زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

کلاس های مجازی دانشگاه استنفورد

یه چیزی هست یه مدته میخوام معرفی کنم یادم میره. امشب یه ایمیل گرفتم ازشون, یادم آمد که اینجا قرار بوده بنویسم و یادم رفته بود. اونم کلاس های مجازی آنلاین دانشگاه استنفورد هست. البته بیشتر کلاس ها مربوط به رشته کامپیوتر ساینسه اما برای بعضی رشته های دیگه هم کلاس داره.

من خودم کلاس های Technology Entrepreneurship و The Lean Launchpad رو ثبت نام کردم و هنوزم شروع نشده. ظاهرا تعداد ثبت نامی ها خیلی زیاد بوده و توقع نداشتن. توی ایمیل برای من نوشته بود که بیشتر از 75000 نفر ثبت نام کردن.


کارآفرینی


پزشکی


مهندسی عمران

مهندسی برق


سیستم های پیچیده


کامپیوتر ساینس




البته مدرکی نمیدن اما ارزشش رو داره. به نظرم اگر فرصتش رو دارید از دست ندید.

نظرات 15 + ارسال نظر
نوید یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:53 ق.ظ

دانشگاه ییل و ام آی تی هم open course دارند ولی فیلم های آموزشی ام آی تی خیلی کمه.
کیفیت تصویر ییل خیلی عالیه.

مطالب وفیلم های این دوره های آموزشی استنفورد رو میشه دانلود کرد؟ یا حتما باید ثبت نام کرد؟ مثلا برای ترم های قبل رو.

سایت http://www.thegreatcourses.com/greatcourses.aspx هم فیلم های آموزشی جالب و با کیفیت هر چند پولی دازه.(شاید از جای دیگه بشه رایگانشو پیدا کرد.)

یکی از دوستام دوستام دنبال فیلم های آموزشی کلاس های رشته MBA دانشگاه های آمریکایی هست ولی هر چی گشتیم فقط چنتا از درساشو تونستیم پیدا کنیم.

سلام
بله Yale رو هم دیدم. MIT هم همونطوری که گفتید هست.

تا جایی که من دیدم اساتید بعضی گذاشتن و بعضی هم نه. من خودم روشی که استنفورد پیش گرفته رو میپسندم. چون ماهیت کلاس بودن رو و جلسه ای یاد گرفتن رو حفظ میکنه. اونطوری که یه سری فیلم بریزن توی یه سایت برای وقتی خوبه که شما فقط میخواهید یه موضوع مشخص رو یاد بگیرید. این روش استنفورد همه موضوعات کل درس رو میشه یاد گرفته.

هنوز آنلاین ها خیلی جا نیفتادن و دانشگاه ها هم با این کارها قصدشون اینه که کلاس های آنلاین رو راه بندازن و یه جورایی با کسب تعداد بیشتر دانشجو پول بیشتری به جیب بزنن!

نوید یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:58 ق.ظ

در مورد ایتالیا ممنون. اکثر دانشگا های اونجا ۳۳۰۰ یورو هست؟ هر چند ۱۰۰۰ یورو هم پول زیادیه ولی سالی ۳۳۰۰ یورو در مقایسه با جاهای دیگه مناسبه و فرق فاحشی با فرانسه و آلمان نداره.

بله اکثرا همینطوره. دانشگاه اصلیش هم دانشگاه میلانه که پذیرش گرفتن ازش با یه معدل بالای 15 و یه تافل 550 ممکنه و خوشبختانه روز به روز داره به رشته های انگلیسی زبانش اضافه میکنه.
با آلمان که فرق میکنه چون اکثر دانشگاه ها رایگان هستن و اون هزینه دانشگاه زیر 1000 یورو در سال میاد. نروژ و فنلاند هم که هنوز دانشگاه ها رایگان هستن.
توی اتریش هم دانشگاه های وین دارن خوب کار میکنن و کم کم دارن به این سمت میان که رشته های انگلیسیشونو زیادتر کنن.
از نظر آب و هوایی اما باز ایتالیا خیلی نزدیک تر به آب و هوای ایران هست و البته هزینه زندگی توی ایتالیا به نظرم کمتر یه جاهایی مثل وین یا برلین هست.

نوید یکشنبه 2 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:20 ب.ظ

امیدوارم که اساتید این آموزش های استنفورد با میکروفن با کیفیت صحبت کنند وگرنه صدای هوا میره روی مخ. هرچند گوش کردن صدا همراه با صدای هوا(فیسسسسس) مهارت listening رو بالا میبره.

امیدوارم.

حبیب دوشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 05:48 ب.ظ

دوست عزیز کلا محمود میخواد کاری کنه که ما از این مملکت نریم،از بس دوستمون داره.دلار شده 2300تومان یورو هم شده 3000تومان.

اینم یه راه جلوگیری از فرار مغزهاست. از نظر من که شرایط کاملا جنگیه. دلار الان 2100 و یورو هم 2650 هست. (البته اگر صرافی آشنا داشته باشید که بهتون بفروشه) به هیچ وجه توصیه نمیشه از دلال ها بخرید. ممکنه طی روزهای آینده یه تغییراتی به وجود بیاد. من که فکر دلار دانشجویی هستم وگرنه خرج 1 ماه اونجا رو هم نمیتونم جور کنم.

حبیب سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:30 ب.ظ

الان دلار دانشجویی قیمتش چقدر هست؟واسه دادنش دوندگی زیادی باید بکنیم؟

سلام.
توی کامنت ها نوشتم که. الان همون 1130 هست (دولتی). با مدارک رو سایت نشا الان ثبت نام کنید, برای اردیبهشت وقت میدن. همون روز نامه رو میبرید بانک, آشنا داشته باشید همون روز میگیرید. نداشته باشید باز بانک میذاره توی نوبت برای چند وقت بعد (مثلا 2 ماه بعد) نسبت به خیلی کارها دوندگی اش کمتره.
البته اگر تصویب بشه که دلار تک نرخی 1420 بشه دیگه ارزش نداره برید دنبالش.
موفق باشید

نوید سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:04 ب.ظ

ببخشید شما قبلا یه مطلبی نوشته بودین که کسایی که معدلشون پایینه و اگه رشته ای که میخوان انتخاب کنند gre subject داشته باشه میتونن نمره ی gre subject(اگه بتونن نمره ی خوبی کسب کنند) رو ارائه بدند. حالا سوالام اینه:

1- با نمره ی خوب gre subject دیگه اصلا احتیاجی به ارائه ی ترجمات رسمی ریزنمرات نیست یا اینکه نه و باید ترجه رسمی ریزنمرات رو هم ارائه کرد و gre subject ضعف معدل پایین رو میپوشونه.

2-با gre subject باز هم نیاز به ارائه دانشنامه هست؟(چون معدل رو در دانشنامه مینویسن و معدل پایین پوئن منفی میتونه محسوب بشه.)

3-علاوه بر gre subject باید gre general رو هم امتحان داد؟


1- متاسفانه بازم احتیاج هست. در هر صورتی ریزنمره رو میخوان اما موقع بررسی مدارک اکثر دانشگاه ها امتیاز کسانی که سابجکت بالایی دارن به خاطر معدل اصلا کم نمیکنن, حتی براشون ارزش بیشتری هم قائل میشن.

2- بله هست. اما اگر سابجکت نمره بالایی باشه, کاملا معدل رو پوشش میده. دانشنامه نشون میده که فارغ التحصیل شدید.

3- بله. امتحان جنرال ممکنه توی هر رشته ای فقط توی 2-3 تا دانشگاه اجباری نباشه و امتحان سابجکت هم فقط 1-2 تا دانشگاه اجباری باشه! در نتیجه جنرال حتما لازمه. اگر معدلتون کمه هم برای سابجکت برنامه ریزی کنید.

موفق باشید

نوید سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 06:11 ب.ظ

البته همونطور که خودتون گفتین رشته هایی که gre subject بخوان خیلی کمه . مثلا computer science داره که فکر میکنم با مهندسی نرم افزار متفاوته. روانشناسی هم هست که جالبه!

البته من گفتم رشته هایی که سابجکت "داشته باشن" و نه "بخوان". چون این دانشگاهه که میخواد. اغلب دانشگاه ها خوشبختانه هنوز اجباری نکردن.

سابجکت نشون میده که شما موضوعات اصلی اون رشته رو بلدید, برای همین برای کسی که معدلش خیلی کمه حتما توصیه میشه. چون معدل کم تعبیر به این میشه که موضوعات اصلی اون رشته رو نمیدونید.

در مورد Software Engineering باید بگم که جزوی از کامپیوتر ساینس هست و سابجکتش دقیقا همونه. حتی با Computer Engineering هم مرتبطه.

نوید سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:37 ب.ظ

ممنون از شما

نوید سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:03 ب.ظ

من رشتم برق هست و سطح زبانم در حد upper intermediate هست. رشته ی کامپیوتر تعدادی از واحداش با رشته ی برق یکسانه و به همین دلیل کمی با این رشته آشنایی دارم و چنتا زبان برنامه نویسی (نه حرفه ای) و مقداری طراحی سایت بلدم. در دانشگاه ما سه تا رشته ی مختلف کامپیوتر به نام های مهندسی نرم افزار- مهندسی سخت افزار و علوم کامپیوتر و البته رشته ای به نام it هست. در دانشگاه های آمریکایی کلا به همه شاخه های برق مثل مخابرات و قدرت میگن electrical engineering.
یعنی این شاخه های کامپیوتر رو که گفتم همشون میشند computer science یا اینکه دانشگاه های ایران به صورت ناجالبی این شاخه هارو ترجمه کردند؟

جالبه که پسرخاله ی دوستم کانادا computer science میخونه و دوستم میگه که چون نتونسته مهندسی نرم افزار بخونه رفتهcomputer science بخونه.(تراز قبولی رشته ی علوم کامپیوتر دانشگاه ما پایین تر از مهندسی نرم افزار هست.)

من چون داداشم هم میخواست بره و رشته اش نزدیک به این چیزا بود یه کم از این چیزا میدونم.

فقط ببخشید چون طولانی شد اینجا جا نمیشد یه پست میذارم.

نوید سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:06 ب.ظ

حتما امسال به امید خدا از آمریکا پذیرش میگیرین. به نظرم برای محکم کاری چنتا دانشگاه اروپایی یا استرالیایی نیوزیلندی هم اضافه کنید که از این جا ها به یه بهانه ای میشه رفت نشویل.
موفق باشین.

ایشا الله. گفتم بذارم ببینم اگر تا 1 ماه دیگه از هیچ جا امریکا نگرفتم برم سمت اروپا.
راستش پول دیگه برای اپلیکیشن فی استرالیا و ریزنمره ای برای فرستادن ندارم. 2 تا ریزنمره زاپاس نگه داشتم, یکی میره برای دانشگاهی که قبول میشم, یکی هم بره برای یکی از لیست رزروم.
ولی قبول کنید که خیلی نامردیه یکی با شرایط من از هیچ جای امریکا پذیرش با فاند نگیره. اونایی که وضعشون از من بدتر بوده تونستن بگیرن. نمیدونم شایدم قسمت نباشه. من که تلاشمو کردم.

محسن چهارشنبه 5 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:42 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام،

قول می دم که سال آینده آمریکایی! منتها اگر رفتی خودت رو معرفی کن و ایمیلت رو بذار و قول بده که اگر وقت داشتی ما رو هم کمک کنی! راهنمایی کردن و فوت و فن رو نشون دادن نه چیز بیشتر.

سلام
(سلام هم اسم خداست.)

هر چی خدا بخواد. اگر نشد هم نشد. من سعی ام رو کردم, بقیه اش دست خداست. ایمیل هم همین اسم وبلاگ ات یاهو که بنویسی درسته. میتونی توی همینجا (نه قسمت نظرات) بنویسی با ایمیلم جواب میدم.

با عرض معذرت چه برم و چه نرم تا روزی که ممکن باشه هویتم اینجا مخفی باشه مخفی میمونه. اون روزی که مخفی نباشه ممکنه اینجا هم تعطیل بشه!

جلال یکشنبه 9 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:57 ب.ظ

سلام

دوست گرامی واقعا وبلاگ خوب و مفیدی داری. من که از اکثر مطالبت استفاده کردم مخصوصا از بخش GRE , Toefl چون من هم می خوام برای دوره دکتری به دانشگاه های آمریکایی اپلای کنم. اگر احیانا توصیه برام در این مورد دارید خوشحال می شم ازتون بخونم.

با سپاس فراوان

سلام
خواهش میکنم. فقط هر چی زودتر شروع کنید و یه دعایی کنید سرم خلوت بشه بتونم یه روند کامل رو اینجا بنویسم.
موفق باشید

سلام دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:22 ق.ظ

سلام تفاوت آزمونgre general , subjectتو چیه؟آیه همون جنرال کفایت میکنه یا....

سلام
براتون نوشتم.

سلام دوشنبه 12 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 03:25 ق.ظ

اگه کامل یه روند مهاجرتو تو 2-3 صفحه خلاصه کنی خیلی خوب میشه

ببخشید میشه خواهش کنم واضحتر توضیح بدید.

محبوب پنج‌شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1391 ساعت 02:08 ق.ظ

خیلی برام جالبه که تو این وبلاگ چیزایی رو میبینم که درحال حاضر تو زندگیم زیاد باشون مواجهه م
لینک software as a service یکی از بخشهای پایان نامه م هست
وودی مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد