زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

چرا Purdue ریجکت شدم؟

صبح زود که بیدار شدم بعد از نماز دیگه خوابم نبرد. خیلی خیلی هم خسته بودم اما همش توی فکر این دانشگاه پوردو بودم که با نامردی منو ریجکت کرده. ایمیل زدم که چرا ریجکت کردید و اگر سال بعد بخوام شرکت کنم چکار کنم. جواب دادن که ما حدود 1100 تا اپلیکیشن داشتیم برای 40 تا پوزیشن مستر و دکترا با هم.

از اونجایی که معمولا موقعیت های دکترا کمتر از فوق لیسانسه احتمالا فقط 4-5 تا جا برای دکترا داشتن و معلومه که حتی اگر 200-300 نفر هم برای دکترا اونجا اپلای کرده باشن شانس من زیر 1 درصد بوده. به یکی از استاداشون 4 بار ایمیل زدم و حتی یک بار هم جواب نداد. حتی بعد از اپلای هم جواب نداد. یعنی اینکه دانشجوشو قبل از اپلای انتخاب کرده بوده و در واقع من هیچ شانسی نداشتم. 

بعد نوشته بود که برای سال بعد سابقه تحصیلیتون و SoP و توصیه نامه هاتونو بهتر کنید. من که معدل فوقم به امریکایی میشه 4 از 4. معدل لیسانسم هم بالای 17 بوده و دیگه بالاتر از این که نمیتونم بگیرم! SoP هم خدایی میگم یه چیزی خیلی عالی نوشتم, واقعا هر کسی بخونه متوجه میشه که جزو بهترین SoP ها میتونه باشه. توصیه نامه ها هم که مال بهترین استادای دانشگاهمون بوده و دیگه از این بهترا کسی رو نمیتونم داشته باشم که بگیرم. این یعنی من هیچ وقت توی این دانشگاه قبول نمیشدم و در سالهای آینده هم نخواهم شد چون از این بالاتر دیگه نمیشد باشم. این کاملا نامردیه اما اینطوریه. از نظر من کار اونا برای گرفتن درخواست ها بدون اینکه بگن چقدر جا دارن و ... دور از انصافه.

نظرات 5 + ارسال نظر
علی پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:26 ق.ظ http://chemical-engineering.blogveb.com

سلام
خسته نباشید
اولا وبلاگتون حرف نداره ثانیا میخواستم ازتون خواهش کنم یه سری به وبلاگم بزنید هم با نظرتون من رو راهنمایی کنید و هم اگه خوشتون اومد با هم تبادل لینک داشته باشیم
مرسی

سلام
نمیدونم چرا اینقدر از آدمای دروغگو بدم میاد. از وبلاگ شما هم خوشم نیومد. اینو تایید میکنم که بقیه اسپمر ها بدونن که از این به بعد اسپم ها رو بدون هیچ رو در بایستی پاک میکنم
به سلامت

نوید پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 01:42 ق.ظ

چون شانس پذیرش در فوق کمتره امکانش نیست که به شما پذیرش فوق با فاند بدند ولی I20 دکتری بهتون بدند که بتونین باهاش معافیت تحصیلی بگیرین و از کشور خارج بشین یا یه چیزی تو این مایه ها.

شما یه پارامتر دیگه هم میتونستین داشته باشین مثل داشتن مدال طلای المپیاد جهانی مثلا ریاضی!

سلام متاسفانه نه امکانش نیست. کلا درخواست های اینطوری از دانشگاه ها یه جورایی قابل قبول نیست.

در مورد مدال طلای المپیاد, آره یادم رفته بود! اما خب چون نداشتم مگر پولم زیادی کرده بود که یه جایی اپلای کنم که 4-5 نفر میخوان که اونم از قبل معلوم کردن؟ آدم فکر میکنه اینا هم مثل دانشگاه های بزرگی مثل UCLA ثابت سالانه 40-50 نفر میگیرن و بالاخره با یه وضعیت قابل قبول و داشتن مینیمم ها میشه یه پذیرشی ازشون گرفت ولی...

just پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 12:19 ب.ظ

ghose nakhor doste khobam be nazare manam hatman az ye jaye khob paziresh migiri tafele 100 chize kam nist man delam roshane

ممنون. من سعی میکنم تجربه هامو اینجا بذارم که دیگران مسیر اشتباهی که من رفتم رو نرن. اگرنه آب از سر من که گذشته.

جلال پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:16 ب.ظ

سلام
من هم به نوبه خودم واقعا ناراحت شدم و هم نا امید برای خودم. آخه شرایط شما خیلی عالی بود.
در ضمن من منظور شما رو از این که در پاسخ یکی از دوستان گفتید "از مسیر اشتباهی رفتید" متوجه نشدم. خیلی خوشحال می شم تمام تجربیاتتون اگه وقت کردید بنویسید
در ضمن هیچ وقت نا امید نشید با توجه به این که آدم مذهبی هم که هستید

سلام.
اشتباه همین بود که برای همچین دانشگاهی اپلای کردم. در حالی که نمیدونستم چقدر پذیرش دارن یا ندارن. در ضمن رنکش هم نسبتا بالا بود و با تعداد کمی که میگرفتن شانس من کمتر از 1 درصد بود.
تقریبا همه تجربیات اصلیم در خصوص پذیرش اینجا هست. یه چند مورد هست که هنوز وقت نکردم جمع بندی کنم بنویسم. سر فرصت (بعد از پذیرش ان شا الله) حتما میذارم.
موفق باشید

مریم سه‌شنبه 26 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:03 ب.ظ

وای من هم northeastern uni اپلای کردم در نهایت اعتماد به نفس!!!!اس او پی هم که شما دیدین چطوری نوشتم!الان دارم بازم روش کار میکنم ولی مطمئنن از متوسط به خوب میرسه شاید اونم با راهنماییهای ارزنده شما. پس منم از الان خودمو واسه این دانشگاهه ریجکت شده فرض کنم که استرسمم کم شه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد