زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

وضعیت کنونی و برنامه تا 28 آبان

خب از تافل که خیالم راحت شد یه کم بگم که وضعیت GRE در چه حاله. از بیگ بوک ریاضی 10 سری رو زدم و از بیگ بوک وربال هم 1 سری. ریاضی متاسفانه همچنان گیر دارم و 10 تا غلط حدودا میزنم. امروز فهمیدم که یه سری چیزا هم به منابع ریاضی اضافه شده. حتما کتاب Math Review رو از خود ETS بگیرید و نگاه کنید. معادله خط دایره و ... اضافه شده اند که تا پارسال جزو منابع امتحانی نبود. احتمالا دیدن سئوالاشون تکراری شده گفتن بیاییم یه چیزایی اضافه کنیم تنوع بشه. البته وقت امتحان ریاضی خوبه بیشتر شده و ماشین حسابم خیلی اشکالات بی دقتی منو رفع میکنه اما بازم شک دارم بتونم 800 بگیرم.


در مورد بیگ بوک روزی 4 سری رو میشه زد و بررسی کرد. در 7 روزه میشه کل ریاضی رو از روش تست زد. کاملا عادلانه است که یه نفر 1 هفته وقت بذاره و این تست ها رو بزنه اما امتحان اصلی رو 800 بگیره. من که این کارو میکنم.


در مورد وربال خدا میدونه چی بشه. امتحان جدید رو که دادم 450-460 شدم اما امتحان پارسال رو که امروز زدم راحت 560 شدم. یعنی ضرر کردم امتحان عوض شده. اگرنه 560 خیلی نمره خوبی میشد برای وربال. دیگه UCLA هم راحت میشد باهاش پذیرش گرفت اما حالا هم نمره ام کمتر میشه و هم اینکه تعداد سئوالا که کم شده شانس درست زدن سئوالا کمتر میشه. نمیدونم شاید یه دفعه دیدی هندی و چینی ها نمره اشون دیگه خیلی کم شد و باز ما رفتیم روی نمودار و رفتیم بالا! به هر حال مهم اینه که سعی ام رو کنم.


برای امتحان هم برنامه ام اینه که بیگ بوک های وربال سالهای قبل رو بزنم همه رو, کم کمش اینه که ریدینگ هاش به درد میخوره و کم کم متوجه میشم که اون طراح سئوال مکار از چه شیوه های برای گول زدن ما استفاده میکنه. لغت هم شاید دیگه حفظ نکردم. یک ماه وقت دارم که متن های زیادی رو بخونم. میخوام یه کم سوییچ کنم روی متن های مجله تایمز. چند روز پیش 2-3 تا مقاله اشو خوندم, خیلی خوشم آمد, چون بعضی لغاتی که یادم رفته بود توی متن دیدم و کلا یادشون گرفتم و تازه بعضی ها هم ازشون استفاده های جدیدتر دیدم. فکر کنم یک ماه مستمر تایمز بخونم هم نمره GRE ایم خوب میشه



GRE
نظرات 3 + ارسال نظر
نوید چهارشنبه 27 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 01:25 ق.ظ

تبریک میگم به خاطر نمره ی تافل و امیدوارم جی آر ای هم خوب بشین.
نمی دونم در پست های قبلی گفتین رشتتون چیه و در چه زمینه ای برای مقاله و کنفرانس فعالیت میکنین یا ترجیح میدین در این مورد چیزی نگین؟ چون این دو مورد هم میتونه شانس پذیرش گرفتن رو بالا ببره. مثلا مقاله ها چه جوری باید باشه که حالت کپی کردن و تکراری بودن نداشته باشه و همچنین به درد بخور باشه. ما توی لیسانز استاد چنتا زمینه ی کاری میگفت ما هم در اون مورد تحقیق میکردیم یا شبیه سازی اون مورد رو با نرم افزارهای برق انجام میدادیم. اون قدر دیگه استعداد و شانس نداریم که مثلا قانون نیوتن کشف کنیم و در موردش مقاله بدیم. البته شما شاید داشته باشین.
موفق باشین

مقاله ها هم کلی بگم که برای ما که تازه اول راه هستیم به نظر من البته هیچ فرقی نمیکنه که چی باشه. مهم اینه که نشون بده که فرد میفهمه تحقیق کردن یعنی چیه و میتونه این نتیجه رو درست منتشر کنه. حالا اگر تونست یه کاری کنه که خیلی تاثیر گذار باشه که دیگه عالیه.

من خودم مقاله هام خیلی خیلی سطحشون پایینه و اگر بخوان فقط روی مقاله ها منو ارزیابی کنن باید ریجکتم کنن! تقریبا میتونم بگم که همکلاسی هام با نون قرض دادن به هم سطح بهتری داره مقاله هاشون. اما به نظر خودم نشون میده که بلدم تحقیق چیه و همون زحمتی که برای نوشتنش کشیدم تجربه ای شده که به درد دکترام میخوره. حالا اگر یه دانشگاهی اینقدر تشخیص نداشته باشه و به خاطر سطح علمی مقاله هام منو ریجکت کنه خیلی خوشحال هم میشم, چون ترجیح میدم 4-5 سال با آدمایی با این سطح شعور و فکر برخورد نداشته باشم.

ببینید شما استثنا ها رو بذارید کنار, اکثر بچه ها همینطور هستند که شما میگید. منم همینم با این تفاوت که من واژه مقاله ژورنال اولین بار ترم اول فوق لیسانس به گوشم خورد! تا مدت ها هم گیج بودم که اصلا این ژورنال که میگن چی هست, خوردنیه؟ یاد ژورنال های خیاطی و گلدوزی میفتادم! پس از این نظر از من جلوتر هستید. بعدشم موضوع تزم اونقدر سخت بود که نشد یه کار درست و حسابی دربیاد برای یه مقاله جون دار و خوب. خب مهم هم نیست. اینه که روی مقاله هام خیلی حساب نمیکنم. راستش رو بخواهید برای پذیرش هم همینقدر که نشون بدید به کار تحقیقی علاقه دارید برای اکثر دانشگاه ها کفایت میکنه و این اعتقاد رو دارن که شما اونجا که برید میتونی چیزایی رو که بلد نیستید یاد بگیرید. بنابراین مگر استثنا باشید و از لیسانس میدونستید مقاله چیه و تحقیق چیه و با اساتید خوبی هم در ارتباط بودید که کمکتون کرده باشند و حالا برای اپلای دستتون پر از مقاله های خوب باشه. خب ولی اکثریت نیستند بنابراین جای نگرانی نیست. اما اینکه درس نخونید و نمره امتحانات رو خوب نشید نشون میده که اهل درس خوندن هم نیستید یا توانایی اشو ندارید, اینجاست که ادمیشن کامیتی بدون هیچ تعللی پرونده شما رو میندازه یه کناری و توی مارچ یه نامه متاسفیم براتون میفرسته (عین پارسال من! و شاید امسال؟!)

ما هم سعی امون رو میکنیم و الباقی دست خدا, هر چی خدا بخواد راضی هستیم.
موفق باشید

سم سه‌شنبه 19 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:50 ب.ظ

سلام ببخشید یک سوال داشتم. من ماه آینده امتحان جی آر ای دارم این سه تا منبعی که معرفی کردید رو می خونم فقط خیلی وبلاگتون رو زیرو رو کردم تا ببینم برای لغت چی خوندید. من دارم ورد پاور کاپلان رو می خونم میخواستم ببینم شما برای لغت چی خوندید؟ همینطور رایتینگ ؟ رفتین برای همه عنوانها رایتینگ نوشتین؟
یه مشکل دیگه هم که دارم اینه که رایتینگ های من با نمونه های رایتینگی که تو کتابا برای جی آر ای میزارن هیچ شباهتی نداره و از جمله های ساده و ابتدایی استفاده می کنم امیدی هست بالای 3 بگیرم؟!!!
وربالم خیلی وضعش خرابه همچنین رایتینگ! اولین بارم هست می خوام که آخرین بارم هم باشه

من کلا دو تا نمونه رایتینگ بیشتر ننوشتم البته من نوشتنم خوب بود و زبانم که بهتر شد تونستم بهتر منظورمو برسونم. فقط اون چند تا نمونه انشای کتاب آفیشال رو حسابی خوندم و امتحان عین همونا استدلال کردم و نوشتم. نمره ربطی به جمله ساده و غیرساده نداره ربط به مفهوم بیشتر داره.

سم پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:32 ق.ظ

مرسی بابت جوابتون،
فقط نفرمودین چه کتاب لغتی استفاده کردین؟
مرسی

گفته بودم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد