زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

DHL هفت روز طول کشید (یا هشت) + https هنوزم گیر داره

این دو روز واقعا عصبی بودم. نمیدونم چرا اما اصلا نمیتونستم خوب فکر کنم. ددلاین دانشگاه ها یکی یکی داره میگذره اما من هنوز نتونستم در موردشون تصمیم بگیرم. از طرفی گرونی دلار هم خودش مزید علت شده. چون من پولم برای اپلای ها هم محدوده و نمیتونم هر چقدر خواستم بدم. این استادام هم که هنوزم ریکام ها رو پر نکردن, بنده خدا ها هم حق دارن آخه این https خیلی کند شده و کلا به هم ریخته.

مدارک دانشگاهی که فرستاده بودم تازه امروز رسیده. با اختلاف ساعت ما با پست DHL حدود 8 روز طول کشیده. خدا بخیر کنه آخر و عاقبت ما رو. این دانشگاه های نادون هم که نمیدونن ما چه وضعی داریم. بهشون ایمیل زدم که بابا ما اینجا مشکل داریم, یه تمپلیت جواب دادن که مدارکی که بعد از ددلاین برسه رو معلوم نیست که بیاریم توی پروسه اتون.

ترجمه هم به اندازه کافی نگرفتم, فردا یه سری بزنم ببینم ترجمه خونه ای(خودم فارسی اش کردم!) باز هست کارهای اونم انجام بدم.

این شعری که برای تیلور هم که گفته بودم یه 2-3 بیتش مونده که هنوز وقت نکردم تکمیلش کنم.

یه دو جا هم قول دادم که توی کارهاشون کمکشون کنم که هنوز نرسیدم. کارهای فارغ التحصیلی هم که هنوز به فرم امضاها هم نرسیدم. خدا میدونه کی تموم بشه. مقاله هام هم که مونده. قراره تا شنبه هم یه کاری رو آماده کنم صبح برم ارائه بدم. خوشبختانه کارهای سنگین شرکت رو تموم کردم و الان یه کم کار شرکت سبک شده.

تیلور خدا از سرت نگذره, این همه دردسر درست کردی برام. مثل بچه آدم میرفتم سربازی بعدشم مامان اینا دست یه زهرا خانمی مریم خانمی چیزی رو میذاشتن توی دستم رو میرفتم سر خونه زندگیما. ببین 2 ساله علافم که یه جا پذیرش بگیرم بیایم اونجا پیشت. اون آخرش معلوم نیست اصلا بذاری بیام پیشت یا نه. امسالم که باید فکر اروپا و کانادا هم باشم که اگر امریکا نشد برم اونجا بازم به خاطر تو اصلا دست و دلم نمیره اونجاها اپلای کنم. هی میگم آخه برم آلمان یا کانادا چکار کنم؟ تصمیم گرفتم که دانشگاه Nashville رو هم اپلای کنم. خدا رو چه دیدی, شاید اصلا آمدم شهرتون!

نظرات 5 + ارسال نظر
حبیب پنج‌شنبه 1 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:06 ب.ظ

این بهشت برین دیدن امریکا اخر کار دستت میده.یا باعث میشه تا اخر عمرت پشت در امریکا بمونی و در انتظار،یا باعث میشه تو همین خراب شده که هر روز وضعیت زندگی سخت تر میشه بمونی و زهرا که هیچی دیگه تو این دوره امل کلثوم هم گیرت نمیاد.به هر حال وقتی همش دنبال 1000تومنی باشی دیگه نه 500تومنی گیرت میاد نه 2000تومنی.

دیروز رفتم دانشگاه یکی از بچه ها کلی روحیه داد! نمیدونم خودم هم چند روزه گیجم که اصلا کجاها اپلای کنم.
حتما برای دانشگاه های رنک پایین هم میفرستم, دارم اروپا و کانادا رو هم چک میکنم برای چند تاشون بفرستم. خدایی هزینه هاش خیلی زیاده. من که سر کار میرم باید حقوق 2-3 ماه کاملمو بدم برای همین دانشگاه ها.

نوید جمعه 2 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:09 ق.ظ

چون به تازگی از شیراز اومدین این رو هم ازتون بپرسم. منظور از فارس ها مردم قدیمی تهران و شیراز است؟(چون این دو شهر تعداد زیادی آدم مهاجر هم دارند.)
مثلا ترک ها میگند این فارس ها هستند که حق مارو خوردند و مثلا زبان ترکی رو نمی تونیم در مدرسه بخونیم.
یا گیلک ها میگند که فارس ها اسم دریا کاسپی (به انگلیسی کاسپین) رو به نام جعلی دریای خزر تغییر دادند؟
یا طرف فامیلیش داجلری هست ولی میگه اصلیت ما فارس هست.

منظور کی از فارس ها؟
راستش من جامعه شناسی نخوندم نمیدونم کی منظورش چیه! بعدشم من که دارم میرم از اینجا چه فرقی میکنه که کی فارسه کی نیست؟
سئوالای سخت سخت میپرسی من نمیدونم.

نوید جمعه 2 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:27 ق.ظ

متاسفانه جامعه به گونه ای شده که هر کی فقط به فکر خودشه. عده ای از معلمین که حقوقشون ماهیانه ۴۰۰ تومنه میرند اعتراض میکنند و چوب میخورند. عده ای دیگر میرند کلاس خصوصی میزنند و ساعتی از ۲۰تومن تا ۱۰۰ تومن درآمد زایی می کنند. این وسط معلم ها به دنبال ساده سازی مفاهیم دروس برای دانش آموزان نیستند بلکه به دنبال جیب خودشون هستند. افرادی که تا دیروز رنو و پراید داشتند الآن زانتیا و ماکسیما دارند و باز ناراضی. افراد استثنایی مثل قلم چی هم میلیاردر میشند. این وسط جامعه قربانی می شود.
واقعا معلم خوب داشتن نعمتیه. معلم های من یا از دسته ی اول که از فقر بیحال بودند یا از دسته دوم که با این همه کلاس خصوصی حالی در مدرسه براشون نمی موند.

من هم همینجا زندگی کردم و درک میکنم چی میگی اما چکار میشه کرد؟ من به عنوان یه مهندس چکاری از دستم بر میاد؟ فکر میکنم مسئول این اوضاع کس دیگه ای هست.
البته اعتقاد هم دارم مشکل بسیاری از ما اینه که از خودمون شروع نکردیم.

بنده خدا جمعه 2 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:21 ق.ظ

سلامخیلی قسمت آخرش خنده دار بود. همیشه همینطوری بنویسید در کنار عدم رضایتتون یک کم شوخی هم بکنید.
مطمئن باشید خدا ناظر بر اعمال و تلاش شماست. اگر صلاح باشد حتما درست می شود. امیدوارم شما و سایر دوستان همه در پروسه اپلای موفق باشند. انشاءالله شما هم از نگرانی در بیائید.

خواهش. هرچی خدا بخواد.

حبیب جمعه 2 دی‌ماه سال 1390 ساعت 08:21 ب.ظ

انشاالله که موفق میشی.ولی به هر جایی جزء این خراب شده بری ضرر نکردی.شما الاسکا برو ولی ایران نمون تا ۵ سال دیگه باید موش شکار کنیم بخوریم.شما تلاشت و استقامتت خوبه ولی همیشه به بهترین تلاش بهترین پاداش نصیب نمیشه ولی در اخر قطعا راضی کننده خواهد بود .یا علی.

هر چی خدا بخواد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد