زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

دیشب خواب بد دیدم

این روزا خیلی درگیر مسائل روزانه ام شدم. کارهای شرکت یه مقداری اش مونده و باید تا امروز و فردا یه چیزایی تحویل بدم که آماده نکردم. از اون طرف پایان نامه ام یه سری تصحیح ها لازم داره که هنوز انجام ندادم. دو هفته دیگه تافل دارم که هیچی نخوندم و حتی بعضی روزا نمیرسم که لغت های GRE امو هم بخونم. این مدت هم به جز 2-3 تا استاد به هیچ استاد دیگه ای نرسیدم که ایمیل بزنم. وقتی که اینقدر کار سرم میریزه سخت میتونم درست مدیریتشون کنم. به هر حال این هفته دیگه باید بعضی اش تموم بشه.


دیشب خیلی خسته بودم, طبق معمول این شبا ساعت 2 خوابیدم و دو شب قبلش هم نتونسته بودم هر کدوم رو بیشتر از 4-5 ساعت بخوابم. شدیدا نیاز به یه استراحت داشتم و قرار بود که امروز برم دانشگاه که بشینم تصحیحات پایان نامه امو انجام بدم که دیشب یه خواب بد دیدم و امروز اصلا دیگه حوصله هیچی نداشتم.


راستش یه دختری هست که میدونم از من خوشش میاد و هر وقتی که یه چیزی پیش میاد مدام سعی میکنه یه جوری نظر منو جلب کنه, بذارید اسمشو بذاریم دینا. من چند بار میخواستم که برم و بهش بگم که من اصلا آدمی نیستم که بتونم با اون زندگی کنم یا اصلا اونقدری که اون منو دوست داره دوستش ندارم اما هر بار که فکر میکنم میبینم آخه چرا من باید برم یه همچین چیزی به دختر مردم بگم؟؟؟ بعضی وقتا هم خواهرش سعی میکنه که یه جوری به من بفهمونه یا چه

میدونم سعی کنه که با من مهربون باشه. نمیدونم من خیلی از این چیزا سر در نمیارم. 


دیشب اولش خواب دینا رو میدیدم. بعد توی خواب بهش گفتم که آخه من اصلا نمیتونم با تو زندگی کنم, من چند ماه دیگه دارم برای دکترا میرم خارج و اصلا اینجا نیستم و نمیتونم هم تو رو با خودم ببرم. بعدشم تو اصلا انتخاب من توی زندگی نیستی, توی این فکرا یا گفتن این حرفا بودم که دیدم دینا نشسته یه جایی و داره گریه میکنه. بعدش خواهرش آمد پیشم و شروع کردم همین چیزا رو بهش گفتن و بهش گفتم که بره یه جورایی خواهرش رو آروم کنه. از یه ور نمیدونستم باید چکار کنم که یه باره وارد یه جای دیگه ای شدم و دیدم مامانم داره گریه میکنه. بهش گفتم چی شده؟ گفت بابات, بابات ... گریه نمیذاشت که حرفش رو ادامه بده. گفتم بابا چیه شده؟ گفت چند ساعت پیش پرواز داشت, هواپیما بلند نشده سقوط کرده و همه مسافرا مردن. اینو که گفت یکباره دلم ریخت پایین. گفتم اشتباه میکنی, بذار زنگ بزنیم فرودگاه. گوشی رو برداشتم و زنگ زدم فرودگاه و گفتم شماره پرواز .... چی شده. منشی هم گفت متاسفانه به جز 2 نفر از خدمه همه کشته شدن. گفتم تو رو خدا نگاه کنید ببینید اسم بابام هم توی لیست بوده یا نه. بعد یه کم مکث گفت بله متاسفانه. دیگه حال خودم رو نمیفهمیدم. زدم زیر گریه, نه اینجور گریه میکردما. خیلی ناراحت بودم و همش میگفتم بابا, بابا, آخه چی شد؟ چرا اینطوری شد. بعد فکر میکردم که حالا خانواده امون چی میشه؟ خب شد که پارسال نرفتم, حداقل اینجا باشم از مامانم نگهداری کنم. بعد فکر میکردم که اگر رفته بودم و اینجا بابامو از دست داده بودم اونجا چه حالی میشدم. سعی کردم که آروم باشم اما گریه امانم نمیداد. توی همین حس بودم که بیدار شدم. همه جا تاریک بود و ساعت 5 و هنوز اذان نگفته بودن. فکر کردم بلند شم یه کم قرآن بخونم اما دیدم اصلا نمیتونم. چشمامو بستم و وقتی باز کردم ساعت 5 و نیم بود و دیدم بابام بلند شده داره نماز میخونه. توی حال گیجی و ناراحتی نماز صبحم رو خوندم و دعا کردم و باز خوابیدم. این بار دیگه خواب بدی ندیدم اما صبح ساعت 9 و نیم که بیدار شدم همچنان توی شک خواب دیشب بودم. تا یه نیم ساعتی توی رختخواب داشتم فکر میکردم که آخه چرا همچین خوابی دیدم. هیچ کس خونه نبود و هر چی فکر کردم که امروز برم دانشگاه یا سر کار دیدم نمیتونم. البته دیشب مامانم حالش خوب نبود و دیروز رفته بود دکتر و براش آزمایش نوشته بودن, راستش خیلی نگران و ناراحت مامانم بودم اما نمیدونم چرا اینطور خوابی دیدم. سر نماز ظهرم کلی گریه کردم و دعا کردم که خدا هر دوتاشونو حفظ کنه.

نظرات 8 + ارسال نظر
وحید چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:06 ب.ظ

سلام ,خدا قوت.
من دانشجوی الکترونیک دانشگاه آزاد شهرستان هستم و این ترم(سال ششم) درسمو تموم میکنم .به دلایلی مثل علاقه نداشتن به رشته الکترونیک معدلم 13 شده. هفته ی قبل نمره متحان تافل ibt اومد. نمرم 102 شد.(زبانم متوسط رو به بالای)
برای gre آمادگی لازم ندارم. گویا بزودی کمی سبک امتحان هم عوض میشه و سولاتی که فقط باید واسه جواب دادنشون لغت حفظ کرد تبدیل به متن میشه و امتحان مفهومی تر و سخت تر میشه. فکر کنم برام نمره ی بالا آوردن خیلی مشکل باشه. به نظرتون برای ارشد آمریکا کانادا شانسی دارم. به فرض اگه پذیرش گرفتم به خاطر معدل پایین ممکنه بهم ویزا ندن؟

سلام
معدلتون خیلی کمه. برای مستر امریکا بدون GRE که تقریبا غیرممکنه. سبک امتحان عوض شده, اساتید نظرشون اینه که دامنه لغات همونه.
بله متاسفانه ممکنه, اما فعلا نگران اون نباشید.
موفق باشید

وحید چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:33 ب.ظ

سلام
میبخشید که سوالام طولانیه و جوابشم شاید طولانی بشه و وقتتونو بگیره ولی این سوالا سوال خیلی از افراد هست.
من دانشجوی الکترونیک دانشگاه آزاد شهرستان هستم و این ترم(سال ششم) درسمو تموم میکنم .به دلایلی مثل علاقه نداشتن به رشته الکترونیک معدلم 13 شده. هفته ی قبل نمره متحان تافل ibt اومد. نمرم 102 شد.(زبانم متوسط رو به بالای)
برای gre آمادگی لازم ندارم. گویا بزودی کمی سبک امتحان هم عوض میشه و سولاتی که فقط باید واسه جواب دادنشون لغت حفظ کرد تبدیل به متن میشه و امتحان مفهومی تر و سخت تر میشه. فکر کنم برام نمره ی بالا آوردن خیلی مشکل باشه. به نظرتون برای ارشد آمریکا کانادا شانسی دارم. به فرض اگه پذیرش گرفتم به خاطر معدل پایین ممکنه بهم ویزا ندن؟

سلام
فکر نمیکنم سئوال خیلی ها باشه. معدلتون کمه؛ بدون GRE تقریبا امریکا غیرممکنه.
اگر سفارت تشخیص بده که هدفتون درس خوندن نیست بله متاسفانه.

وحید چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:36 ب.ظ

ببخشید گفتم که این ترم لیسانس میگیرم و معدلم 13 هست. به نظرتون برای لیسانس بیزینس آمریکا کانادا undergraduate ـ(BA)اقدام کنم چه طوره؟پذیرش میتونم بگیرم؟ معدل پیش دانشگاهیم 15.30 و دیپلم 16.65 (اکدوم مهمتره؟ )ز دبیرستان سمپاد شهرستان رشته ریاضی فیزیک آمریکا میدونم امتحان sat 1&2 هم باید بدم ولی کانادا نه. سنم 26 سال هست مشکلی برای پذیرش یا ویزا برای پیش نمیاد؟ سفارت برای ویزا بهم گیر نمیده قبلا که ایران لیسانس گرفتی چرا دوباره میخوای آمریکا یا کانادا لیسانس بگیری.آمریکا سخت تره یا کاناد؟ اگه بتونم لیسانس آمریکا کانادا بگیرم اینجوری بعدا میتونم برای Mba اقدام کنم.

تصمیم برای لیسانس مجدد شاید عاقلانه ترین تصمیم باشه. ویزا رو توکل کنید. اگر جایی رو برای لیسانس مجدد میشناسید, با توجه به اینکه به رشته علاقه نداشتید احتمالا چیز زیادی هم یاد نگرفتید, بهتره از یه رشته ای که علاقه دارید از اول شروع کنید. نمره امتحان رو خوب بشید به نظرم شانس دارید.
پذیرش لیسانس گرفتن خیلی سخت نیست بعدش اگر قبول شدید باید به سفارت ثابت کنید که قصد درس خوندن دارید. به جایهای غیر از امریکا هم فکر کنید. برای بعد از لیسانس به امریکا فکر کنید بهتره.

وحید چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:38 ب.ظ

سلام
سر فرصت وقت کردین جواب بدین, در مورد پذیرش undergraduate نظرتون چیه؟ و ویزا گرفتن با وجود داشتن لیسانس ایران. دبیرستان سمپاد شهرستان رشته ی ریاضی فیزیک خوندم. اگه وقت کردین جواب بدین. چون این سوالا سوال خیلی از افراد هست. موفق باشید.

نظرم مثبته.

وحید چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:39 ب.ظ

سلام ,
من دانشجوی الکترونیک دانشگاه آزاد شهرستان هستم و این ترم(سال ششم) درسمو تموم میکنم .به دلایلی مثل علاقه نداشتن به رشته الکترونیک معدلم 13 شده. هفته ی قبل نمره متحان تافل ibt اومد. نمرم 102 شد.(زبانم متوسط رو به بالای)
برای gre آمادگی لازم ندارم. گویا بزودی کمی سبک امتحان هم عوض میشه و سولاتی که فقط باید واسه جواب دادنشون لغت حفظ کرد تبدیل به متن میشه و امتحان مفهومی تر و سخت تر میشه. فکر کنم برام نمره ی بالا آوردن خیلی مشکل باشه. به نظرتون برای ارشد آمریکا کانادا شانسی دارم. به فرض اگه پذیرش گرفتم به خاطر معدل پایین ممکنه بهم ویزا ندن؟

بدون GRE هیچ شانسی ندارید. چرا رشته ای که علاقه ندارید رو بخواهید ادامه بدید؟
بله اگر سفارت 1% هم احتمال بده که شما فقط میخواید برید امریکا که رفته باشید و هدفتون چیزی غیر از درس خونده ویزا نمیده.

وحید چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:41 ب.ظ

ببخشید گفتم که این ترم لیسانس میگیرم و معدلم 13 هست. به نظرتون برای لیسانس بیزینس آمریکا کانادا undergraduate (BA)اقدام کنم چه طوره؟پذیرش میتونم بگیرم؟ معدل پیش دانشگاهیم 15.30 و دیپلم 16.65. (کدوم مهمتره؟) از دبیرستان سمپاد شهرستان رشته ریاضی فیزیک. آمریکا میدونم امتحان sat 1&2 هم باید بدم ولی کانادا نه. سنم 26 سال هست مشکلی برای پذیرش یا ویزا برای پیش نمیاد؟ سفارت برای ویزا بهم گیر نمیده قبلا که ایران لیسانس گرفتی چرا دوباره میخوای آمریکا یا کانادا لیسانس بگیری.آمریکا سخت تره یا کاناد؟ اگه بتونم لیسانس آمریکا کانادا بگیرم اینجوری بعدا میتونم برای Mba اقدام کنم.

معدل ها هر 2 تا مهمه. چون 12 سال لازم هست. سن برای پذیرش کمتر مهمه اما برای ویزا مخصوصا امریکا ممکنه (نه به خاطر خود سن که به خاطر رشته). گیر میده اما اگر قانعشون کنی که چون علاقه نداشتی اینطوری شده قبول میکنن اما سئوال پیش میاد که اگر علاقه نداشتید چرا 6 سال ادامه دادید؟؟؟
بله اگر لیسانس یه جای دیگه با معدل بالا بخونید میتونید Mba هم اقدام کنید.

وحید چهارشنبه 30 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 02:42 ب.ظ

عذر میخوام . فکر کنم چند بار سوال تکراری فرستادم.

خواهش میکنم. اما دفعه آخره که جواب شما رو میدم.

مریم پنج‌شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 09:54 ب.ظ http://ghafase.blogsky.com/

دوست عزیز میشه لینک مارو هم تو قسمت لینک های مذهبی قرار بدین لطفا

با عرض شرمندگی خیر.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد