زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

درباره GRE و SOP این روزا

SoP ایم دیگه آخرشه. الان چند روزه که دیگه آخرشه, بازم افتاد برای دقیقه 90. دارم یه چیزی مینویسم که ادمیشن کامیتی بخونه لذتشو ببره. نامرده هر ادمیشن کامیتی که اینو به خاطر نمره های جی آر ای نخونه. بازم نامرده هر کسی اینو بخونه و پذیرش نده دیگه خدایی.

فکر کردم که اگر نمره جی آر ایم متوسط بشه, احتمالا یه نگاهی به این SOP بندازن, گفتم یه کم توش خلاقیت به خرج بدم که به چشمشون بیاد. البته فکر کنم خلاقیتش زیادی شده باشه چون یه چند قسمت از شعرهای تیلور رو هم توش نوشتم. با یکی از دوستام مشورت کنم ببینم اون چی میگه, اگر گفت خوبه که همینو بهشون میدم.

نتایج GRE هم اعلام شده, البته با تلفن. پشت تلفن با کارت اعتباری 12 دلار میگیرن. الان یه چند روزی میشه که اعلام شده اما ظاهرا از 2 دسامبر میاد روی سایت. با خودم فکر کردم که شاید اینا فکر میکنن اختلاس 30 هزار میلیاردی رو ما کردیم که دم دقیقه ازمون پول میخوان. گفتم ما که این همه صبر کردیم این چند روز هم روش.

نظرات 1 + ارسال نظر
حمید دوشنبه 7 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 01:50 ق.ظ

سلام

امیدوارم حالتان خوب باشد
من وبلاگ شما را چند ماهی هست که دنبال می کنم و واقعا برام مفید بوده است. من هم شرایط مثل شما داشتم پارسال اپلای کردم که نشد فکر می کنم دلیل عمدش نمره GRE بودش و یکی دیگه هم SOP متوسطم.
من هم می خوام امسال برای رشته های مدیریت اپلای کنم (خودم فوق مهندسی صنایع دارم) متاسفانه برنامه هام خوب پیش نرفتن و آزمون آبان GRE رو نرسیدم و مجبور شدم که برای آزمون کامپیوتری GRE توی ارمنستان ثبت نام کنم الان دارم هم برای تافل و هم GRE می خونم.
غرض از این داستان حسین کرد اینه که، می خواستم خواهش کنم نمونه SOP که برای امسال تهیه کردید را برام ایمیل بزنید. می دونم که تقاضای بزرگی هستش، اما چاره ای برام نمونده توی این مدت کم اصلا نمی رسم SOP خیلی خوب بنوبسم و احتمالا به همسن خاطر به سرنوشت سال گذشته دچار خواهم شد، مجبورا باید از نمونه های موفقی مثل SOP شما استفاده کنم. و از آنجایی که مطالب شما رو مطالعه کرده ام مطمئن هستم که یک SOP خیلی خوب نوشته اید.
می دونم که احساس پشت اپلای موندنو حس کردین، خواهش می کنم لطف کنید و من رو برای رهایی از این رنج جانفرسا کمک کنید.

با تشکر
حمید

سلام

راستش حمید جان, SoP من خیلی خیلی خیلی شخصی هست. یعنی اصلا به همین دلیل خوبه, کمتر جمله ای رو میشه توش پیدا کرد که به نفر دیگه هم بخوره. اگر میخوای یه SoP خیلی خوب داشته باشی چاره ای نیست که خیلی خیلی شخصی باشه و خودتو توش توصیف کنی. یه پست میذارم میگم چرا این SoP ایم بهتره.

البته اپلای های امسال که تموم شد حتما سعی میکنم ایده اصلیشو بذارم توی وبلاگم البته هنوز با دوستم مشورت نکردم که اصلا اینطوری بنویسمش یا نه. چون کل اش رو کردم یه داستان و کلا حالت داستانی داره و این ممکنه حرفه ای به نظر نرسه. یه جورایی ریسک هست اگر طرف فکر کنه که این حرفه ای نیست. به هر حال اگر دوستم بگه که خوب نیست مجبورم یه جورایی که عوضش کنم.

به هر حال به ایمیلم SoP پارسالتو بفرست بخونم اگر بتونم کمک کنم که بهترش کنی خوشحال میشم خیلی. اسم وبلاگم @yahoo

اینقدر هم نگران نباش. آخرش هر چی قسمت باشه میشه. سبد اپلایت همه دانشگاهی بذار, بالاخره یه جایی در میای. سعی کن با استادا هم در تماس باشی. البته من خودم هنوز از کسی به جز تمپلیت و جواب سر بالا نگرفتم اما هنوز دارم مستمر به کسانی که فکر میکنم شاید بتونن کار کنن باهام ایمیل میزنم.

موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد