زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

وزارت علوم: برو پذیرش از مالزی بیار!

دیشب تا ساعت 9 توی شرکت کار میکردم. شب هم تا 11 نخوابیده بودم این بود که صبح خیلی سخت از خواب بیدار شدم. تقریبا ساعت 6 بار زنگ زد تا ساعت 7 و ربع بالاخره بیدار شدم. سریع راه افتادم برای وزارت علوم. طبق معمول توی راه پادکست هامو گوش دادم. منتهی امروز خیلی خیلی خسته بودم. آدرس رو قبلا رفته بودم اما پیاده اون مسیر رو گم کردم. اینقدر توی کوچه پس کوچه های اونجا گم شدم تا بالاخره پیداش کردم. رسیدم ساعت حدود 9 و نیم شده بود. رفتم طبقه سوم. برای اعزام با هزینه شخصی زده بود اتاق 312. دو دور دور اونجا زدم تا اینکه متوجه شدم اصلا همچین اتاقی وجود خارجی نداره. اونجا یه خانم کارشناس بهم گفت که همون پایین باید نوبت بگیری. بعد نظرم به یه نوشته روی در یه اتاق جلب شد که نوشته بود برای اعزام با هزینه شخصی طبقه همکف مراجعه کنند. 

برگشتم طبقه همکف. وحشتناک شلوغ بود. پرسیدم, گفتن باید اسمتو بذاریم توی نوبت. نوبت 80 تازه رفته بود و لیست اول 150 تایی رو بسته بودند. بعد لیست دوم هم بیشتر از 50 نفر اسم داشت. یعنی حداقل 200 نفر که فقط 80 نفر رفته بودند. دیدم تا ظهر هم نوبتم نمیشه. این شد که برگشتم بالا تا مسئولی چیزی پیدا کنم. بعد از گذشتن از 3 تا اتاق خانمی توی اتاق 325 گفت که شما همون پایین بگو کار نظام وظیفه ای دارم بدون نوبت میذارن بری داخل, اونایی که اونجا هستند برای ارز ایستادن! آمدم پایین و بعد از مدتی رفتم داخل. ایستادم تا سئوال های افرادی که جلوی من بودند تموم شد. بعد مشکل رو دوباره برای اون آقا اونجا توضیح دادم.

مجموع حرف هایی که زدیم این بود که پاسپورت به ما (وزارت علوم) ربطی نداره. ما برای امریکا I-20 میخوایم و برامون هم مهم نیست شما چطوری میخوای بگیری یا نگیری. هیچ راهی هم نداره بدون اون پرونده تشکیل بدیم. بعد پیشنهاد داد برم از مالزی یا جای دیگه پذیرش بگیرم و با اون پرونده تشکیل بدم و بعد که I-20 از امریکا گرفتم بیام و عوض کنم.


دیدم کاری نمیشه کرد و راه افتادم برم سر کارم. یک صبح تا ظهرم از بین رفت تا متوجه بشم که هیچ راهی نداره حتی اگر 5 تا پذیرش داشته باشی و تافلت هم 100 باشه و جی آر ایت هم 1200 و طرف مطمئن هم باشه که میخوای بری. جالبه که یه نامه پذیرش کاغذی بی معنی از مالزی رو همونطوری قبول میکنن اما برای امریکا با اون همه دردسر فرم I-20 میخوان.


من اشتباه کردم که برای کشورهای دیگه زودتر اقدام نکردم. از امروز باید بررسی کنم و یه دانشگاهی پیدا کنم که زود بهم پذیرش بده بتونم حداقل پاسپورتم رو اینور سال براش اقدام کنم. برای کسانی که میخوان در آینده برای امریکا اقدام کنن و پاسپورت هم ندارن شاید بهترین کار باشه که از قبل یه پذیرش از یه کشور دیگه تهیه کنن که تا قبل از اینکه I-20 بگیرن بتونن پاسپورتشونو تهیه کنن. البته میشه سفر زیارتی هم جور کرد اما اگر از طرف وزارت علوم باشه کلی از مراحل طی میشه و آدم کمتر عقب میفته. (امیدوارم. حالا من برم ببینم چطوری بشه)


کماکان هیچ استاد محترمی به ایمیل هام جواب نداده. کماکان از پذیرش دانشگاه های دیگه خبری نیست. کلا وضعیت از هفته پیش تا حالا فرق چندانی نکرده, به جز اینکه به خاطر اون واکسنه بدنم ضعیف شده و شدیدا مریض شدم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد