مقالات ویرایش شوند و دوباره بررسی شود.
3- یکی از نویسندگان برنامه باید در کنفرانس ثبت نام کند (هزینه کنفرانسها حدود 400 دلار تا 600 دلار است, بسته به نوع کنفرانس) و مقاله را ارائه دهد. ارائه مقاله معمولا 10-15 دقیقه توسط اسلاید های پاورپوینت انجام می شود.
4- عدم ارائه در کنفرانس می تواند عواقبی مانند قرار گرفتن در لیست سیاه منتشرکنندگان مقالات داشته باشند. کسانی که اسمشان در این لیست باشد اجازه ندارند که هیچ مقاله ای در هیچ کنفرانس یا ژورنال مرتبط با این سازمانها منتشر کنند و این مانند مرگ علمی یک نفر محسوب می شود.
6- سطح کنفرانس ها مشخص نیستند و ممکن است مقاله ای در یک کنفرانس پذیرفته شود و همان مقاله از یک کنفرانس بهتر یا بدتر رد شود, بنابراین این وظیفه نویسنده است که بداند مقاله اش به درد چه کنفرانسی میخورد. بعضی کنفرانس ها که هر سال برگزار می شوند و شناخته شده تر هستند سطح بالاتری دارند. سطح کنفرانس را میتوان بر اساس افرادی که دعوت شده اند و یا شرکت کنندگان آن تعیین کرد (در صورتی که آنها افراد شناخته شده ای در سطح جهانی باشند).
7- باید مقاله را در جایی ارائه داد که بالاترین سطحی را داشته باشد که مقاله را قبول میکنند, اگرنه کنفرانس هایی هستند که همه نوع مقاله ای را قبول میکنند. کنفرانس هایی  که بر روی یک زمینه خاص پژوهشی فعال هستند معمولا بهتر از کنفرانس هایی هستند که طیف وسیعی از زمینه های پژوهشی را دارند و همچنین پذیرش در نوع اول سخت تر از نوع دوم است.

8- قبل از دادن مقاله به کنفرانس باید مطمئن شد که امکان حضور در کنفرانس در آن تاریخ در هر شرایطی (مگر پیش بینی نشده) وجود داشته باشد. افرادی که بدون دلیل موجه در کنفرانسی شرکت نمیکنند ممکن است در لیست سیاه منتشر کنندگان و یا متولیان کنفرانس ها قرار بگیرند و این از نظر اعتبار علمی برای یک محقق ناخوشایند خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد