زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

دانشگاههای درجه پایین اپلای کنه شانس پذیرش با فاند بیشتر نمیشه؟

پرسش:

سلام.ممنون که جوابم رو دادی.شما کی اقدام به اپلای میکنید؟اگر ادم دانشگاه های نسبتا درجه اایین تر از usc یا ucla رو اپلای کنه شانس پذیرش با فاند بیشتر نمیشه ؟


پاسخ:

سلام
من پارسال که اپلای کردم! امسال هم نزدیک ددلاین. احتمالا مدارکمو با پست جمهوری اسلامی بفرستم که ارزونتر در بیاد (امیدوارم). از الان وقت اضافه ام دارم دانشگاه پیدا میکنم به استادا ایمیل میدم. ولی در کل فکر GRE هستم که 28 آبان دارم.

متاسفانه دانشگاه های پایینتر شانس پذیرش بالاتر دارند اما بعضا شانس فاندشون کمتر میشه چون پول ندارن. یه چیزی بینابین باید باشه. نه اونقدر بالا باشه که پذیرش ندن نه اونقدر پایین که فاند ندن. (مثلا پارسال usc اصلا منو ریجکت کرد! usc که هیچی از اون پایینتراشم ریجکتم کردن! مثلا SC ریجکتم کرد! (که پذیرشم میداد نمیرفتم) اما درکل از پایین ها بهتر میشه پذیرش گرفت استاد هم که باشه فاند هم اوکی میشه. چون یه دفعه میبینید میشید تاپ اپلیکنت اونجا میشید با سر بهتون فاند میدن (یکی از بچه ها رفته بود North Dakota فول فاند البته چشمش درآمد که دکتراشو تموم کرد اونجا) آلاباما, فلوریدا, داکوتا و کلا ایالت های مرکزی که خطر طوفان و گردباد و ...دارن بعضا هم خوب پذیرش میدن و هم فاند (بیشتر در قالب کمک استاد TA) میدن.
در هر دو صورت هم برای فاند باید قبل از اپلای با استادا تماس داشت. مثلا فرض کنید که یه استادی هست به زمینه شما میخوره اما بهش ایمیل بزنید بگه دانشجو نمیخواد و دیگه اصلا اونجا رو اپلای نکنید. یا اصلا بگه فاند ندارم, خب منطقیه که شما یه جایی اپلای کنید که یه فاندی باشه. در کل دانشگاه های private (که از دولت پول نمیگرفتن) امسال به نظرم وضع بهتری داشته باشن چون بودجه دانشگاه های public (که کمک هزینه از دولت میگرفتن) کم شده.

نظرات 7 + ارسال نظر
هستی شنبه 9 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 12:24 ب.ظ

میشه خواهشا بگید دانشگاههای درجه پایین چه رنکینگی دارند؟
مثلا اگه دانشگاهی رتبش 100 باشه جزئ پایین محسوب میشه یا متوسط.
( در رشته های فنی)

سلام
معمولا رنک رو بر اساس همون امریکا میگن و رنک توی رشته مطرح هست و نه رنک کلی دانشگاه. اما واقعیتش اینه که هر کسی بر اساس ذهنیت خودش اینا رو دسته کرده! چیزی که من فکر میکنم (معیار رنک هم همون USNews و رشته های فنی):

دانشگاه های 1 تا 5-6 که MIT و Harvard و... هستن که کلا استثنایی محسوب میشن. یه نفر باید همه چیش اوکی باشه تا اینجا ها پذیرش بگیرن.
دانشگاه های تا 25-30 دانشگاه های خوب و بالا حساب میشن. که مثلا UCLA و UCSD و ... جزو اینا هستن.
دانشگاه های 30 تا 90 هم متوسط حساب میشن. (مثلا UTDallas و...) حالا بعضی متوسط تر هستن! هر چه به رنک بالا نزدیک باشیم خوب بهترن و البته بعضی ها رو هم واقعا نمیشه گفت که کدوم بهتره.
دانشگاه های از این به بعد حدودا پایین حساب میشن.
دانشگاه رتبه 100 پایین محسوب میشه. (مثلا SMU و...)
البته این نیست که فکر کنید یه دانشگاهی رنکش پایین بود دیگه به درد نمیخوره. اصلا اینطوری نیست.

در مورد رنکینگ جهانی هم کمابیش همینه, با این تفاوت که مثلا اونجا ممکنه دانشگاه های بیشتری جزو خوب ها حساب بشن. مثلا دانشگاه توکیو میاد هم ردیف UCSD و بنابراین طبقه خوب ها باید بزرگتر باشه.

موفق باشید

H جمعه 6 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:55 ب.ظ http://google.com/

درود بر بنده ی مخلص زیر آسمان خدا
وبلاگتون رو مطالعه کردم بسیار عالی بود(هست)
من (H) یه سوالی از شما داشتم :
من دانش آموز سال سوم متوسطه تجربی هستم و تصمیم ادامه تحصیل در خارج از ایران رو دارم
و در حال گرفتن مدرک تافل هستم با توجه به اینکه در آمریکا یکی از بستگان نزدیک من هست مشکلی از لحاظ مکان برای زندگی ندارم.من شانسی برای ا‍‍پلای شدن در این مقطع تحصیلی به عنوان Undergraduate رو دارم یا باید مدارک دانشگاهی داشته باشم؟ با توجه به اینکه دانشگاهی میخوام اپلای کنم شرایط سختی نداره و داخل هوستون هم هست.

با تشکر از شما ./

اگر مشکل سربازی ندارید هیچ مشکلی برای گرفتن پذیرش توی مقطع undergraduate ندارید. فقط زبانتون باید خیلی خوب باشه که سفارت گیر نده. پول هم حسابی توی حساب باشه که بتونید ویزا بگیرید.
در ضمن هر چند سالی هم که درستون طول میکشه هزینه رو داشته باشید که از فاند خبری نیست.
به عنوان یک پزشک (اگر پزشک میشید) توی امریکا بهترین زندگی رو خواهید داشت اگر از یکی از دانشگاه های خوب اینجا فارغ التحصیل بشید.

محمد پنج‌شنبه 4 دی‌ماه سال 1393 ساعت 03:36 ب.ظ

سلام،

دوست خوبم امسال دارم برای گرفتن پذیرش می جنگم !!!
هر چی که ایمیل تابحال به دانشگاههای آمریکا زدم، یا جواب ندادند و یا اگه جواب دادند معمولا گفتن که اول بایستی پذیرش بکنید و بعضی هایشان هم ایمیل من را به مسئول تحصیلات تکمیلی خودشان فوروارد کردند

یکی از استادها هم گفته که جدیدا توی تخصص شما استاد جذب کردیم و زمان ددلاین ما هم فلان تاریخه

من نمی دانم برای اینها اپلای بکنم و یا منتظر پاسخ بهتری بمانم! اصلا این ایمیل ها به چه معنی هستند مثبته یا منفی ؟

سلام
اگر شرایطتون خیلی بهتر از کسانی هست که اونجاها اپلای میکنن چند جا رو بدون استاد اپلای کنید ضرر نداره. اگر نیست نه اپلای نکنید بهتره.
موفق باشید

محمد شنبه 6 دی‌ماه سال 1393 ساعت 03:28 ب.ظ

چطور می توانم متوجه بشوم که وضعیت نسبی من توی یک دانشگاه بین متقاضیان چطوره؟ به منشی گروه میل بزنم؟

درضمن یک استادی توی tennessee tech گفته که حتما اپلای کن و یک استادی هم توی UNLV ابراز تمایل کرده ولی متاسفانه این دانشگاهها اصلا توی رنک usnews بین 140 تا هم نیستند ولی استاد ها به نظرم سطح کار هایشان یالاست !

به نظر شما یکسال دیگه صبر کنم و رزومه ام را تقویت کنم یا همچین دانشگاههایی را انتخاب کنم؟

هدفم ماندن توی آمریکا و یافتن کار هست، می شه بعد از یک سال درس خواندن توی یک دانشگاهی برای جای دیگه اپلای کنم؟

اینو نمیشه به این آسونی متوجه شد مگر اینکه یه مدت اونجا باشید.
فکر میکنم رنک های حدود 60 یو اس نیوز در حدود دانشگاه های تاپ ایران باشه و هر چی میاد پایینتر به همون نسبت دانشگاه هم میاد پایینتر.
این دانشگاه ها رو نمیشناسم اصلا و برای دکترا استاد مهمه اما دانشگاه و شهر هم بی تاثیر نیستن. بعدشم برای کار گرفتن هر چی دانشگاه پایینتر باشه اولین کاری که میخواهید بگیرید سختتره. برای کار آکادمیک هم رنک دانشگاه تا حد زیادی مهمه و بعید میدونم از اون دانشگاه ها بتونید کار آکادمیک بگیرید. یه نگاهی کنید اینا توی لیست وزارت علوم هم باشن

من اصلا شرایط شما رو نمیدونم که چطوری هست که بخوام نظر بدم.

میشه بعد از یکسال عوض کرد اما اگر فاند داشته باشید خیلی سخته و تقریبا میشه گفت که نمیشه اما اگر نداشته باشید خیلی راحت میتونید عوض کنید.

محمد یکشنبه 7 دی‌ماه سال 1393 ساعت 09:14 ب.ظ

من فوق مکانیک هستم از دانشگاه تبریز با معدل 16.3 و متاسفانه با معدل کارشناسی 13.7

یک مقالۀ از تز ارشدم دارم که توی یک ژورنال معتبر با ایمپکت بالا چند ماه پیش چاپ شده و یکی دیگه هم تازگی سابمیت کردم که به احتمال خیلی زیاد چاپ می شه دو تا کار دیگه هم انجام شده دارم که تا قبل از عید حتما نوشتنشان را تمام می کنم.

GRE = 309 (V=140, Q=169 و تافل 82

درضمن این دانشگاه UNLV توی عمران رنک 90 داره ولی توی مکانیک بدون رنکه ولی بالاخره جز 200 تا هست.

جزو دانشگاههای "خوب (درجه 2)" از دید وزارت علوم برای دکترا گرفتنه.

درضمن اگر امسال اپلای نکنم مجبورم برم سربازی که البته در شهر خودمان امریه دارم.

به نظر شما شانس من برای آمریکا و استرالیا و کانادا چطوری است توجه به اینکه قصدم ماندن و اقامت است

به نظر شما یکسال دیگه تلاش کنم بهتره یا اینکه برم یکی از این دو دانشگاه آمریکا

متشکرم از زمانی که برای خواندن گذاشتید

سلام
در مورد استرالیا فکر نمیکنم بتونید بورس بگیرید چون به معدل خیلی اهمیت میدن. برای کانادا باز بعضی جاها ممکنه. برای امریکا شانس دارید چون ریاضی جی آر ایتون خوبه و معدل دو سال آخر هم قابل قبوله.
مسائل سربازی موضوع رو پیچیده تر میکنه چون یه سری معذوریات میاره. به نظر من تا یکسال دیگه شرایطتون خیلی عوض نمیشه که یه دفعه یه جای خیلی بالاتر ادمیشن بگیرید. بچه های هم رشته ایتونو پیدا کنید ببیند کجاها میرن و بعدش کجاها کار میگیرن و با چشم باز انتخاب کنید. من هیچی از این دو تا دانشگاهی که فرستادین نمیدونم. میدونم که پذیرش با فاند هر جا بگیرید بهتر از اینه که عمرتون رو تلف سربازی کنید اما خب نمیشه برای همه نسخه پیچید بخواهید برگردید ایران به هر دلیل سربازی همیشه معضله اینقدری که دیگه من به برگشت فکر نمیکنم.
البته معلوم هم نیست از همینا هم ادمیشن با فاند بگیرید اما امتحانش ضرری نداره. وضع مالی هم در نظر بگیرید. اگر اونقدری خراب نیست که چند جا اپلای کنید به نظرم چند جا اپلای کنید و در بدترین حالت ادمیشن میگیرید و دیفر میکنید.
موفق باشید

فریبا دوشنبه 19 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 10:43 ق.ظ

باسلام
من لیسانس مهندسی شیمی نفت از دانشگاه سراسری هستم .
معدل من 13.5هسش .
من ایلتس 7.5 دارم
2 سال در صنعت توو کار فرمولاسیون هم بودم .
ایا من شانسی برای گرفتن ویزا تحصیلی فاند یا پارشیال فاند از کانادا رو دارم برای مقطع مستر ؟

سلام
من در مورد رشته شما نمیدونم. بهترین کار اینه که نتایج اپلای ابراد رو ببینین. میتونین ببینین که بچه های رشته شما کجاها فاند گرفتن

امیر آملی پنج‌شنبه 1 مهر‌ماه سال 1400 ساعت 12:47 ق.ظ

سلام من میخوام پذیرش برای کارشناسی بگیرمfall2022 آمریکا مدرک زبانم برای پاییز آماده میشه همون موقع ها تقریبا اما الان باید اپلای کنم که دیر نشه شما میدونید کدوم دانشگاه ها پذیرش مشروط رو میدن؟

سلام. ببخشید نه نمیدونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد