زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

حس شکست خورده ها رو دارم

این دو سه روز بازم درس نخوندم و همش دنبال دانشگاه و استاد گشتم. یه چند تا دیگه ایمیل دادم که دریغ از یه جواب.

یه مشکلی که هست اینه که تا عکس طرف رو میبینم حس میکنم که جواب میده یا نه, یا حتی میفهمم که بعدا سر و کارم بهش میفته یا نه. تا حالا به جز USC هیچ دانشگاه دیگه ای ندیدم که شاید بشه اونجا باشم. امروز با Google Street View رفتم دور و اطراف دانشگاه ها رو دور زدم بازم به جز USC و Columbia هیچکدوم هیچ حسی برام ایجاد نکرد. البته نه اینکه بگم حالا از USC دیگه خیلی خوشم میاد یا اینکه تحقیقاتش همونی هست که میخوام اما خب از بقیه بهتر بوده. امروز نزدیک 5 ساعت فقط داشتم توی بینگ آکادمیک استاد پیدا میکردم. واقعا USC یکی از بهترین گزینه هام بوده. آخرشم فکر کنم ریجکتم کنه! تقریبا میشه گفت که دیگه همه 140 تا دانشگاه لیستم رو یه سری نگاه کردم.


یه مشکلی که هست اینه که خیلی دانشگاه های امریکا توی شهرهای کوچیک هستن و بعضا شدیدا دور افتاده. منم از جاهای اینطوری میترسم مثل دانشگاه مینسوتا یه جاییه که کوچیکه. امروز یکی از بچه ها میگفت بعضیاشون توی کمپس شون گوسفند رد میشه انگار توی طبیعت باشی! منم خیلی از این جاها میترسم. کاشکی برم نیویورک حداقل شهره. امروز دیگه قول دادم آخرین روز دانشگاه بازی باشه و دیگه بشینم GRE رو بخونم. پشیمونم که این دومی رو ثبت نام کردم. الان به این نتیجه رسیدم که GRE بهترین زمان همون 30 مهر اولی هست, به شرطی که آدم خوب خودشو آماده کنه. برای 30 مهر هی میگفتم این یکی هست, یک ماه وقت دارم, میشینم میخونم. الان کمتر از 10 روز مونده و باور کنید هیچ چیزی بیشتر از اون چیزی که برای مهر خونده بودم نخوندم. تازه یه چیزایی هم از لغات و ریاضی ها حتما یادم رفته این مدت تمرین نکردم.

از من به همه نصیحت که امتحان GRE رو همون 30 مهر درست بخونید و بدید و نذارید برای آبان. اگر میذارید برای آبان توی تابستون همه دانشگاه ها و استادا رو پیدا کرده باشید.


الان حس شکست خورده ها رو دارم. یکسال وقت داشتم, ننشستم درست دانشگاه ها رو پیدا کنم و با استادا تماس برقرار کنم. الان رسیدم به اپلای و حتی 1 جواب هم از هیچ استادی نگرفتم. به جز 2 تا تمپلیت به درد نخور هیچی. البته ایمیل هم زیاد نفرستادم اما اونایی که فرستادم آدمایی بودن که واقعا میتونستم و میتونم بالاخره یه جوری باهاشون کار کنم, خیلی نامرد هستن که جواب نمیدن و توی سایتشون هم هیچی ننوشتن. کاشکی حداقل نوشته بودن که ما وقت نداریم ایمیل نزنید! به هر حال کمتر از 1 ماه وقت دارم که شرایط رو عوض کنم. تصمیم گرفتم که این 10 روز دیگه فقط GRE بخونم و بعدش SOP مو بنویسم و همزمان هم دوباره تلاش کنم برای ایمیل با استادا. بعدش ببینیم خدا چی رقم میزنه. من که تا روز آخر ناامید نمیشم.

نظرات 3 + ارسال نظر
نیلوفر پنج‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 05:38 ق.ظ http://nilofar20.mihanblog.com/

سلام چقدر خوب به استخاره خیلی اعتقاد داری ولی اون چیزی که خودت می خوای رو انجام میدی برای دختره میای استخاره می گیری بد در میاد میری میبینیش.خوب بهش بگو نه.استخاره مال موقعی هستش که شما مردد شدی توی یه امری .شما که مردد نبودی محض الکی خواستی یه استخاره بگیری خوب به دوست بگو من اینجا هستم همچین بزن تا خوب بیاد

سلام.
من کلا پیرو عقلم هستم. اگر استخاره عقلانی نباشه چرا باید عمل کنم؟ اما خب تجربه هایی که نوشتم نشون داده که همچین هم غیرعقلانی نیست, حداقل بعضی موقع ها. مثلا من امسال USC اپلای میکنم ولو اینکه استخاره اش هم بد آمده باشه. چرا باید جایی که دوست دارم برم رو اقدام نکنم. حالا اگر بعدا ریجکتم کنن یه حرفی. تازه خود اینایی که استخاره میکنن بعد از یه مدت میگن میشه دوباره با صدقه استخاره کرد. اگر نمیشد که ادعونی استجب لکم معنایی نداشت. خدایی خدای خوبیه, همه جوره با بنده هاش راه میاد. اگر یه وقتایی هم یه چیزی رو نمیذاره بشه خب دیگه حتما صلاح نیست, بعدها آدم میفهمه که خوب شد که نشد.

محض الکی هم نبود, واقعا تا حالا همچینن چیزی ندیده بودم میخواستم ببینم استخاره اش چطوری میاد, بعدشم رفتم دیدم استخاره اش درست بوده!

من بهش میگم یه جوری بگیر خوب بیاد اما خب اون کار خودشو میکنه.
کسی چه میدونه آینده چی بشه, استخاره هم فقط یه کمکی میکنه که وقتی آدم نمیدونه چکار کنه یه مسیر رو انتخاب کنه بره جلو. در واقع شایدم فرقی نکنه کدوم مسیر رو بره اما خب استخاره که میکنه دیگه تمرکز میکنه روی یه مسیر برای همین شانس موفقیتش بیشتر میشه.
به نظرم توی زندگی کم پیش بیاد که آدم بخواد استخاره کنه اما به هر حال جایی که فکرش خیلی مشغول هست بد نیست.

نوید پنج‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:30 ب.ظ

سلام
این خانم http://niloofarhb.persianblog.ir/ ارشد مهندسی شیمی USC خونده و حدود یک ساله درسش تموم کرده و در همون شهر کار میکنه. اگه ازش راهنمایی بگیری و اونم جواب بده شاید اطلاعاتش به دردت بخوره!

سلام. ممنون.

امیر شنبه 29 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 04:21 ب.ظ

سلام آقای وودی !!
یه سوال در مورد پروسه زمانی اپلای دارم. ممنون میشم جواب بدین.
گفتین که بهترین زمان جی-آر-ای مهرماه هستش. برای من که می خوام اپلای بگیرم ، مهرماه 92 می مونه. یعنی ایشالا اگه بشه برای مهر93 اپلای می کنم دیگه؟ برای زودتر از اون نمیشه کاری کنم؟
در مورد هفته بدی که داشتین ، امیدوارم که بخیر گذشته باشه و بورسیه ات تهدید نشه - همه جا آدم (اون جوری) پیدا میشه
من دوستی دارم که شاید تجربیاتش کمکتون کنه :

http://lead.wsu.edu/cougar-leaders-profiles/shoresh-shafei.aspx
موفق باشین

شما همون مهر 92 که امتحان میدید, همون موقع هم اپلای میکنید و ان شاالله مهر 93 سر کلاس درس بهترین دانشگاه هستید.

متوجه هم نشدم که چطوری تجربیات دوستتون میتونه به من کمک کنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد