زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

ایمیل ها دوباره قطع شدن

این روزا باید ایمیل بزنم به دانشگاه هایی که پذیرش گرفتم بلکه یه فاندی جور بشه اما سرعت اینترنت خونه خیلی کند شده و نمیدونم چرا. دیشب هر کاری کردم یه ایمیل بفرستم نشد. گفتم صبح بیام از شرکت بفرستم که اینترنت اینجا هم نه تنها کند شده بلکه ایمیل ها باز نمیشه. کلا ایمیل ها هیچ جا باز نمیشه. وقتی به اصطلاح رئیس غیرعامل کشور بگه جیمیل و یاهو امنیت ندارن و اینترنت رو خطری برای جاسوسی و ... بدونن وضع بدتر میشه که بهتر نمیشه. کلا این مدت یه چند تا خبر ناب از نقطه نظر مسئولین منتشر شد تا ما هم کم کم بفهمیم در عمق و ژرفای شعورشون چه افکاری موج میزنه. جدا این همایش ملی دفاع سایبری خیلی دستاوردهای بزرگی برای ما داشت!


دیروز یه نامه زدم به وزارت علوم که تشکیل پرونده بدم. اگرچه هنوز I-20 نگرفتم اما به نظرم برای من که پاسپورت ندارم داره دیر میشه. اگر وزارت علوم دیگه برام پرونده درست نکرد مجبورم از طریق سفر زیارتی ای چیزی اقدام کنم. این روزا ساعت هایی رو دارم میذارم برای بررسی سفارت های امریکا توی کشورهای مختلف. اما هنوز نتونستم که یه نتیجه کلی بگیرم که کجا بهتره. از یه طرف دبی و ترکیه خوبن که نزدیکن اما بعضی ها تجربه های خیلی بدی از اینجاها داشتن و با خودم میگم کاشکی برم یه کشور اروپایی مثلا ایتالیا که هم یه سری به داداشم بزنم و هم اونجا کمتر سختگیر باشن. به هر حال وضع فاند هم هنوز معلوم نیست ولی امیدوارم که بگیرم.


نظرات 12 + ارسال نظر
نوید دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:04 ب.ظ

با همون روشی که توضیح دادم می تونید از ای میل استفاده کنید.

یادم نیست اما در کل من از سایت های متفرقه و pop3 برای ایمیلم استفاده نمیکنم.

نوید دوشنبه 1 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 03:10 ب.ظ

سفر سیاحتی فکر میکنم وثیقه ۵ میلیون باشه. زیارتی ۱۵ میلیون. درسته؟
برای ایتالیا که یه ویزا هم باید از اونجا بگیرین. ترکیه خوبیش اینه که دیگه ویزا نمی خواد.
به کابل افغانستان اشاره نکردین؟

کسی که سربازی داره که سر سیاحتی نمیتونه بره! اونم 15 میلیونه. برای زیارتی هم به جز مکه 15 میلیونه.
برای ایتالیا اگر بتونم برم بله ویزا میخواد اما خوبیش به اینه که خود اون ویزاهه چون شینگن اروپا حساب میشه خودش توی گرفتن ویزای امریکا موثره. به هر حال فکر نکنم بشه چون از خود سفارت ایتالیا وقت گرفتن و رفتن هم یه چند ماهی شاید طول بکشه.
حالا تا فاندم معلوم نشه که حتی نمیتونم اون گواهی مالی رو تهیه کنم.

نوید سه‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:22 ب.ظ

یکی از دوستان من سیاحتی برای استانبول رفت. گویا آنتالیا نباید باشه. درسته ۱۵ میلیون هم باید در حساب خاصی به عنوان وثیقه باشه برای سیاحتی.
در sarbazi.us اطلاعات کامل تری هست.

ظاهرا برای من دیگه فرصتی نیست باید برم اول دفترچه بفرستم و تاریخ اعزام بخوره, بعد برای سفر زیارتی ای چیزی اقدام کنم.

مهدی سه‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:50 ب.ظ

من هم یه موقعی این مشکلات شما رو داشتم
ریجکت پردو هم اومد واسم
میدونم آدم چه حالی داره وقتی این ایمیلا رو میخونه
ولی امیدوارباش
کلا پذیرش گرفتن دودوتاچهارتا نیست که بگی من معدلم و بقیه چیزام خوبه پس حتما یه جای خوب پذیرش میگیرم
من یکی از دوستام از همین شریف پذیرش پردو گرفت که میدونم واقعا در حد این صحبتا نبود، فقط بخاطر ریکام استاد(البته کاملا مطمئن نیستم)
من یه سوالی داشتم
این درسته که میگن وثیقه ی سربازی شده 25 میلیون؟

سلام
ببینیم خدا چی میخواد من که همه سعی ام رو کردم. دیگه بقیه اش دست من نیست.

در مورد وثیقه خوشبختانه هنوز همون 15 میلیونه. مسئولین محترم و روانشناس ما برای تصویب قانون های جدید شایعه پخش میکنن ببینن که مردم چه واکنشی نشون میدن و باور مردم چطور هست, بعد که افکار عمومی رو سنجیدن و آماده کردن قانونی رو که دلشون میخواد تصویب میکنن. وگرنه همین 15 میلیون هم برای خیلی ها هزینه زیادیه و ممکنه باعث بشه حتی بعضی قید رفتنشون رو هم بزنن
با این حال دلار که گرون شده امکان تهیه وثیقه و برنگشتن دانشجوها هم بیشتر میشه. مثلا فرض کنید یکی یه کار پیدا کنه با ماهی 3000 دلار. در گذشته میشد با 5 ماه کار این مبلغ رو پس داد حالا با 2.5 ماه کار. حتی ممکنه در سالهای آینده کمتر هم بشه. خب یه پسر خوب که دیوانه نیست برگرده. چند ماه کار میکنه اون پولو میده و 2 سال عمرش رو نجات میده. میمونه دلتنگی برای وطن که کسی که اینقدر دلتنگ وطنش میشه (شاید مثل من) همون بهتر که برگرده و خدمت کنه!
با این حال تعجب نکنید که شب بخوابید صبح بلند بشید بگن 15 میلیون شده 150 میلیون!

نوید چهارشنبه 3 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:53 ق.ظ

ببخشید از کی قرار هست که صد در صد فرمت آزمون Gre تغییر کنه و سوالات مترادف متضاد حذف بشه و به جاش چی اضافه بشه؟
با تشکر

فرمت آزمون عوض شد ما هم امسال با آزمون فرمت جدید دادیم!
کتاب راهنمای خود ETS بهترینشه که مجانی هم توی سایتش برای دانلود هست. کتاب Practice رو میگم یا Official Guide که از انتشارات جنگل هم میتونید تهیه کنید.

Green پنج‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:07 ق.ظ

واسه سفارت آمریکا شک نکن که ترکمنستان بهترین انتخابِ. اول اینکه میتونی زمینی بری و هزینه ش خیلی واست کمتر از دبی و ترکیه خواهد بود.( عشق آباد با مرز باجگیران نیم ساعت فاصله داره اونم با مینی بوس). دوم اینکه آفیسر خیلی مثبتی داره. روزی که من رفتم واسه مصاحبه تقریبا تمام افراد قبل از من که حدود 12 نفر بودنُ قبول کرد. گزینه بعدیت هم باکو باشه. میخوای پاشی واسه یه مصاحبه بری ایتالیا آخه؟ تازه پیک آپ رو هم در نظر بگیر. تو عشق آباد الزامی نیست که حتما خودت بری پیک آپ کنی. همه چیشو در نظر بگیر.

راستش تصمیم گیری در موردش برام خیلی سخته چون باید برم مشهد و اونجا هم کسی رو ندارم و خلاصه خرجش ممکنه خیلی بیشتر از دبی بشه.
چون برای دبی حداقل شیراز آشنا دارم. به قول خود شما پیک آپ رو هم در نظر بگیریم برای عشق آباد که سخت تر میشه.
تا اینجا که به نظرم دبی انتخاب منطقی تر و ارزونتری بوده. حالا تا روزی که یه جا پذیرشم قطعی بشه وقت دارم که بیشتر تحقیق کنم و فکر کنم.
ایتالیا خیلی بعیده بتونم برم چون ویزای خود ایتالیا هم به پروسه اضافه میشه و ممکنه اصلا نرسم. میتونم شما کی پذیرش گرفتی که به این سرعت سفارت هم رفتید؟ چون من هنوز منتظر جواب دانشگاه ها هستم و بعضی گفتن توی مارچ جواب میدن. فاند هم بعضا برای آخرای مارچ یا اوایل آپریل گفتن تصمیم میگیریم که با این اوضاع فکر کنم دبی تنها گزینه ام باشه چون زود وقت میده.
ممنون میشم اگر به همین اسم وبلاگ @yahoo ایمیل بزنید تا بیشتر صحبت کنیم. یا اگر همینجا هم پیام بذارید مشکلی نیست.

Green پنج‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:12 ق.ظ

راستی یه چیز دیگه حت. ما قبل از اومدن به فکر ازدواج باش. رفت وآمد خیلی سخته .
اینجوری واسه همسرت هم I-20صادر میشه و هم اینکه تنها نیستی. می دونم به این راحتیا نیست اما خیلی سخت نگیر. بیای رسما گیر میفتی چون اینجا انتخابت خیلی خیلی محدود میشه.


برای این مورد دیگه فکر کنم خیلی دیر شده. من کسی رو در نظر ندارم و اونایی هم که منو در نظر دارن نمیخوام باهاشون ازدواج کنم! تازه من تا یکی دو ماه دیگه باید وقت سفارت بگیرم و دیگه فکر رفتن باشم.
I keep my fingers crossed to get a multiple entry visa
شاید ویزای چند بار ورود گرفتم. در اون صورت یه کم مشکلات کمتر میشه. الان بیشتر هدفم اینه که برم یه شهرهایی که ایرانی زیاد داشته باشه که یه وقتی از تنهایی دق نکنم. بدون فاند هم واقعا برام سخته که برم.

نوید پنج‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:23 ب.ظ

ببخشید شما برای فرستادن ریزنمرات و بقیه مدارک هم به پست دانشگاه خودتون پول دادین هم پست مرکزی دانشگاه آزاد؟ یعنی مثلا ۵ تا دانشگاه میخواستین اپلای کنین ۱۰ بار پول پست دادین؟
اگه ریزنمرات داخل پاکت مخصوص دانشگاه برای پست نباشه مشکل داره. دانشگاه آزاد مثل سراسری اون پاکت های مخصوص پست رو نداره.

دانشگاه تورین میگه اسکن ریزنمرات ترجمه شده ی رسمی رو Email کنین قبوله که عجیبه!

برای پست شما فقط از یه جا پست میکنی و یک بار پول پست میدید.

بعضی دانشگاه ها مدارک اسکن شده آنلاین رو قبول میکنن اما در صورت پذیرش شما باید همه مدارک رو به صورت رسمی بفرستید.

Green پنج‌شنبه 4 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:42 ب.ظ

والا من دی ماه پارسال استاد بهم جواب داد. مدارکم طول کشید تا کامل شه آخر خرداد ماه I-20 اومد و سفارت واسه آخر تیر بهم وقت داد . با اینکه رشته م برقِ زود clear شدیم. خانومم یه هفته ای و خودم 10 روزه. واسه سفارت بهت بگم اصلا تو مشهد با کسی سرو کار نداری. مرز تا ساعت 11 صبح بازِ.و یه راست از مشهد بدون یه ثانیه تاخیر سوار تاکسی میشی واسه قوچان و از قوچان میری مرز. (خواستی بری همه جزئیات رو میگم بهت) حدود 3 ساعت ونیم طول می کشه تا برسی عشق آباد. البته باید اینم بگم که عشق آباد علاوه بر ویزا دعوت نامه هم میخواد که بهت میگم چطوری جورش کنی. واسه ما نفری 190هزار تومن بود. الان آژانسا زیاد این کارو انجام میدن ولی پارسال که هنوز عشق آباد معروف نشده بود خیلی محدود بودن . پیک آپ رو هم خود آژانس انجام داد. رسیدی عشق آباد اگه بری هتل عشق آباد واسه یه شب 30$ میشه و اینکه سفارت دقیقا روبروشه.البته من مالتیپل نشدم . ولی خانومم شد . اگه رشته ت برق کامپیوتر یا فیزیک نیست حتما مالتی میشی. و اگرم هست بازم می تونی تا حد زیاد مطمئن باشی که مالتی می گیری چون انگار جدیدا به اکثر دانشجوها مالتی میدن. والبته در مورد دوبی. اول بهت بگم که باید 200 تا ایمیل بزنی تا جواب بدن. در ثانی دوبی سفارت فوق العاده شلوغی داره که باعث میشه پروسه کلیرنس به طرز وحشتناکی طول بکشه. البته اگه عجله نداشته باشی میتونی بهش فکر کنی. اینجا پیام گذاشتم گفتم نکنه ایمیل باز نشه. ان شاء ا... به زودی یه پذیرش با یه فاند تپل بگیری.

من خودم توی فروم ها در موردشون خوندن. فکر میکنم که کم کم هم داره دیر میشه اما چاره چیه. حالا ببینیم چه میشه.

نوید جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:25 ق.ظ

آقا عجله کردم. دانشگاه پلی تکنیک تورین بعد از پذیرش ترجمه ی رسمی رو به ایتالیایی میخواد. به نظرم این دانشگاه و کمی هم میلان در مرحله ی پذیرش آسون میگیرن ولی در زمان تحصیل شیره ی دانشجو رو میکشند.

نمیدونم چطوریه اما دانشگاه های ایتالیا خوب هستن. ببینید این که شیره شما رو بکشن ضرر نمیکنید. اینکه پذیرش بد بدن اما خیلی ضرر میکنید. بعدا اگر شد یه کم بیشتر در مورد ایتالیا مینویسم.

نوید جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:35 ق.ظ

در مورد Gmat ملت میگفتن که واسه ماها نمیشه بالای 700 از 800 آورد. دوستم ماه پیش شد 720. یه سایتی رو دیدم که یه دانشجوی شریف 780 هم شده.
ولی در مورد Gre گویا حقیقت داره که ماها نمی تونیم بالای 450 بخش verbal رو بیاریم. الآن که فرمت امتحان تغییر کرده به نظرتون بازم نمیشه بالاتر گرفت؟ باید تو مایه های شکسپیر آدم باشه تا بتونه مثلا 700 بگیره.(معادل شده با فرمت قبلی)
شما کتابای Vocabulary for high school students

2- Vocabulary for college bound students رو خونده بودین؟

یه پست برای سئوال اول گذاشتم.

2- نه نخوندم اما نزدیک 4000 تا لغت حفظ کردم. برنامه های خوندنم هم توی وبلاگ هست. اگر وقت داشتم که متن بیشتر بخونم و لغت بیشتر حفظ کنم حتما بالای 500 میشدم وربال رو.

مسافر یکشنبه 3 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 11:43 ب.ظ

تکرار مکررات تو این مملکت گویا تمامی نداره. ۱۱ سال از زمان نوشتن این پست میگذره و من در شرایطی برای شما کامنت میذارم که از ساعت ۱۶ تا ۲۴ اینترنت جهانی قطع میشه و فقط به سایت‌های داخلی دسترسی داریم.
هیچ راهی برای کسی که میخواد بمونه و کمک کنه به ساختن کشور، باقی نمیذارن. سالانه هزاران نفر با دل چرکین از این مملکت میرن و با آموزشی که از اینجا دیدن کشورهای دیگه رو آباد میکنن.
به امید رهایی از شر...

بله یکبار برای همیشه باید به این دیوانگی خاتمه داد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد