زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

سایت Numbeo.com اطلاع از هزینه های زندگی شهرهای دنیا

امروز یه سایت خوب معرفی میکنم برای اطلاع از هزینه های زندگی در کشورهای دیگه. این سایت توسط کاربرانش آپدیت میشه و برای همین میشه گفت که از خیلی جاهای دنیا همیشه آپدیت میشه.

http://www.numbeo.com


طبق جاهایی که من آمار گرفتم متوسط در آمد توی اکثر شهرهای اروپایی و امریکایی 3 برابر ایران و متوسط ماشین 50 درصد ارزونتر و خرج خرد و خوراک 20 درصد گرونتره. البته پوشاک رو با مارک های معروف زده و برای همین اونجا 50 درصد ارزونتر در آمده. همچنین اکثر جاها قیمت خرید آپارتمان 50 درصد تا 100 درصد ارزونتر از تهران بود و قیمت اجاره هم بین 20 تا 50 درصد بیشتر.

جالب اینجاست که قدرت خرید مردم در اکثرا جاهایی که من نگاه کردم 150% بیشتر از تهران بود!


قسمت های اصلی سایت یعنی منوهای اولی خیلی کاملتر از قسمت های دیگه هستن. اما سایت رشد خوبی داره و در آینده میشه انتظار داشت که مقایسه هایی مثل آلودگی و هتل و ... هم کاملتر بشن.


البته قیمت ها یه جورایی میانگینی هست و برای ما که دانشجو هستیم میشه گفت که خرج کمتر از این چیزاست. مثلا داداشم که ایتالیاست همین الان خرج خورد و خوراکش از اینجا کمتر در میاد (البته با قیمت ارز دولتی میگم) با این حال سر جمع مقایسه هاش خیلی خوبه.

نظرات 1 + ارسال نظر
نویذ جمعه 28 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 07:23 ب.ظ

ببخشید نمی دونم قبلا گفتین یا نه.
شما مدارکتون رو با چه پستی مثلا tnt dhl فرستادین؟ هزینش چه فرقی میکنه؟ از کدوم نمایندگی تهران استفاده کرین؟ یا کدوم بهتره؟

سلام

بعضی دانشگاه ها خودشون با پست ها قرار داد دارن. مثلا دانشگاه آزاد با TNT قرار داد داره. شما اگر از پستی که مربوط به دانشگاه خودتونه بفرستید بهترین حالت و ارزونترین حالته. هزینه های دی اچ ال و تی ان تی تقریبا نصف هست قیمت آزادشون میشه.

البته برای مایی که سربازی داریم هیچ گزینه دیگه ای وجود نداره اما اگر کسی سربازی نداره میتونه همه مدارکشو بفرسته برای یکی از دوستان یا آشناهاش توی امریکا بعد اون بفرسته برای هر دانشگاه. اینطوری یک بار پول پست میده برای هر چند تا دانشگاه که میخواد اپلای کنه. هزینه پستش خیلی کمتر در میاد.

پست جمهوری اسلامی هم هست که حدود 11 هزار تومن میگیره. اما من توصیه نمیکنم. مثلا یکی از دانشگاه ها بهم ایمیل زده که ریزنمره هات نرسیده و من الان میتونم توی سایت برم چک کنم که و ببینم که رسیده یا نه. اما با پست ایران نمیشه. ایشالله که در آینده اینم درست بشه.

شما ببین دانشگاهتون با پستی چیزی طرف قرار داد هست. (اگر آزاد هستی که حتما هست) اگر نبود دیگه بین دی اچ ال و تی ان تی فرقی نیست. البته مقصد ها فرق میکنن مثلا توی بعضی شهرها یکیشون سرویس نداره یه دفعه یه بسته ای خیلی بیشتر از زمان عادی طول میکشه که قبل از پست کردن بهتون میگن. در کل هزینه TNT در بیشتر کشورها کمتر از DHL هست.

یه پست دیگه ای هم هست به اسم کارا پست که من امتحانش نکردم اما بعضی کردن و راضی هم بودن. من چیزی در موردش نمیدونم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد