زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

برای اپلای چند تا مقاله خوبه؟

همونطوری که میدونید مقاله داشتن برای بعضی از رشته توی اپلای خیلی خیلی مهمه. داشتن یه مقاله نشون میده که شما میتونید تحقیق کنید و میتونید نتایج تحقیقتون رو با جامعه جهانی در میون بذارید. از آنجایی که در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشجو نیازمند دارد تا تحقیق کردن را بداند (یا یاد بگیرد) کسی که بتواند تحقیق کند در اولویت پذیرش ها قرار میگیرد. بنابراین در خوب بودن مقاله داشتن در اپلای شکی نیست اما اینکه چند تا مقاله خوبه رو باید گفت که فاکتور اپلای هیچ ربطی به تعداد مقالات نداره بلکه به کیفیت مقاله مربوط هست. شما ممکنه که 100 تا مقاله بی کیفیت داشته باشید و در هر کنفرانس نامعتبری چاپ کرده باشید, این نه تنها کمکی نمیکنه بلکه نشون میده که شما آدمی هستید که هیچ برای کارتون ارزش قائل نیستید. برعکس ممکنه که فقط 1 مقاله ژورنال در یک ژورنال خوب و یا 1 مقاله کنفرانس در یک کنفرانس شناخته شده جهانی داشته باشید. در واقع کیفیت برتر از کمیت است. گفته میشه که برای یک محقق سالی 1 الی 2 مقاله ژورنال (یعنی حدود هر 6 ماه یکی) مناسب است. حالا در نظر بگیرید که بعضی ها میان میگن که ما سال دوم دانشگاه 6 تا مقاله ژورنال داریم. خب احتمال خیلی زیاد این مقاله ها یا کار ایشان نبوده یا اینکه خیلی کارهای بی کیفیت و سطحی و بی ارزشی بوده. این موضوع حتی میتواند تاثیر منفی هم داشته باشد. جالب است بدانید که بعضی ژورنال ها قبل از چاپ مطلبی بررسی میکنند که نویسنده آن قبلا چه مطالبی را منتشر کرده است و در صورتی که مطالب اکثرا بی ارزش باشد, حتی اگر کار ارائه شده به آن ژورنال با ارزش باشد, به خاطر نویسنده آن را رد میکنند.
البته شما خیلی نگران این موضوع نباشید زیرا تا وقتی که کسی حداقل 10-15 تا مقاله منتشر نکرده باشد نمیتوان نتیجه گیری کرد که این فرد در چه سطحی قرار است کار کند و شما وقتی اول راه هستید خیلی هم خوب هست که چندین مقاله در کنفرانس های داخلی و خارجی داشته باشید تا نشان دهید که میتوانید مقاله بنویسید (نه اینکه کارهای بی ارزشی انجام داده باشید) و سپس نهایت سعی اتان را انجام دهید تا در یک ژورنال یا کنفرانس top-tier یک مقاله خیلی خوب و ارزشمند را منتشر کنید. در چنین شرایطی مشخص می شود که شما مسیر درستی را در ادامه کار علمی و پژوهشی خود دنبال میکنید که برای دانشگاه ها و اساتید آنها هم بسیار مهم است.

نظرات 5 + ارسال نظر
هستی پنج‌شنبه 17 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 07:28 ب.ظ

سلام
میشه بپرسم رشته ی تحصیلی شما چیه ؟

یکی از رشته های فنی هستم. مهمه؟

آها فکر کنم یادم رفت بگم که بعضی از رشته ها اصلا نمیشه به این سادگی توشون مقاله داشت و برای همین مهم نیست که مقاله داشته باشید. ببخشید.

هستی یکشنبه 20 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 04:19 ب.ظ

سلام

من رشته ی خودم نرم افزاره و همچنین مثل شما دارم تلاش می کنم که بتونم پذیرش بگیرم.برای همین پرسیدم.گاهی اوقات آدم حرفای هم رشته ای خودشو بهتر می فهممه.

hamidel دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:29 ق.ظ http://hamidel.blogsky.com

سلام خوشم اومد از مطالبت و نحوه ی نوشتنت.........

take off چهارشنبه 22 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 01:00 ق.ظ

ممنون زات
توسط دوستم اینجا رو پیدا کردم
منتظر مباحث بعدیت هم هستم

ببخشید این وبلاگ تموم شده

faeze پنج‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 05:22 ب.ظ

عرض سلام و ادب خدمت نویسنده ی گرامی
فارغ از کیستی و چیستی شما، حضور شما در این فضای مجازی و نوشتن اسراری که شاید سالها طول بکشه تا یه ادم کاوش گر به اونها برسه rابل تقدیره.

همیشه شروع یک کار سخت و کسالت اوره، در اولین گام ها هر چه بیشتر پیش میرید کمتر به نتیجه میرسید، در این میان گاها برمیخورید به دستی که براتون میان بر میزنه

من داشتم در مورد اصول مقاله نویسی و کلا چاپ و ... تحقیق میکردم که دوستی این بلاگ رو به من معرفی کرد، اما الان که دارم این مطالب رو میخونم ماه ها از اون تاریخ می گذره
از اینکه حرف های به این مهمی رو یکجا و بدون چشمداشت انتقال دادید کمال تشکر رو دارم

خواهش!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد