زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

گواهی تمکن مالی رو گرفتم

این هفته کلی زحمت دادیم به آشنا و دوست که یه 45 میلیون پول جور بشه بتونیم این گواهی مالی رو بگیریم. دیروز بالاخره با هزار زحمت گرفتیمش. یه تعهد محضری هم گفتم که بابام بده برای یکی از دانشگاه ها نوشته بود که لازم میشه.
تعهدنامه توی اسناد رسمی : 35 هزار تومن
ترجمه 1 نسخه به اضافه 1 نسخه شناسنامه هم: 60 هزار تومن
یعنی 100 هزار تومن دیگه بیخود و بی جهت دادم. پولی که واقعا به زحمت به دست میارم.

برای وکالت تام هم گفت 70 هزار تومن که فعلا هیچی پول نداشتم, گفتم هر وقت خواستم برم بدم.

گواهی رو فرستادم برای دانشگاه هایی که قبول شده بودم که I-20 رو صادر کنن, منتهی قرار شد آدرس یکی رو توی امریکا پیدا کنم که بتونه برام اسکنش رو بفرسته. امیدوارم که به قبل از عید برسه.

بانک ملی ارز دانشجویی رو نداد, دیگه عادت کردیم به ناحق دیدن توی این مملکت. بانک سامان هم گفت بذار مدارک رو بعد از عید بیا ببینیم چی میشه. جایی هم پارتی و آشنا نداشتیم که ارزی که حقمون هست رو هم بگیریم. خدا رو شکر برای داداشم دو ماه پیش که دوستش آمد ارز آزاد خریده بودم و فرستاده بودم وگرنه الان لنگ بود, هرچند که گرونتر پول دادیم.

بالاخره طلسم آیلتس داداشم هم شکسته شد و این هفته آیلتسشو داد. خدا کنه که نمره اش خوب بشه و دیگه لازم نشه که دوباره بده.

نظرات 3 + ارسال نظر
شاهین پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:13 ق.ظ http://gull.blogfa.com

این 45 میلیون هزینه تحصیل و زندگی در یک سال آمریکا می شه؟
با حساب دلار 1900 تومن، یا دلار دولتی؟

هزینه یکسال تحصیل و زندگی به دلار دولتی.
شهریه دانشگاه هر ترم بیشتر از 10 هزار دلار و هزینه های جانبی هم مثل سالی 1200 تا بیمه و ... و هزینه مسکن و... هم هست. خلاصه زیاده هزینه اش.

شاهین پنج‌شنبه 25 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 08:48 ب.ظ http://gull.blogfa.com

یک سوال برای من پیش اومده، شما که اینجا حساب ریالی دارید، بعد برای دانشگاه آمریکا گواهی مالی می گیرید، اونا نرخ ارز رو حساب می کنن؟ بعد اونا نرخ ارز دولتی رو دارند؟ یا مثلاً باید حساب ارزی اینجا باز کنید؟ حساب ارزی با ارز دولتی باز می کنند؟
اگه ممکنه یک مقدار من رو راهنمایی کنید.

براتون یه پست گذاشتم. اگر باز سئوالی بود و بلد بودم بگید اضافه کنم به همون پست.

شاهین جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:16 ب.ظ http://gull.blogfa.com

ترو خدا رفتی پیش تیلور، بگو سوئیفت رو برای ایران آزاد کنه، بد بخت می شیم!

اون که خودش سوییفته دیگه کاری به این چیزا نداره. فعلا که رفتنمون هم معلوم نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد