زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

هی دلار 100 تومن گرون میشه هی من یه دانشگاه از لیستم حذف میکنم

بماند که سایت دانشگاه ها باز نمیشه

بماند که حتی نتونستم ایمیلشونو از سایتشون در بیارم, بگم سایتتون باز نمیشه!

بماند که صفحه ارسال ریپورت تافل و جی آر ای توی ets باز نمیشه

بماند که استادم هنوز نتونسته ریکامشو پر کنه

بماند که امروز 2 ساعت زیر بارون بودم ریزنمره هامو هم بهم ندادن

بماند که اینقدر علی الحساب حقوق گرفتم که الان نمیدونم چند ماه حقوق هم نگرفتم


هی دلار 100 تومن گرون میشه هی من یه دانشگاه از لیستم حذف میکنم.

ترسم که 3-4 روز دیگه یه چیزی هم به دانشگاه ها بدهکار بشم (بگم پول اپلایمو پس بدید!)


فکر کنم دیگه وقتشه که برعکس عمل کنم, شده قرض بگیرم یکی به لیستم اضافه کنم.

نظرات 5 + ارسال نظر
نوید دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:26 ب.ظ

فکر کنم بتونی یه بلیط ارزون قیمت کشورهای همسایرو بخری و بعدش همراه پاسپورت بری بانک ۲۰۰۰ دلار دولتی بگیری. اون بلیط رو هم فکر کنم بعدش بتونی واگذار کنی و پولتو بگیرتی.

یکی از دوستام زودتر بلیط هواپیما میخره و وقتی گرون میشه میفروشه. نمی دونم چه طوری هست که بلیطی که به نام خود شخص هست رو میشه فروخت! بلیط فوتبال های اروپایی هم همین حالت رو هست که طرف نزدیک بازی بلیط ها رو گرون تر میفروشه.(اینم آخه به نام حود شخص هست.)

الآن تو ایران خرید سکه دولتی و فروشش تو بازار آزاد تجارت پاره وقتی شده برای خیلی ها. البته راهش پرپیچ و خمه.

الآن داریم به امتحانات پایان ترم دانشگاه ها نزدیک میشیم. میتونی برای دانشگاه های مختلف آزاد تهران کلاس خصوصی برای پاس کردن دروس بزاری. فقط پولشو به دلار بگیر که نگرانی برای نوسانات ارز نداشته باشی! البته برای درآمد بیشتر از دبستان تا دانشگاه میتونی کلاس خصوصی بزنی. رفیقم تهران دانشجویه میره خونه ی کسی که براش کلاس خصوصی گذاشته جلسه ای ۶۰ تومن میگیره.

سلام نوید جان
از ماجرا عقبی. الان مدت هاست که دلار دولتی نه با قیمت دولتی که با قیمت مناطق آزاد ارائه میشه اونم بعد از گیت! منم که الحمدلله سربازم و اصلا پاس هم ندارم.

اونم باید پارتی داشته باشی که بشه. معمولا میگیرن, بعد کنسل میکنن و جا به جا میکنن. (آژانس آشنا)

سکه دولتی هم که خیلی وقته دیگه نمیدن! هیچ کسی هم دیگه نمیره پشت در بانک تا صبح بخوابه.

والا تعهد به کار دارم و بقیه وقتم رو هم دارم اپلای میکنم و اصلا وقت اضافه ای نمیمونه که بخوام بگردم دنبال یه کار دیگه یا کلاس خصوصی. معمولا باید شناس باشی که این مبلغ رو هم کسی بده. در هر حال بازم ممنون. ما که توکل کردیم به خدا
به قول شیرازی ها: آمو ولش کن, یه طوری میشه.

یگانه دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 09:53 ب.ظ

vaghean oza birix shode
ama ta hala har ki havamuno dashte bazam havamuno dare
be ghole khodet tavakol be xoda

مریم سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 07:25 ق.ظ

ممنون از شما. فکر میکنم اگه یکم بیشتر در مورد کارتون توضیح بدین جالب باشه.

سلام.
کدوم کار؟ من دارم هزار تا کار با هم انجام میدم.

just سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 10:11 ب.ظ

salam ye soal?
age dead line daneshgah gozsahte bashe bazam mishe apply kard vasash?

سلام
اگر خیلی نگذشته باشه و دانشگاهه هم خیلی اپلیکنت نداشته باشه, معمولا میشه با مسئول ادمیشن تماس گرفت و ازشون پرسید که میشه فرستاد یا نه.
توی اپلای یه قانونی وجود داره و اون اینکه هیچ قانونی وجود نداره.

چند تا سوال چهارشنبه 14 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:37 ب.ظ

سلام مهندس،

چند تا سوال داشتم و ممنون میشم که وقت بذارید و جواب دهید:

- اگر ترجمه مدارک و نمرات قدیمی باشه(یک سال پیش) برای فرستادن اون ها ایرادی وجود داره یا نه؟

- شما اول از طریق سایت اقدام به پر کردن فرم ها میکنید و بعد مدارک رو پست میکنید؟ اصلاً این مدارک رو کی باید پست کرد؟ ددلاین برای پست هستش یا برای اقدام از طریق سایت؟

- امکان پذیرش با فاند یا بدون فاند برای ترم اسپرینگ هست یا نه؟


با سپاس فراوان و آرزوی اخذ پذیرش از ucla که واقعا دانشگاه بسیار عالیه!


سلام

فکر نمیکنم مشکلی باشه. من خودم دارم ترجمه های پارسالمو میفرستم. ترجمه ترجمه است دیگه؟! نمیدونم.

مدارک طبق قانون باید قبل از ددلاین برسه. الان DHL برای امریکا بین 7 تا 10 روز طول میکشه. بعضی دانشگاه های کمی هستن که میگن اول سایت رو پر کنید و یه کد بهتون میدن که پرینت میکنید و اونو با بقیه مدارک میدید.

با فرض امریکا. بله امکان پذیرش هم با فاند و هم بدون فاند برای اسپرینگ هست. اما خیلی خیلی خیلی کمه. دانشگاه ها معمولا برای اسپرینگ فاند جدید ندارن. اکثرا اصلا پذیرشی هم ندارن (مخصوصا دکتراها). اونایی که پذیرش دارن اکثرا دانشجوی لوکال میگیرن تا اینترنشنال. سفارت هم برای غیر اسپرینگی ها بهتر ویزا داده. به نظرم من روی اسپرینگ خیلی حساب نکنید.

UCLA هم مدارک نفرستادم. البته الان یه کمی پشیمونم اما خب اون موقع GRE ایم 1150 بود و هیچ امیدی هم نداشتم که بهم پذیرش بده. البته استادایی هم که ایمیل زدم جواب ندادن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد