زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

تلاش بیهوده برای یک مشت دلار بیشتر

حدود این یک ماه گذشته قرار بود که من 2 جا مشاوره بدم تا هر کدوم پروژه هایی رو انجام بدن. اولش خیلی خوب بود چون جلسه میذاشتن و بحث میکردیم که یه کار باید چطوری انجام بشه و من از تجربه ام استفاده میکردم و میگفتم اگر اینجا مثلا این کار رو انجام بدید بهتره و ... اما یه مدت که گذشت گفتن یه قسمت کوچیک پروژه رو اگر میتونید خودتون انجام بدید چون تیمی که ما داریم اینقدر تخصص نداره که بتونه مثل شما این کار رو انجام بده. منم پیش خودم فکر کردم که چون حقوقی که پیشنهاد میکنن خیلی بیشتر از پولی است که از شرکت میگیرم بد نباشه که کار اینا رو قبول کنم و یه پولی بگیرم که قبل از عید بتونم یه مقداری دلار تهیه کنم چون شاید اونور سال از اینم بدتر بشه. خلاصه از هر دو جا یه قسمت هایی رو قبول کردم و پیش خودم فکر کردم که نهایت برای هر کدوم 4-5 روز وقت میذارم و تموم میشه. اینجا بود که یه اشتباه مهلکی رو مرتکب شدم و این 4-5 روز تبدیل شد به کل روزهای تعطیلی و روزهای پنجشنبه و جمعه بنده و عصرهام که از سر کار بر میگشتم. یه جاهایی دیدم از راهنمایی من استفاده

نکردن و کار خودشونو کردن و حالا درست کردنش یا ادامه دادن کارش وحشتناک سخت شده. از اون بدتر اینکه الان انتظار دارن یه قسمت هایی هم که مربوط به کار من نمیشه رو هم من انجام بدم. خلاصه یه جورایی انگار نصف بیشتر پروژه هاشون تنهایی افتاده دست من بیچاره. حالا هر چی هم کار میکنم تموم نمیشه. بعد که نشستم آخر ماه (بهمن) حساب و کتاب کردم دیدم در نهایت 30% به چیزی که از شرکت میگرفتم اضافه شده و حتی بعضی روزا به خاطر خستگی بیش از حد دیر رسیدم شرکت و یا ساعات کمتری رو رسیدم اونجا کار کنم. به علاوه نرسیدم حتی مقاله امو بنویسم و برای دانشگاه هایی که اپلای کردم هم نرسیدم که درست ایمیل بزنم و پیگیر کارهام باشم. حتی بعضی روزا از خستگی بیش از حد نرسیدم که قرآن بخونم. یعنی در مجموع ضرر کردم!

اینه که یاد این روایاتی افتادم که میگن رزق و روزی تقسیم شده است و تلاش بیشتر برای کسب روزی بیشتر فایده ای نداره و کسی بیشتر از روزی ای که براش مقرر شده بدست نمیاره.

درواقع منظور این روایات هم همینه که آدم وقتی یه کار عادی داره انجام میده اگر همون کار رو بیشتر کنه (به طوری که از زندگیش زده بشه) در نهایت ممکنه ضرر کنه. البته شرایط جامعه ما اصلا نرمال نیست و معلوم نیست چی بشه. یه وقتی خدایی نکرده زبونم لال اونور سال اگر دلار بشه 3000 تومن من از کجا بیارم تهیه کنم؟ این بود که تصمیم گرفتم هر جوری شده اینور سال بیشتر کار کنم که بتونم حقوق هام رو اینور سال تبدیل کنم به ارز.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد