زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

Taylor accepted to date Kevin

امروز بعد از مدت ها یه سری به صفحه تیلور زدم. دیدم یه پیام برای یه پسری به اسم Kevin گذاشته


Kevin, I'm so sorry but I won't be able to make it to your prom. But I was wondering, the ACM Awards are coming up.. Would you be my date?
Love, Taylor


نمیدونم برای date رو فارسی چی میشه ترجمه کرد. شاید نامزدی نزدیکترین باشه.

Kevin یه پسر 18 ساله است که چند وقت پیش اینو از تیلور خواسته بود و یه عده ای هم حمایت کرده بودن. چون Kevin سرطان داره شاید کسی ندونه چقدر زنده میمونه.


همیشه فکر میکردم که اگر یه روزی بشنوم که تیلور نامزد کرده خیلی ناراحت بشم اما امروز واقعا خوشحال شدم. خوشحالم از اینکه هنوز توی دنیا کسانی هستن که معنای عشق رو میفهمن و به دیگران هم نشون میدن.



خیلی خوشحال شدم پرنسس من. به امید خدا چند ماه دیگه میایم امریکا.

نظرات 14 + ارسال نظر
yek doost پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:33 ب.ظ

salam

man taghriban kheili vaght e be inja subscribe am va gahgodari neveshtehato mikhonam

bebin pessar man alan hamonjaeeiam ke to mikhai biai yani amrica

man UCI dars mikhonam, khobe ke zahmat mikeshi va doost dari pishraft koni vali havaset bashe hich ja Iran nemishe

ba tamam e moshkelatesh iran behesht e

ghadr e in roozato bedoon

ye doost

سلام

میشه خواهش کنم بیشتر توضیح بدید.
منم UCI اپلای کردم شاید قبول بشم شایدم نشم. البته در مورد ایرواین فکر نکنم جایی باشه که بتونم توش زندگی کنم. اگرم قبول بشم و بخوام برم احتمال 99% توی LA خونه بگیرم. با این حال خیلی دلم میخواد بدونم که چه چیزی باعث میشه که از اونجا راضی نباشید.

نمیدونم کی از ایران رفتید اما ایران نسبت به چند سال پیش خیلی عوض شده. خیییییییییییییییییلللللللییییییییییییییی بدتر شده.

اگر 10% یه آینده روشن توی ایران برای خودم میدیدم حتما میموندم. حتما همینجا زندگی میکردم.
بذار بهت بگم که من یه فوق لیسانس با چند سال سابقه کار هستم که توی کارم کمتر کسی شاید توی ایران مثل من پیدا بشه. حقوقم به زحمت میشه ماهی 1 میلیون. و اینجا یه خرج ازدواج ساده نزدیک 35 میلیون میشه یعنی 3 سال حقوق من اگر همشو پس انداز کنم! همین تهران بخوام خونه اجاره کنم کمتر از ماهی 400 تومن گیرم نمیاد و همین الانش دارم ماهی نزدیک 100 تومن پول کرایه تاکسی میدم و بعضی روزا که غذا از بیرون میگیرم. چه میفهمی که حقوقت 5-6 ماه عقب بیفته یعنی چی؟
فکر نکن چون حقوق بگیرم مشکل دارم. دوستم حدود 3 سال پیش از شرکتی که من کار میکردم خارج شد و رفت برای خودش شرکت زد. امسال میخواد دفترش رو تعطیل کنه چون دیگه دخلش با خرجش نمیخوره. از 12 نفر طلب داره که هیچ کدوم پولش رو نمیدن. هر کدوم چند درصد از پروژه رو بهش دادن و هر روز دنبال اینو و اون. یکیشون که یه قرارداد سنگین داشت شکایت کرد ازش و یکسال و نیم طول کشید تا همین چند وقت پیش دادگاه به نفع دوستم رای داد و گفت برو از اموال شرکتشون به اندازه طلبت بردار. شرکتی که یکسال پیش تعطیل شده بود و هیچ چیزی از اموالش نمونده بود!!!

چی میگی؟ چه بهشتی؟ چه چیزی؟ اینجا بهشت پولداراس, بهشت اختلاس کننده ها, بهشت پارتی دار ها, بهشت دلال ها و دزدها, ... برای شما خارج نشین ها هم سرابی از بهشته.

بهشت زیر آسمان خداست. هر جایی که بشه زندگی کرد.

فاطمه پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:39 ب.ظ http://withstars.blogfa.com

جلب نظر تیلور که خیلی کار سختی نیست مهم گرفتن نظر موافق مامان اینا هست

راستی ممنون که جواب کامنتم رو دادین.

خواهش.

مامان و بابا که آسون بود! اونا رو راضی کردم. منتهی در مورد تیلور اصلا هیچ ایده ای ندارم. گفتم اول برم اونجا ببینم اوضاع چطوریاس بعد یه فکری میکنم.

نوید جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:31 ق.ظ

جالبه که در انگلیسی به اون romantic meeting میگن date .مثلا:
I felt like a teenager going out on a first date.
ولی در آمریکایی به خود طرف هم میگن date مثلا:
Can I bring my date to the party?

دوست بیمزه ای هم date رو خرما با تلفظ های متفاوت ترجمه کرده!

فکر کنم اصلا فارسی نداشته باشه چون ما توی فرهنگمون dating نداریم. یا اگر داریم من نمیدونم.

نوید جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:41 ق.ظ

آقا به نظرم فاند هم نتونستی بگیری برو . میری اونجا از ترم دوم فاند میگیری یا یه کاری پیدا میکنی. به این حرفای منفی توجهی نکن.
از تجربه برادرتون هم استفاده کنین که چرا نتونسته تا حالا فاند بگیره. ایتالیا از فاند خبری نیست؟

دارم همین بررسی رو میکنم. قرار شد از جایی که کار میکردم یه 7 میلیونی وام بگیرم (اگر بدن) در هر صورتی امسال میرم.
داداشم ایتالیاست و فوق لیسانسه. شرایط کشورها فرق میکنه. البته امیدوارم بتونه از ترم بعد یه فاندی چیزی بگیره. فوق لیسانس کلا فاند سخت تره.

نوید جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:48 ق.ظ

مشکل دانشگاه سراسری متوسط اینه که پاکت دست دانشجو نمیدن. پاکتشون هم انگلیسی نیست. دانشجو هم اگه پاکت ببره دانشگاه اونا مهر نمیزنن. منظورتون اینه دانشجو یه پاکتی خودش انتخاب کنه بده به دارالترجمه؟

پاکت مهم نیست انگلیسی باشه یا نه. مهم اون ریزنمره های داخلشه.
اگر شما ریزنمره رو فارسی از دانشگاه میگیرید و میدید ترجمه سرا باید پاکت رو بدید به همونجا هم که براتون مهر بزنه و نه دانشگاه.

نوید جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:17 ق.ظ

دنبال یه دانشگاه که منطقش خوش آب و هوا باشه و بتونم ازش برای سال آینده(اگه .... نشه) پذیرش بگیرم میگردم. استان بریتیش کلمبیا که خوش آب و هوای سه تا دانشگاه متوسط یا خوب داره. بریتیش کلمبیا-سایمون فریزر-ویکتوریا. بریتیش کلمبیا که با دانشگاه آزاد مشکل داره. سایمون فریزر هم اگه اشتباه نکنم خیلی در زمینه برق فعالیت نمی کنه. میمونه ویکتوریا. حدس میزنم دلیلی که بچه های ایرانی خیلی به این دانشگاه علاقه ندارند در جزیره بودن این دانشگاه هست که اونو از بقیه ی شهرها جدا کرده ولی بنده مشکلی باهاش ندارم . تو سایت خود این دانشگاه نگاه کردم نوشته بود معدل دو سال آخر B+ تافل 90 ولی در سایت خود دانشکده http://www.ece.uvic.ca هیچ اطلاعاتی در مورد پذیرش پیدا نکردم.
من دارم لیسانز برق الکترونیک دانشگاه آزاد شهرستان رو تموم میکنم. معدل کل=14 معدل دو سال آخر=17 تافل و Gre با پست روحیه بخشی که گذاشتین فکر میکنم 100 و 1300 و شاید بیشتر(کمتر) بشم.

سلام
نمیدونم چقدر از درست مونده اما سعی کن معدلتو ببری بالای 15. چون زیر 15 بعضی جاها کلا مینیمم حساب میشه و دیگه قبول نمیکنن (فکر کنم دانشگاه میلان ایتالیا اینطوری باشه). اگر میشه یه واحدهایی رو دوباره بگیری و پول داری این کار رو انجام بدی ضرر نداره. برای کانادا جی آر ای لازم نیست. اگرچه میگن در نظر میگیریم اما واقعا تا جایی که میدونم الزامی نیست. پیشنهاد میکنم که از اروپا اصلا غافل نشید. ایتالیا, سوییس, آلمان, اتریش همه کشورهای خیلی خوبی هستن. من خودم اتریش رو میپسندم (فقط وین). ایتالیا هم خیلی خوبه. باید ببینید رشته زبان انگلیسی اشو پیدا میکنید یا نه.
UBC من خودم اپلای نکردم چون شنیدم خیلی سختگیرن. SFU اما اپلای کردم. خیلی دانشگاه خوبیه. شهرش رو خیلی نمیپسندم (تورنتو رو بیشتر دوست دارم) اما آب و هواش خوبه. Uvic هم علت اصلی ای که بچه ها اپلای نمیکنن شاید رنک پایینش باشه. چون میدونی که اکثر بچه هایی که میخوان برن کانادا دانشگاه های بهترشو قبول میشن. البته محل زندگیشو هم اصلا نمیپسندم اما کانادا از اروپا بهتره.

شما همینطوری که داری دانشگاه پیدا میکنی حتما حتما فکر معدل و تافل باش. از همه مهمتره. اگر با هزینه شخصی میخوای بری که OK هست اگرنه باید فکر یه جاهایی باشی مثل آلمان و نروژ و فنلاند که دانشگاه هم مجانی باشه و شهریه ها کم باشه.

نوید جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:40 ق.ظ



دنبال یه دانشگاه که منطقش خوش آب و هوا باشه و بتونم ازش برای سال آینده(اگه .... نشه) پذیرش بگیرم میگردم. استان بریتیش کلمبیا که خوش آب و هوای سه تا دانشگاه متوسط یا خوب داره. بریتیش کلمبیا-سایمون فریزر-ویکتوریا. بریتیش کلمبیا که با دانشگاه آزاد مشکل داره. سایمون فریزر هم اگه اشتباه نکنم خیلی در زمینه برق فعالیت نمی کنه. میمونه ویکتوریا. حدس میزنم دلیلی که بچه های ایرانی خیلی به این دانشگاه علاقه ندارند در جزیره بودن این دانشگاه هست که اونو از بقیه ی شهرها جدا کرده ولی بنده مشکلی باهاش ندارم . تو سایت خود این دانشگاه نگاه کردم نوشته بود معدل دو سال آخر B+ تافل 90 ولی در سایت خود دانشکده http://www.ece.uvic.ca هیچ اطلاعاتی در مورد پذیرش پیدا نکردم.
من دارم لیسانز برق الکترونیک دانشگاه آزاد شهرستان رو تموم میکنم. معدل کل=14 معدل دو سال آخر=17 تافل و Gre با پست روحیه بخشی که گذاشتین فکر میکنم 100 و 1300 و شاید بیشتر(کمتر) بشم. خودم بیشتر دوست داشتم قدرت بخونم ولی چون اکثر دانشگاه های تو این زمینه کار نمی کنن(عجیبه! انگار احتیاجی به برق ندارن!) مخابرات کنترل یا الکترونیک هم خوبه. اگه کامپیوتر هم با نمره ی خوب سابجکت شانسمو بیشتر میکنه اونم خوبه.

نوید جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:05 ق.ظ

آمریکا یا کانادا یا جای دیگه ای از دنیا دانشگاهی هست که منطقش خوش آب و هوا باشه(یکم هم باشه خوبه) و به درد بخور هم بهش و به شرایط من هم بخوره. بسته به مقدار کاری که بکنم و کمک والدین بین 10-15 میلیون میتونم با خودم ببرم.
اون ور مدرک دانشگاه آزاد شهرستان رو قبول دارند؟ آخه در اپلای ابراد بیشتر صحبت دانشگاه آزاد تهران هست.
اگه شانسی ندارم هم که همین جا ارشد بخونم و یه سفر برم ترکیه!

یه نگاهی به نیوزلند هم بنداز. اگر بتونی برای ارشد بری خارج به نظرم خیلی بهتره. اینجا اگر میخوای بری باید حتما یه دانشگاه تاپی قبول بشی. یعنی حداقل 4-5 ماه مستمر باید برای کنکور بخونی.
10-15 میلیون ببری یا کلا داری؟ با این فرض که ارز دولتی بخوای بگیری, فقط بتونی از عهده دانشگاه های مجانی اروپا بر بیایی خوبه.
از نظر شهریه دانشگاه بهترین جا اروپاست چون هنوز بعضا مجانی هستن.

دوست جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:53 ق.ظ

این i20 طراحیش خیلی سخته؟ وزارت علوم از دانشگاه آمریکا استعلام میگیره که درست باشه؟

سلام دوست
مشکل من اینه که از این کارا بلد نیستم. یعنی اصلا نمیتونم. دلیلی که میخوام برم یکیش هم همینه.

نوید جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:20 ق.ظ

یه چیز دیگه هم اضافه کنم. سایمون فریزر هم مهندسی برق و کامپیوتر دارهhttp://students.sfu.ca/calendar/engineering/ensc-MASc.html سایتش خیلی منظم نیست ولی فکر میکنم این دانشگاه برخلاف معدل کل میخواد به جای دو سال آخر.

دانشگاه ویکتوریا هم دو رشته رو با هم میده
MBA + MEng Double Degree
عجیبه ولی نمی دونم جالبه یا نه

SFU شهریه بعضی رشته هاش مخصوصا برای دکترا و یا ریسرچ مستر خیلی خیلی کمه. اینه که من براش اپلای کردم. اگر رشته اتو داره و شهریه اش کمه ارزش داره اپلای کنی. از اروپا بهتره.

هستی جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:10 ق.ظ

اینو خیلی خوب گفتید :
" چی میگی؟ چه بهشتی؟ چه چیزی؟ اینجا بهشت پولداراس, بهشت اختلاس کننده ها, بهشت پارتی دار ها, بهشت دلال ها و دزدها, ... برای شما خارج نشین ها هم سرابی از بهشته.."

مخصوصا بهشت پارتی دارها ..

نوید جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ب.ظ

آقا میبخشی یه چیز دیگه که شاید کمی ناجالب باشه.
به نظر خودم اسپکینگم خوبه. به همین خاطر شاید بتونم از ترم دوم RA یا TA بشم. یه چیز دیگه هم هست فوتبال(بیشتر سالنی) بنده هم خیلی خوبه. حرفه ای بازی نکردم به همین خاطر مسابقه ی رسمی از خودم ندارم که براشون بفرستم ولی اگه برم اونجا تو تیم دانشگاه تست بدم فکر میکنم بتونم نظر مربی رو جلب کنم و یه کمک هزینه ای بگیرم. ورزش کردن به نظرم از TA و RA جالب تره. شما هم که والیبال و بسکتبالتون خوبه اگه قدتون حدود 1.85 باشه برین توی تیم دانشگاه آمریکاییتون! اگه نه تنیس روی میزه هم جابه

اسپیکینگ تافلت باید ببینی چند میشه.
راستش نمیشه روی فاندها خیلی حساب کرد. یه وقت دیدید برای ترم 2 هم بهتون فاند ندادن. شهریه یکسال رو داشته باشی ارزش ریسک کردن داره.
روی فاندهای ورزشی هم هیچ حساب نکنید. معمولا مدال و ... مهمه تا اینکه مربی ببینه و خوشش بیاد.

سوزی سه‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 07:01 ق.ظ http://besamtehadaf.blogfa.com

واقعا کسایی هستن که معنای عشقو بفهمن و به دیگران نشون بدن؟ واقعا؟؟؟ واقعا
چقدر پذیرفتنش سخته
بعضیا همه دنیاشون فقط پیشرفت خودشونه اگه هم عاشق بشن فقط به خاطر خودشونو، بعضیا هم فقط فیلم بازی می کنن دقیقا مثل هنرپیشه ها که گاهی نقشایی میگیرن برخلاف چیزی که هستن

شاید. حداقل من اینطور فکر میکنم. منم تجربیات خوبی نداشتم اما دلیل نمیشه...

ســ... ا سه‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 08:31 ق.ظ

https://en-maktoob.news.yahoo.com/taylor-swift-release-album-oct-27-214433998.html

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد