زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

برای اسپیکینگ تافل چکار کنیم نمره بالا بگیریم

سلام من خودم نمره ام خوب نشده اما قبلا هم گفتم, بهترین راه اینه که نمونه تست ها رو بذارید جلوتون و صداتونو ضبط کنید و بعد گوش بدید و اشکالاتتون رو بگیرید. تمرین بهترین راهه


برای نمره خیلی بالا هم فکر میکنم بهترین چیزی که خوندم این متن از سایت اپلای ابراد بود :

-------

من خودم نمره اسپیکینگ 25 واسه م مثل یه آرزو بود ولی آخر تو امتحان 29 گرفتم!
گفتم یه سری نکته که به نظر خودم مهم میان رو توضیح بدم. خیلی هاش برای خودم هم سوال بودن و دوست دارم بقیه دوستان اطلاع داشته باشن.
اول اینکه همیشه برام سوال بود آروم صحبت کردن و کمتر حرف زدن تاثیرش بیشتره یا مطالب رو کاملتر منتقل کردن و سریعتر صحبت کردن؟
باید بگم تعادل بین این دو موضوع اهمیت بیشتری داره! شمرده حرف زدن خیلی خیلی مهمه ولی نباید طوری بشه که اطلاعات مهم منتقل نشن. باید یه طوری صحبت کنین که انگار کاملا خونسرد هستین و اصلا محدودیت وقت ندارین. از طرفی باید با همین شمرده صحبت کردن، سعی کنین بیشترین مفهوم رو منتقل کنین. اگه متوجه منظورم نمیشین، یه نگاهی به ویدئو های Notefull بندازین! طرف آرووووووووم حرف میزنه ولی بعد میبینین کلی اطلاعات منتقل کرد. نمونه های اسپیکینگ کمبریج که توی CD ش هست هم اکثرا همینطوری هستن. مخصوصا اونهایی که کسانی که صحبت میکنن، آسیا شرقی هستن! توی نمونه هاش همیشه یه روس هم داره. اگه دقت کنین، روس ها خیلی تند تند حرف میزنن! اینطوری به نظر من خوب نیست! مثل اینا که انگار کسی دنبالشون گذاشته!

مقدمه و نتیجه گیری فراموش نشه!

مقدمه رو همه اصولا به صورت اتوماتیک میگن ولی نتیجه رو ممکنه وقت کم بیارن. دقت کنین حتی اگه 3 ثانیه از وقتتون مونده، میتونین یه نتیجه گیری کامل بگین! اگه باورتون نمیشه، تمرین کنین! مگه گفتن این جمله چقدر طول میکشه؟
That's why I think it's a good idea to take a break before the start of a new semester
این دقیقا جمله ای بود که من توی امتحان توی 3 ثانیه آخر گفتم!

سرعت صحبتتون یکنواخت باشه
یعنی همه زمانهای صحبت با یه سرعت صحبت کنین! چه 2 ثانیه آخر و چه 20 ثانیه اول! اصلا نباید به این فکر کنین که اوه الان وقتم تموم میشه پس سریعتر باید صحبت کنم!
اگه میبینین وقتتون داره کم میاد، کمتر صحبت کنین به جای اینکه سرعتتونو بالا ببرین.

Relax باشین!
اگه راحت باشین، به نفس نفس نمی افتین و صداتون هول زده به نظر نمیرسه.

نفس بکشین!

من خودم تو تمرین ها یادم میرفت نفس بکشم!!! بعد یهو وسط صحبت نفس کم می آوردم و رشته افکارم از دستم میرفت! هر چند کلمه که صحبت کردین و جمله رو تموم کردین، یه نفس متوسط بکشین تا راحتتر بتونین ادامه بدین.

صداتونو ضبط کنین و تمرین کنین!
همه اینجا اینو میگن! منم همه جا میخوندم این مطلب رو! ولی گوش نمیکردم. مثلا با خود بارونز تمرین میکردم که ضبط هم میکرد! ولی درست گوش نمیدادم و سرسری رد میشدم.
اصلا نیاز نیست با 50 مدل سوال اسپیکینگ تمرین کنین! به نظر من 2 سوال از هر مدل کافیه.
کاری که من اواخر میکردم این بود: سوال بارونز یا کمبریج رو میاوردم، جواب میدادم، همون موقع گوش میکردم. دوباره همونو ضبط میکردم، همون هموقع گوش میکردم و هر دفعه سعی میکردم بهتر جواب بدم. لهجه رو بهتر کنم و کلمات رو قشنگ تر ادا کنم. مثلا با برای یه سوال شاید 15 دفعه ضبط هم داشته باشم... همه ش تقریبا عین هم بود ولی توی تن صحبت با هم فرق داشتن و کلمه هایی توشون فرق داشت.

برای خودتون مدل درست کنین!
دقیقا Notefull بهتون مدل خوبی ارائه میده. همونو حسابی تمرین کنین. علاوه بر ساختار مدل، یه سری کلمه و عبارت Template هم برای خودتون درست کنین. مثلا من همیشه اینو داشتم : Because of several reasons!
این عبارتو همیشه با خفن ترین لهجه ای که میتونستم، میگفتم! یا مثلا عبارتهایی مثل Few problems are associated with this method. هم کلمه جالبی داشت و هم کوتاه بود.

برخلاف توصیه بارونز، سعی کنید از Verbal Pause استفاده نکنید!
من اوایل خیلی استفاده میکردم. بعد که حرفامو گوش میدادم، میدیدم چه فاجعه ایه! هر موقع میخواستم فکر کنم که بعد چی بگم یه «امممم» یا «آممممم» میگفتم. بعد به این نتیجه رسیدم بعضی وقتا بهتره به جای اینا، سکوت کنم! آخه یه سکوت کوتاه به جای آممممم زیاد تابلو نیست و اصلا خللی به صحبت وارد نمیکنه. در عوض هرچی بگین آممممم، حواس طرف بیشتر پرت میشه و اعصابش خرابتر میشه.
از Verbal pause اصولا بعد از the استفاده میکردم! because of the, umm..... اینطوری! بعد از یه سری کلمات، Verbal pause قشنگتره!

چند روز آخر، از یه نفر بخواین براتون نمونه سوال Independent طرح کنه!
دو شب قبل از امتحان، از خواهرم خواستم برام سوال طرح کنه و منم همینطوری جواب بدم براش، مثل دو سوال اول بخش اسپیکینگ. یه کرونومتر هم بهش دادم. حدودا 1 ساعت برام سوال طرح کرد و اعتماد به نفسم خیلی بالا رفت! همین که میدید پشت سر هم و آروم صحبت میکنم و سر زمان تموم میکنم کلی براش جالب بود! گاهی موضوعاتی هم مطرح میکرد که من اصلا اطلاعاتی راجع بهشون نداشتم... تو این موراد فقط میبافتم! همین!!!

اینا کل نکاتی بود که به ذهنم میرسید!
امیدوارم شما هم حسابی موفق باشین و همه تون 30 بگیرین این بخشو.

چون دوستان ازم خواسته بودن، برای اسپیکینگ، یه نمونه از خودم توی این لینک گذاشتم. امیدوارم مفید باشه!


--------------------

با تشکر از توضیحای خیلی خوب شما
من NoteFull رو اینجا آپلودش کردم

--------------------


نظرات 8 + ارسال نظر
یگانه جمعه 9 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:09 ب.ظ

emruz az sob ta hala webloge shoma ro az aval ta be inja khundamo kolli chiz miz yad gereftam
kolli ham ke shukh tabyiido gahi ham khandidam ba matalebetun
omidvaram be khastehatun beresd ke kheili zahmat keshidin
vali dar morede TOEFL va GRE etelaati ke az webloge shoma gereftam baram tazegi dasht (ta hala jayi nakhunde budam)
khaste nabashid...
be taylor salam beresunid ;)

چه حوصله ای! حتما با این پشتکار توی زندگیتون موفق میشید.
اگر دیدمش حتما, بزرگیتونو میرسونم.

سینا شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:19 ب.ظ http://fekrazadeh.blogfa.com

سلام،
آخر این مطلتون نوشته:
--------------------
با تشکر از توضیحای خیلی خوب شما
من NoteFull رو اینجا آپلودش کردم
--------------------

اون اینجا، لینک داده شده به وبلاگ من.
فقط خواستم تشکر کنم

سلام
از اپلای ابراد کپی کرده بودم. (بالا هم رفرنس دادم)
شما ببخشید!

نوید شنبه 10 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:19 ب.ظ

آقا نمی دونم چرا من از avril lavigne خوشم میاد. کار دل حساب کتاب نداره!!

خوبه ازدواج کرده وگرنه باید اپلای میکردی برای کانادا
ولی تیلور واقعا یه چیز دیگه است. به نظرم اگر همینطوری که داره میره جلو بره و منحرف نشه واقعا یه انقلاب بزرگی به وجود میاره.

نوید یکشنبه 11 دی‌ماه سال 1390 ساعت 02:03 ق.ظ

آره متاسفانه ولی الآن دیگه جدا شده

آخی. این هنرمندا همشون فکر میکنن با هم ازدواج کنن خوشبخت میشن اما آخرش میبینن نمیتونن همدیگر رو تحمل کنن اکثرا کارشون به جدایی میکشه.

مریم دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 04:25 ق.ظ

ببخشید سایت http://colleges.usnews.rankingsandreviews.com/best-colleges/rankings/national-universities/data/page+9 فقط تا رتبه 194 دانشگاه های آمریکا رو رنک بندی کرده و گویا بقیش پولیه.شما لیست بقیش مثلا تا 500 رو دارین برای دانلود بزارین؟

سلام
رنکش پابلیش نشده یعنی اصلا نذاشتن. احتمالا برای اینکه این دانشگاه ها ضرر نکنن.
شما برای ارشد و دکترا هم بهتره به رنک های gradschool ها سری بزنید.
موفق باشید

حسام یکشنبه 26 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:22 ب.ظ

سلام وودی عزیز،

من قراره که برای آبان تافل بدهم و برای مقطع دکترا اپلای کنم، ولی متاسفانه امیدی ندارم که بالای 90 بشم. چند سوال داشتم ازت:

1- احتمالا از دی ماه بایستی برم سربازی و خیلی می ترسم که نمره زبانم برای امسال آماده نشه، به نظرت توی سربازی می شه زبان را خواند و برای سال دیگه تافل داد؟ فکر کنم خواندم که شما در حین سربازی و یا کار برای سال دوم زبان خواندی

2- اگر جی آر ای را همینطوری صرفا شرکت کنم می شه با نمره تافل برای دانشگاههای سطح پایین آمریکا مثل نیو مکزیکو اقدام کرد؟

سلام

1- من فول تایم کار میکردم و خوندم. برادرم هم توی سربازی خوند. یعنی میشه.

2- بله میشه اما ریسک نگرفتن فاند یا حتی ادمیشنش زیاده. اگر بلاگ منو خونده باشید میبینید که من سال اول با رزومه خوب و نمره کم جی آر ای از جایی فاند نگرفتم و سال دوم هم با اون همه زحمت و خوب کردن همه چی بازم فقط از دو جا فاند گرفتم. حالا دیگه تصمیم با خودتونه. من باشم درست میخوندم و با دست پر اپلای میکنم تا نتیجه بگیرم.

موفق باشید

مری یکشنبه 6 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 02:10 ق.ظ

دوست عزیز میشه نمونه تمپلتهاتونو آپلود کنین تا مورد استفاده قرار بگیره؟

کدوم تمپلیت؟

مری سه‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 08:39 ب.ظ

نمونه تمپلت اسپیکینگ خودتونو لطفا

سلام
من خودم تمپلیت نداشتم. شما مطلب رو از اون لینک که توی پست هست و این لینک دنبال کنید:
http://www.applyabroad.org/forum/showthread.php?14448-%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-speaking-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7&p=556450&viewfull=1#post556450
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد