زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

یک هفته تا GRE سرنوشت

چه زود میگذره, انگار همین دیروز بود که میخواستم GRE بعدم و همه میگفتن نمیخواد بخونی! بعدش جوابای ریجکت دانشگاه ها عین برگ های پاییزی آمدن. فروردین بود که تصمیم گرفتم که بشینم چند ماه بخونم و مثلا فکر میکردم نمره 1400-1500 بگیرم. حالا یک هفته مونده به امتحان و میگم خدا کنه دیگه 1200 کمتر نشم و ریاضی هم نمره کامل بگیرم که دیگه خیلی ضایع است که میگن 3 بار امتحان داده آخرشم ریاضی نمره کامل نگرفته.


الان دقیق 1 هفته مونده به امتحان و شنبه آینده صبح زود امتحان دارم و امیدوارم که این امتحانو دیگه خراب نکنم. باید بگم که 6 ماه برای من که زبانم هم تعریفی نداشت و از صبح تا شب هم کار میکردم  خیلی کم بود. اگر این 6 ماه رو از صبح تا شب میخوندم شاید میشد امید داشته باشم به 1300-1400 اما الان بین 1200 تا 1300 هم بشم راضی هستم. بعضی دانشگاه ها مثل UTD نوشتن که اونایی که مستر داشتن با 1200 به بالا پذیرش گرفتن, والا دیگه از همون UTD هم پذیرش بگیرم راضیم و استنفورد و UCLA پیش کش! این مدت همش داشتم فکر میکردم که کدوم دانشگاه ها اقدام کنم و آخر سر به این نتیجه رسیدم که خودم رو گول نزنم, من اول و آخر باید امسال قبول بشم و برم و امریکا اولویتش برای از اروپا و استرالیا خیلی بیشتره, بنابراین بهتره که به جای اینکه فقط به رنک های بالا فکر کنم به رنک های پایینی که شاید شانس پذیرش بیشتری داشته باشم فکر کنم. ترجیح میدم برم Orlando هر روزم برم دیزنی لند اما نرم توی یه شهر کوچیک آلمان یا هلند یا حتی وین توی اتریش.


هنوز انتخابامو قطعی نکردم اما متاسفانه فکر کنم خیلی با پارسال فرق کنه و باید بازم کلی پول پست مدارک بدم, تا حالا این چند تا رو قطعی کردم USC, UCSD, UTDallas, UCF, Purdue و یه چند تا دیگه هم مثل NCSU و Emory و ... هم توی لیستم هست اما میخوام اول ایمیل بزنم استاداشون اگر جواب دادن اپلای کنم. والا با این دلار گرون شده اصلا نمیصرفه آدم بخواد الکی اپلای کنه. اون 5 تا هم دانشگاه های خوبی هستن که در هر صورت چه استاد جواب بده چه نده اپلای میکنم. حالا منتظر نمره GRE اولی هم هستم ببینم اگر نمره اش بد شده به جاهای پایینتر فکر کنم و اگر متوسط بود به جاهای متوسط تر. بعید میدونم به استنفورد هم برسه.


نمیدونم چرا اینا این همه دانشگاه دارن, آدم گیج میشه چکار کنه. خب یه دانشگاه میذاشتید همه استادا رو هم میریختید توی اون. آدم راحت اپلای میکرد همونو همه با هم یه جا درس میخوندیم دیگه. نمیفهمم این همه دانشگاه رنگارنگ با این همه طرز تفکر متفاوت از کجا آمده.


نظرات 2 + ارسال نظر
هستی دوشنبه 23 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:05 ب.ظ

سلام

شما کتاب Longman رو برای تافل خوندید؟
من تو applyboard که جستجو کردم بعضی ها گفته بودند که کتابش آسونه. نگیرید.
خودم هم کتابو دانلود کردم و زیاد مشکل بنظر نمیومد .
ولی خیلی ها هم گفته بودند که کتابو خوندند !

در کل برای تافل چی خوندید؟

سلام

نه نخوندم.
من پارسال دلتا ریدینگ و لیسنینگ رو خونده بودم + 2-3 سری تست مدل های بارونز + کتاب نورس استار + کتاب آفیشال ETS

امسال فقط تست زدم. 7 سری تست مدل بارونز + 2 سری هم از کمبریج + 2 سری ETS

لغاتی که حفظ کرده بودم خیلی به دردم خورد. توی خونه ریدینگ و لیسنینگ 29 شدم. رایتینگ هم تقریبا بدون غلط مینوشتم. اگر 2 روز دیگه برای اسپیکینگ تمرین میکردم نمره اسپیکینگ هم میشد 27-29 بشه

وقتتون رو با مطالب آسون تلف نکنید, بارونز و کمبریج و کاپلان به مراتب بهترن.
موفق باشید.

هستی دوشنبه 23 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 02:06 ب.ظ

سلام

شما کتاب Longman رو برای تافل خوندید؟
من تو applyboard که جستجو کردم بعضی ها گفته بودند که کتابش آسونه. نگیرید.
خودم هم کتابو دانلود کردم و زیاد مشکل بنظر نمیومد .
ولی خیلی ها هم گفته بودند که کتابو خوندند !

در کل برای تافل چی خوندید؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد