زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

Statement of purpose for PhD

Purpose یعنی هدف: هدف هم در دکترا یعنی تحقیق research

Statement of Purpose هم یعنی متنی که نشون بده شما کی هستید و چکار تحقیقاتی ای کردید و چه ارتباطی با تحقیقات اون دانشگاه دارید.


اگر بخوام توی 3 تا جمله SoP برای دکترا رو معنی کنم:


1- من چقدر آدم یونیکی هستم.

2- من چقدر به تحقیق علاقه دارم و چه کارهایی در زمینه تحقیق کردم و میخوام بکنم. (کلا هر چی که نوشته میشه باید مرتبط با تحقیق باشه. چون هدف تحقیقه)

3- من دقیقا همون آدم مناسبی هستم که به درد اون رشته در اون دانشگاه میخوره (به خاطر تجربیات گذشته ام و کارهای تحقیقاتی استاد X و Y و Z)


بقیه چیزهای نامرتبط مثلا من بچه بودم اینطوری بودم (مگه اینکه واقعا یه چیز خارق العاده ای باشه) یا توی دبیرستان رفتم هلال احمر عضو شدم یا رفتم خارجه یا توی دانشگاه این درس رو گرفتم و... یا حتی معدلم این بوده و اینجا نمره اول بودم و اونجا نمره دوم و ... همشون بی ربطه مگر اینکه به تحقیق ربط داشته باشه و یا تاکید کنه که شما چقدر یونیک هستید. (زیادی هم بگید که یونیک هستید خوب نیستا!)


SOP
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد