زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

کارت ارزی پارسیان و موسسه توسعه

برای من که میخوام برم خارج حتما ارز لازمم میشه و این مدت هم مجبور شدم همه ارزهامو آزاد تهیه کنم (به قیمت های فضایی 1700 تا 1900) چند وقت پیش موسسه توسعه داشت کارت هایی میداد به اسم توسکا که میشد تا 5000 تا با ارز دولتی شارژش کرد. من همون روز از یکی از دوستام که میخواست بره شنیدم که دارن این کارت ها رو میدن. اما کارهای شرکت و ... خیلی سنگین بود و وقت نکردم برم. یه روز برفی با زحمت خودمو رسوندم به موسسه و گفتن که ساعت 8 صبح از بانک مرکزی بخشنامه آمده که حق ندارید دیگه از این کارت ها به مردم بدید. خلاصه نشد که بگیرم.


همزمان دنبال ویزا کارت های پارسیان هم بودم چون چند سالی هست که توی این بانک حساب دارم. اما هر جا رفتم گفتن که دیگه نمیدن و فقط برای کسانی که قبلا گرفتن شارژ میکنن. باز همون دوستم هفته پیش دوشنبه بهم زنگ زد که از امروز دوباره دارن میدن ولی فقط به اونایی میدن که قبلا حساب داشتن و چند ماهی هم ازش گذشته. منم به مامانم گفتم و فرداش رفت بانک تا حساب رو باز کنه اما شعبه هنوز اطلاع نداشت که کارت رو میدن و برای برای مامانم باز نکرده بود و بهش گفته بود که برو خونه فرم ها رو پر کن و فردا بیار. فرداش که مامانم برده بود, توی همون چند دقیقه ای که مامانم توی بانک بود میگفت 6 نفر آمدن و درخواست دادن. اما باز نشد که مامان حساب باز کنن. بهش گفته بودن که سالی بیشتر از 5000 دلار نمیتونیم با ارز دولتی شارژ کنیم و چون آخر سال هست اگر الان پولشو ندید دیگه نمیتونیم براتون شارژ کنیم. روز پنجشنبه رفتم یه مقداری از دلارهامو توی بازار فروختم تا بتونم از این دلار های دولتی بگیرم. در واقع چند وقت پیش از یکی از آشنا ها با قیمت 1920 خریده بودم و مجبور شدم 1840 بفروشم. حالا قراره فردا مامانم بره ببینه میتونه این کارت رو بگیره یا نه.

نظرات 5 + ارسال نظر
دوست یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:58 ب.ظ

سلام،

برای یک کنفرانس می خواهم مبلغی رو به یورو واریز کنم، با توجه به تجربه شما ارزانترین راه ممکن برای این پرداخت اینترنتی چیست؟ با چند شرکت تماس گرفتم گفتند که با کارمزد و تبدیل قیمت یورو به دلار برای 300 یورو تقریباً میشه 920 تومان یعنی به ازای هر یورو تقریباً 3000 تومان!

ممنون میشم که راهنمایی کنید.

اگر میشه آنلاین با کردیت کار بدید بهترین راه استفاده از کارت اعتباری اقوام خارج از کشوره.

اگر میشه آنلاین داد اما اقوام خارج ندارید یا نمیتونن بدن, بهترین کار استفاده از کارت های ویزای پارسیان و ... است. اگر مقاله اتون مربوط به دانشگاه هست استادتون معمولا یا خودش کارت داره یا کسانی رو میشناسه که داشته باشن که در اون صورت بهترین راه اون استاده.

اگر نشد, فقط و فقط صرافی هایی که ارز میفرستن. من خودم دو سال پیش میخواستم 400 دلار هزینه کنفرانس بدم, اینقدر صرافی ها رو گشتم تا یکی پیدا کردم که با 50 دلار کارمزد برام داد.

درضمن تا جایی که من میدونم صرافی وقتی میفرسته با همون ارز درخواستی شما میفرسته, نه اینکه یه پولی هم اضافه برای تبدیل دلار به یورو بگیره.

یه راه میانبر هم هست که بعضی وقتا جواب میده. اینه که به خود برگزار کننده کنفرانس ایمیل بزنید و بگید پرداخت رو در محل کنفرانس و in-cash میدید. توی نامه اتون وضعیت بانک های اینجا رو توضیح بدید و بگید نتونستید بفرستید. اکثرا با فهم و شعور هستن و وضعیتتون رو درک میکنن و اجازه میدن برید و در محل بدید.

موفق باشید

شاهین یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:13 ب.ظ http://gull.blogfa.com

با سلام و خسته نباشید
وبلاگ بسیار مفیدی دارید
یک سوال داشتم، مگه کارت ارزی هنوز هم برقراره؟ شما تونستید بگیرید؟ من کارت ارزی بانک پاسارگاد داشتم گفتن که دیگه تمدید نمی کنیم. کارت ارزی پارسیان هم پرسیدم گفتن که کارت نمی دیم!

سلام. خواهش

ببینید اعلام رسمی نمیکنن که مردم بیایید بگیرید! من و یکی از دوستام هر روز زنگ میزدیم پارسیان و ... تا به محض اینکه قرار شد بدن بریم بگیریم.
از هفته پیش دوشنبه پارسیان داره دوباره میده و احتمالا محدوده و شایدم به خاطر انتخابات باشه. اگر حساب دارید پارسیان سریع بگیرید. اگرم حساب ندارید شاید یه کم سمج بشید بهتون بدن. در ضمن تلفنی میگن نمیدیم! برید همون شعبه ای که حساب دارید و باهاشون صحبت کنید.
کارت ها یک ماه طول میکشه که صادر بشه و دستتون برسه اما دلارش قیمت دولتیه و می ارزه. اگر من این کارت رو داشتم مجبور نبودم با دلار گرون اپلای کنم. بله من این هفته (البته به اسم مامانم چون خودم پاسپورت ندارم) مدارکش رو دادم.

جلال یکشنبه 7 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:13 ب.ظ

سلام
ببخشید چندتا سوال در مورد این جور کارتهای ارزی داشتم: 1این کار تها تا چه حد قابل اطمینان هستند 2- برای استفاده از آن ها با توجه به این که ایران تحریم هستش مشکلی از جمله بلوکه شدن کار تها وجود نداره؟ 3-برای استفاده کردن از آن ها باید از vpn استفاده کرد یا نه؟ چون هنگام خرید اینترنتی ip ایران مشخص می شه 4- شما این کارت رو برای استفاده در داخل ایران می خرید یا صرفا جهت انتقال ارز به خارج از کشور برای استفاده در آن جا.
با تشکر

سلام
تا جایی که من اطلاع دارم:
1- هیچ اطمینانی به هیچ نوع کارت ارزی ای که به اسم ایرانی صادر بشه نیست.
2- صد در صد وجود داره.
3- بستگی داره از کجا خرید میکنید. اگر از یه جاهایی مثل ETS برای ثبت نام تافل و ... میخواهید استفاده کنید نیازی به وی پی ان نیست اما اگر یه سایت خرید خاصی باشه احتمال داره که آیپی ها رو چک کنن و به ایران مشکوک بشن خب لازم هست دیگه
4- من میخوام برای دکترا برم خارج از کشور. هم برای انتقال ارز مشکل دارم که ایران اجازه خروج بیش از 5000 دلار رو نمیده. هم اگرم بانک امضا کنه که بتونم ببرم باز بردن اون همه پول خطرناکه. در واقع فکر نمیکنم برای داخل ایران هیچ استفاده ای داشته باشه. به درد هزینه اپلای و ثبت نام امتحان و شاید هزینه های سفارت و ... میخوره. شایدم بتونید جنس آنلاین بخرید و بدید فامیلاتون از خارج براتون بیارن. به هر حال به نظرم برای من دانشجو که پول زیادی هم ندارم و میخوام برم گزینه خوبیه.

جلال دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:29 ق.ظ

سلام

من هم فقط برای ثبت نام تافل و GRE و هزینه اپلای دانشگاه ها این کارت رو می خوام بخرم می خواستم بودنم نظر شما که تو این زمینه تجربه دارید چیه. ببخشید می تونم بپرسم خودتون هزینه تافل و GRE رو چطوری پرداخت کردی ازطریق سازمان سنجش یا کارت های ارزی. آخه سازمان سنجش قیمت هایی که زده خیلی گرون هستش.
با تشکر

سلام

آقا چرا دست دست میکنی. خب برو سریع بگیر یه وقت دیدی همینو هم ندادنا. اگر این کارت ها خوب کار کنه که خیلی به صرفه هست.
من خودم هزینه تافل و GRE رو با کردیت کارتی که قبلا خریده بودم دادم.
به نظرم با این کارت ها ارزونتر در میاد براتون.

جلال دوشنبه 8 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:35 ق.ظ

ببخشید

راستی هزینه اپلای دانشگاه ها رو چطوری پرداخت کردید؟

خواهش

من چون کردیت کارتم تموم شده بود تا اون موقع هزینه ها رو از کردیت کارت داداشم که رفته ایتالیاست دادم. دوستش که آمده بود ایران براش یورو به قیمت آزاد (حدود 2200) خریدم و دادم دست اون برای داداشم برد.
کارت اعتباری ای که از دانشگاه گرفته بود شارژ کرد و من همه اپلای ها و ریپورت هامو با اون انجام دادم. تنها بدی ای که داشت این بود که ارز کارت یورو بود و یه نرخ تبدیل یورو به دلار هم ازش کم میشد اما خب چون مال دانشگاه میلان بود کارمزد نداشت.
اون موقع بانک پارسیان هم دیگه این کارت ها رو نمیداد. قیمت دلار هم به بالاترین حدش نسبت به یورو در چند سال گذشته رسیده بود. اما مجبور بودم. در نتیجه اپلای ها برای من خیلی گرون در آمد.
الانم میخوام پذیرشم که آمد اگر بشه ارز دانشجویی بگیرم که یه مقداری از خرج اپلای هام جبران بشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد