زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

برگ سبزم آمد, چه آمدنی

امروز از صبح رفتم دانشگاه. هوای بسیار بسیار زیبایی بود و بعضی وقتا یه برفی می آمد که باد اونو با سرعت به یک طرف می برد. به یکی از استادام که هنوز ریکامشو پر نکرده بود گفتم که چرا ایمیلتونو چک نمیکنید و جواب نمیدید. گفت نمیشه. همینطوری که داشت صفحه کامپیوترش رو می آورد ازم پرسید: چرا استرالیا اقدام نکردی. گفتم به خدا ریکام ها برام یه کابوس شده. هر بار میخوام یه جایی اپلیکیشن پر کنم فکر میکنم که تا یک ماه مدام باید ایمیل بزنم که شما برسید و برام پر کنید. گفت بیا ببین و بعد جلوی من سعی کرد که ایمیلشو باز کنه و اون لینک کذایی ریکامندیشن رو پر کنه. بعد از صد بار هی رفرش کردن, آخرشم نشد. خلاصه یک ربع طول کشید حتی نشد اون ایمیل رو باز کنیم چه برسه به لینک داخلش. ایمیل دانشگاه رو از داخل خود دانشگاه نمیشد باز کرد, جدا شگفت انگیز بود. بعد گفت من واقعا خسته شدم. اصلا مریض شدم. روزی چند ساعت وقتم تلف میشه و حرص میخورم. منم خیلی خجالت کشیدم, چکار میتونستم کنم. تا شب توی دانشگاه موندم تا چند تا استاد دیگه رو پیدا کنم و بهشون ایمیل بزنم.
شب که برگشتم خونه مامانم گفت برگ سبزت آمده! تعجب کردم چون تازه دوشنبه فرستاده بودم. برای داداشم 9 روز طول کشیده بود. از دوشنبه تا حالا میشه 4 روز کاری اگر امروزم حساب کنیم.



اما کمی بعد فهمیدم که چیزای شگفت انگیزتری هم وجود داره. اینکه 90 روز اضافه خدمت برام زدن. یعنی غیبت هم زدن. از اون بدتر اینکه زده سابقه تغییر در تاریخ اعزام: 1 بار تمدید. این یعنی دیگه اجازه ندارم تاریخ اعزامم رو هم دیگه تغییر بدم چون یه بار تمدیدش کردم! حالا کی خدا میدونه. چند سال پیش که مستقیم دانشگاه قبول شدم و تازه چند وقت دنبال برگ سبز دویدم که به دانشگاه بدم. الانم که هنوز 5 روز نشده دفترچه فرستادم چطوری 1 بارم تمدید کردم؟! با اجازه همگی تاریخ اعزامم هم خورده 1 اردیبهشت.

خودتون روی عکس ببینید: تاریخ صدور برگه: 1390/12/09 , تاریخ ورود به غیبت: 1390/12/13

این برگه = نمیتونی بری وزارت علوم. 45 روز دیگه هم باید بری سربازی. سه ماه هم اضافه خدمت میخوری. غیبت هم داری غلط میکنی بخوای بری خارج درس بخونی.

ما که نمیدونیم اما کدوم برنامه کامپیوتریه که به طور رندوم بیاد برای کسانی که آخرین روزای فرجه 6 ماهشون اقدام میکنن تاریخ اعزامشونو کمتر از 2 ماه بزنه و براشون غیبت هم بزنه و یه بارم تمدید برای تاریخ اعزامشون؟ یعنی برنامه ای که اینا دارن واقعا نمیتونه 2 تا تاریخ رو از هم درست کم کنه و بفهمه 6 ماه شده یا نه؟ چنین چیزی ممکنه, یا همون بیماری مردم آزاری که قبلا صحبت کردم در کامپیوترهاشون هم در جریانه؟


خب کار فردام هم درآمد و باید از صبح برم نظام کثیفه تا این برگه رو درست کنم. امروز که سر کار نرفتم. فردا هم احتمالا نتونم حداقل تا ظهر برم. شرکت هم برای وام گفت معلوم نیست دیگه کی بدیم. از فاند هیچ دانشگاهی خبری نیست. از پذیرش بقیه دانشگاه ها خبری نیست. پذیرش هیچ جای دیگه ای هم نمیتونم تا 1 اردیبهشت بگیرم. خدا بخیر کنه.

نظرات 5 + ارسال نظر
نوید دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:47 ق.ظ

آقا من چند مدت دیگه باید بیام تهران. دفعات قبلی با دوستی آگاه به مسیرهای تهران اومده بودم ولی الآن این دوست در دسترس نیست. به نظرتون چه GPS بگیرم که خوب کار کنه تا هی دور خودم نچرخم؟ خیلیا میگن GPS تو حرکت خیلی کند کار میکنه!با ماشین خودم بیام یا اتوبوس به نظرتون؟

نمیدونم.
یه نقشه تهران بگیری شاید بهتر باشه. من تا حالا با GPS توی تهران کار نکردم و بعید میدونم درست هم کار کنه.
ماشین و اتوبوس هم نمیدونم. من خودم همیشه با اتوبوس میرم و میام و هیچ وقت ماشین نداشتم. البته کلی هم کرایه میدم و وقتم هم بعضا تلف میشه اما ریسک رانندگی ندارم.

نوید دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:46 ق.ظ

پادکست های british council برای یادگیری زبان و آشنا شدن با لهجه ی بریتانیایی جالب اند. تو همه ی دانشگاه های جهان استاد با لهجه ی بریتانیایی هست. فیلم های تاریخی هم که همه با لهجه ی بریتانیایی هستن. http://learnenglish.britishcouncil.org/en/elementary-podcasts
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/professionals-podcasts

من خوشم نمیاد از لهجه اش.
توی امریکا که لهجه استادای امریکایی, امریکایی هست! فیلم های تاریخی هم چون BBC اسپانسره یا میسازه و اونم انگلیسیه شاید به خاطر اون بیشتر لهجه هاشون بریتانیایی هست.

نوید دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:19 ب.ظ

ببخشید من چندین سال پیش برای اینکه بتونم کنکور لیسانس امتحان بدم دفترچه سربازیو پست کرده بودم و یک سال رفتن سربازی رو تمدید کرده بودم و بعدش که دیگه دانشگاه قبول شدم و برای اینکه نرم سربازی مدت زمان تحصیل رو با احتساب این ترم ۶ سال طول دادم. چون یه بار تمدید کردم دیگه نمی تونم برم خارج کشور برای تحصیل؟ یه شش ماه سنوات اضافه نمیدن تا یه بار دیگه بتونم کنکور ارشد ایران رو بدم؟(قانون جدید مدت زمان تحصیل لیسانس شده ۵ سال به جای ۶ سال و اگه اجرا بشه نمی دونم چی میشه؟ اگه اجرا بشه لیسانس رو به هم میدن همراه غیبت با اخراج و فوق دیپلم؟)

غیبت ها جدیدا همه بخشیده شده.
قانون های جدید هم ربطی به قبل پیدا نمیکنه. شما با همون 6 سال حساب میشید.
در مورد سنوات نمیدونم, شاید دانشجو اگر باشید بتونید بگیرید. اما اگر نشد دفترچه آماده به خدمت باید بگیرید که غیبت نخورید. ممکنه اعزام هم بشید.

نوید دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 12:37 ب.ظ

یکی از دوستانم میگه که نمره ی خوب GRE برای دانشگاه های اروپایی هم شانس پذیرش رو افزایش میده؟ نظر شما چیه؟

اگر دانشگاه توی سایتش جزو مدارکش باشه یا توصیه کرده باشه که بفرستید. اگرنه خیلی بعید میدونم.

نوید دوشنبه 15 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:19 ب.ظ

در مورد نرم افزار فری گیت که قبلا گفتم برای باز کردن ای میل میشه ازش استفاده کرد: فقط زمان وارد شدن به ای میل و زدن یوزرنیم پسورد لازمه که ازش استفاده کنیم. بعد وارد شدن به ای میل از فری گیت بیرون میام ولی از ای میل بیرون نمیایم و keep open رو انتخاب می کنیم و سرعت باز کردن ای میل بهتر میشه. استادتون هم میتونه از این تکنیک استفاده کنه.

ایمیل لوکال دانشگاه مال خود دانشگاهست. و تازه اون لاگین شده بود منتهی هر صفحه ای که میزد کلی طول میکشید.
بازم ممنون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد