زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

فرستادن دفترچه سربازی - قسمت دوم (آخر)

دیروز صبح اول وقت رفتم درمانگاه. همونی که نزدیک میدون سپاه هست و عکسش توی پست قبلیه. فقط روزهای دوشنبه ساعت 8 صبح واکسن میزنن. واکسن رو زدم. موقع واکسن زدن به دکتره گفتم سه سال پیش هم زدم, الانم باید بزنم دوباره چهار سال دیگه هم باید بزنم. دیدم داره خیلی با تعجب نگاه میکنه. چیزی نگفتم.
بعد رفتم نظام وظیفه. اون سیستم نوبت دهی و ... رو برداشته بودن. توی صف ایستادم تا نوبتم شد. بعد از مسئولش پرسیدم که بالاخره این واکسن قبل از فرستادن دفترچه الزامیه یا نه. طرف که انگار گیج میزد یه برگه بهم داد روش آدرس سایت police.ir رو نوشته بود و شماره تلفن گویا سازمان و شماره اس ام اس. گفت از اینجا پیدا کن. فکرشو کنید این همه راه من رفتم اونجا توی صف وایسادم تا یه مسئولی که وظیفه اش پاسخگویی به مراجعینه جواب بده بعد طرف اینطوری جواب میده. با خودم فکر کردم همون بهتر که رفتم واکسنمو زدم.
سریع خودمو رسوندم پلیس 10+ نزدیک خونه. اونجا هم یه مدتی علاف بودم تا بالاخره ثبت شد. خدا رو شکر گیر دیگه ای نداشت. پول هایی که دادم به جز کرایه (تومان):

1050 پول دفترچه
1000 کپی برابر اصل نامه نظام وظیفه (فارغ التحصیلی)
800 کپی شناسنامه و کارت ملی
4000 پول دکتر

3000 پول عکس (البته همش استفاده نشد)

8000 پول ارسال دفترچه در پلیس 10+


خنده داره اینه که یه نفر میخواد بره خدمت کنه باید این همه پول هم بده به دولت! هر چی بود که تموم شد. فقط درد حماقت مسئولین کشورم رو توی دو تا بازوهای دستم حس میکنم.

نظرات 2 + ارسال نظر
فاطمه سه‌شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:51 ب.ظ http://withstars.blogfa.com

واقعا تاسف داره، حالا باز خوبه شما دارین از اینجا میرین و خلاص میشین.
یه سوال ازتون دارم. شما تا حالا واسه اسپرینگر مقاله دادین؟ من با فرمتی که واسه مقاله ها گذاشتن یه کم مشکل دارم . یه فایل ورد تمپلیت هست که اگر متن مقاله رو توش کپی کنیم فونتها رو خودش تنظیم میکنه اما نتیجه با مقالاتی که تو مجله چاپ شدن خیلی تفاوت داره. شما اطلاعی ندارین در این مورد؟

سلام

بله proceeding یکی از کنفرانس هام اسپرینگر بود. از همون تمپلیت ورد استفاده کردم. راستش دیگه دقت نکردم که با چاپ شده اش فرق کنه یا نه. همونو دادم و قبول هم کردن. ببخشید بیشتر از این نمیدونم.

نوید چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:54 ق.ظ

دانشگاه سراسری خوب که پست dhl یا tnt داره. دانشگاه آزاد هم که tnt سازمان مرکزی داره. دانشجویان دانشگاه های سراسری متوسط باید چیکار کنند که دانشگاه فقط پست معمولی داره؟ از tnt مراکز پستی می تونن استفاده کنن؟ با اینکار مشکلی بابت 'sealed envelope' و رسمی بودن مدارک از این جهت که خود دانشگاه باید بفرسته پیش نمیاد؟ کلا دانشگاه هایی در آمریکا و کانادا هستند که به فرستاده نشدن مدارک از خود دانشگاه کلید نکنن یا به مهر وزارت خارجه و دادگستری؟

سلام

دانشگاهی که اپلای میکنید براش مهم نیست که مدارکتون از کجا فرستاده میشن. مهم اینه که ریزنمره ها توی پاکتی باشه که خود دانشگاه درش رو مهر زده. برای ترجمه هم بهترین کار اینه که پاکت بگیرید بدید به خود ترجمه سرا که برام مهر کنن. اون Sealed envelope یعنی همین. به هر حال اگر دانشگاه ریزنمره رو بده دست خودتون از هر سرویسی که دوست دارید میتونید استفاده کنید (شامل TNT هم میشه) شاید دلتون بخواد بدید یکی از فامیلاتون که آمده ایران ببره مستقیم بده دانشگاه!

اما اگر ترجمه هست, مهر وزارت خارجه و دادگستری مهمه. شاید یه دانشگاهی شانسی بفرستید و قبول کنه اما دانشگاه هایی که ایرانی گرفتن میدونن این مهر ها چیه. بعدشم سفارت مرحله آخر براش شک درست میشه که چرا شما مدرک غیر رسمی دادید دانشگاه. پس برای مهر ها ریسک نکنید بهتره.

با این حال پست خود دانشگاه خیلی بهتره و برای رسوندن بسته معمولا سریعتر میرسه چون توی سکیوریتی چک ها کمتر معطل میشه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد