زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

گواهی تمکن مالی برای دانشگاه و سفارت - همه نکات

گواهی تمکن مالی یک فرم هست که بانک صادر میکنه و نشون میده که شما چقدر پول توی حسابتون دارید و در یک دوره 6 ماهه چقدر پول وارد حساب شده و خارج شده. چند تا نکته خلاصه در مورد گواهی:



  • گواهی از روی همون حسابی که دارید (به ریال) صادر میشه.
  • مبلغی که روی گواهی زده میشه مبلغ ریالی حسابتون هست + نرخ دلار دولتی در اون روز. یعنی نیازی نیست که حساب ارزی داشته باشید. شنیدم برخی بانک ها قبلا تبدیل هم میکردن اما نمیدونم الانم اینطوری هست یا نه.
  • پول باید یک روز قبل به حساب ریخته بشه و فردایی که گواهی رو میگیرید هم نباید پول رو از حساب خارج کنید (یعنی حدود 48 ساعت پول باید توی حساب باشه) البته بانک با بانک فرق میکنه اما معمولا همینه.
  • اکثر بانک ها این قابلیت رو دارن که گواهی رو به صورت انگلیسی صادر کنن.
  • بانک هایی که فقط اینو به فارسی صادر میکنن نیاز به ترجمه هست.
  • بانک های خصوصی برای گرفتن گواهی دنگ و فنگ کمتری دارن. اما ظاهرا بانک ملت که تحریم خاصی داره باید یه تاییدیه علاوه بر گواهی گرفته بشه (دقیقش رو نمیدونم خودم از پارسیان گرفتم)
  • بعضی بانک ها میتونن چندین حساب رو با هم یه گواهی بدن. یعنی اگر چند تا حساب توی اون بانک دارید از همش بدن.
  • مشکلی نیست که حسابتون ارزی هم باشه. منتهی باز با همون نرخ ارزی که حساب هست مینویسن. مثلا اگر حساب یورویی هست باز به یورو مینویسن.
  • نه برای دانشگاه و نه برای سفارت به طور عمومی پرینت گردش حساب (تراکنش ها که نشون میده چقدر پول آمده توی حساب و چقدر رفته بیرون) لازم نیست. ظاهرا برخی سفارت ها مثل سفارت بیروت میخوان اما اغلب نمیخوان و همون گواهی مالی کافیه.
  • گواهی مالی بهتره به اسم پدر باشه. در صورتی که به اسم پدر یا مادر نباشه حتما یک تعهدنامه محضری از کسی که گواهی به اسم اون هست لازم میشه و اون تعهدنامه هم چیزی حدود 50-60 هزار تومن هزینه بردار هست و چون ترجمه هم لازم داره ممکنه تا 10 روز هم ترجمه اش طول بکشه.
  • بعضی دانشگاه ها حتی اگر گواهی از طرف پدر مادر هم باشه باز اون تعهدنامه رو میخوان و بدون اون انگار هیچی ندارید.
  • اگر گواهی به اسم کسی غیر از پدر و مادر و خودتون باشه, علاوه بر تعهد باید برای سفارت توجیه کنید که چرا این فرد میخواد به شما پول بده. توجیه اینکه پسرخاله اتون میخواد پول بده خیلی سخت تر از توجیه کسی هست که توجیه اینه که مدیر شرکتی که کار میکنید میخواد پول بده.
  • میتونید به جای یه گواهی چندین گواهی بگیرید. مثلا 10 هزار تا به اسم پدر, 20 هزار تا به اسم مادر و 5 هزار تا به اسم خودتون اما هیچ مزیتی ایجاد نمیکنه و فقط هزینه شما رو بالا میبره.
  • برخی از انواع موسسات مالی و اعتباری بانک حساب نمیشن و گواهیشون معتبر نیست, مراقب باشید که گواهی رو حتما از یک بانک شناخته شده بگیرید.
  • اگر خیلی پولدار هستید و مثلا 80 میلیون توی حساب خودتون دارید, بهتره از حساب خودتون گواهی نگیرید. چون سفارت ممکنه فکر کنه که شما خیلی پولدار هستید و میخواهید برید که اونجا بمونید. یعنی ارتباط کمتری با اینجا دارید.
  • گواهی یک صفحه بیشتر نیست و برای دانشگاه ها معمولا ایمیل کفایت میکنه و نیازی به ارسال پستی نیست.
  • هزینه صدور گواهی برای نسخه اول 5000 تومن (بانک پارسیان رو میگم بقیه رو نمیدونم) و برای نسخه های بعدی هر نسخه 1000تومن است. من خودم چند تا نسخه گرفتم که هم برای سفارتم بشه و هم برای داداشم که اگر خواست بره.
  • مبلغ گواهی معمولا به اندازه خرج یکسال به طور کامل است. یعنی با همه هزینه های رفت و آمد و بیمه و متفرقه و... بنابراین بستگی به دانشگاه و شهری که دانشگاه توش هست داره. الان برای امریکا مقطع تحصیلات تکمیلی (دکترا و فوق لیسانس) چیزی در حدود 35 هزار دلار تا 60 هزار دلار هست.
  • همه دانشگاه ها یک فرم به اسم Financial Affidavit دارن که توش میگن گواهی باید چقدر باشه.
  • برای اروپا معمولا دانشگاه گواهی نمیخواد و فقط سفارت میخواد و اونم باز به همون اندازه خرج یکسال هست. برای داداشم فکر کنم 8000 یورو سفارت ایتالیا گواهی میخواست.
  • گواهی ها تاریخ اعتبار ندارن اما گفته میشه که بهترین حالت اینه که در نزدیکترین زمان به ارائه مدرک گرفته بشه. برخی دانشگاه ها رسما نوشتن که نباید زیر 3 ماه گذشته یا 6 ماه گذشته باشه. بنابراین الکی از خیلی قبل نمیشه گواهی گرفت گذاشت خونه.
  • وجود گواهی انواع مدارک دیگه رو برای سفارت غیر لازم نمیکنه. شما علاوه بر اینکه گواهی میدید باید سندی هم بدید که برای سال های بعدی میتونید این خرج رو داشته باشید. من دیدم یکی نوشته بود با وجود اینکه خرج 2 سالم هم توی حسابم بود باز سفارت ریجکتم کرده, مطمئنم که هیچ سند دیگه ای ارائه نکرده بوده که پولی غیر از این هم میتونم از راهی داشته باشم. اون مدرک دیگه میتونه سند خونه (با این توجیه که اگر پول سال آینده جور نشد خونه رو میفروشیم), یا گواهی تاسیس شرکت به اسم پدر (مثلا بگید که پدرم کار میکنه از اینجا این هزینه رو میاره) و هر چیز دیگه ای میتونه باشه.
  • به طور مشابه انواع سندها و ... جای گواهی رو نمیگیره. یعنی اینکه شما نمیتونید برای دانشگاه یا سفارت سند خونه ترجمه کنید و بگید قراره بفروشیم! برای سال اول تحصیلتون این پول باید به صورت نقد توی حسابتون باشه و هیچ مدرک دیگه ای به جای این گواهی قبول نمیشه.
  • اگر کسی از دانشگاه فاند گرفته باشه به همون اندازه از گواهی مالی ای که لازمش میشه کسر میشه. مثلا اگر گواهی قراره 35 هزار تا باشه و شما فاند TA گرفته باشید, گواهی ای که دانشگاه میخواد ممکنه 25 هزار تا بشه (با این حساب که ترم 1 رو از فاند دانشگاه استفاده میکنید و ممکنه ترم 2 رو دانشگاه فاند نده و با خرج خودتون باشید).
  • کسانی که Full Fund باشن. یعنی کل هزینه رو دانشگاه تقبل کرده باشه, برای دانشگاه نیازی به گواهی مالی نخواهند داشت. برای سفارت هم به اندازه خرج چندین ماه اول مثلا 6-7 هزار دلار کاملا کافیه. بیشتر از اون اگر بگیرید ممکنه شک برانگیز بشه که این همه پول رو برای چی میخواهید ببرید؟


امیدوارم که جواب همه سئوالات رو داده باشم. اگر چیزی بود بگید اینجا اضافه کنم.

نظرات 30 + ارسال نظر
نوید جمعه 26 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 07:28 ب.ظ

فکر کنم اگه قسمتی از خونه یا مغازه به نام شما باشه احتمال ویزا گرفتنتون بیشتر میشه.

اونجا تاریخشون ماه روز سال هست بهشون فشار نمیاد!

نوید شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:15 ق.ظ

بایراموز کریسمس

جلال شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:17 ب.ظ

سلام

یه سوال برام پیش اوده چرا شما گواهی تمکن مالی رو به اسم پدرتون درخواست دادید بهتر نبود به اسم خود طرف باشه

با تشکر

سلام
یه بار دیگه نکته ها رو بخونید. به اسم پدر باشه بهتره.

شاهین شنبه 27 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 04:40 ب.ظ http://gull.blogfa.com

سلام
دستتون درد نکنه بابت متن کاملی که گذاشتین. خیلی از مسائل رو برای من روشن کرد.
با حساب این مبالغ حتماً باید یک فاند گیر بیاریم، چون هزینه ها خیلی بالا می شه.

سلام
آره هزینه ها خیلی زیاده. منم خیلی دنبال فاند بودم و هنوزم هستم اما فاند گرفتن هم به این سادگی نیست.
من تز فوق لیسانسم خیلی خلاقانه بود, استادی که روی اون زمینه کار کنه ندیدم (به جز توی استنفورد و UIUC) جاهایی که قبول نمیشدم!
الانم به هر استادی که ایمیل میزنم حتی وقتی فاند داره میگه بکگراندت خیلی به من نمیخوره و تا حدی هم درست میگه.
اینه که شاید مجبور بشم بدون فاند برم. الان دارم برنامه ریزی میکنم برای بدون فاند ببینم کجاها چطوری میتونم برم.

نوید یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 02:39 ق.ظ

ببخشید دانشگاه برق میلان رو دیدم همه اساتیدش ایتالیایی بودن و دکتری شونو اکثریت از همون میلان گرفته بودن.(لا اقل از تورین میگرفتن). استاد آمریکایی کانادایی توشون نبود یا اینکه استادی که مدرکشو از آمریکا کانادا گرفته باشه. این به خاطر زیاد وطن پرست بودن ایتالیایی هاست که همه مدرکو از خود ایتالیا گرفتن یا کیفیت ایتالیا بالایه. اساتیدش که خارج از ایتالیا مدرک نگرفتن به زبان انگلیسی مسلط هستن؟

همینطوره. داداش میگه که سوادشون خوبه اما لهجه اشون خوب نیست. در واقع انگلیسی ایتالیایی هست! در واقع تسلطشون به انگلیسی خیلی هم زیاد نیست اما قابل قبوله.
سطح علمی اشون اما خوبه. این دانشگاه جزو دانشگاه های خیلی خوب اروپاست.

شاهین یکشنبه 28 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:46 ب.ظ http://gull.blogfa.com

ببخشید من یک قسمت رو خوب نفهمیدم. چرا بهتره به جای خودمون گواهی تمکن مالی به نام پدرمون باشه؟

نوشته بودم که.
اگر به اسم خودتون باشه و مبلغش زیاد باشه ممکنه فکر کنن که شما خیلی پولداری و میخوای بری بمونی و تازه مشکوک میشن که این همه پول از کجا آوردید؟ (توی امریکا یکی همچین پولی داشته باشه و کار خاصی نداشته, فکر میکنن قاچاقچی ای چیزی بوده!)
اگر مبلغش هم کم باشه این سئوال پیش میاد که پس بقیه اش چی؟ یعنی مثلا شما به اندازه یکسال ارائه میدید و به اسم خودتونه, این سئوال پیش میاد که پس سالهای آینده چی؟
پدر چون منبع درآمد داره, یا مثلا مال و املاکی داره میتونه توجیه خوبی باشه که ایشون داره ساپورت میکنه و اگر فردا پول هم نداشت املاکشو میفروشه و این کارو میکنه.
این بود اشتباه کسی که با خودش 80 میلیون گواهی مالی گرفته بود اما نتونسته بود ثابت کنه که وقتی این پول تموم شد از کجا میاره.

جلال دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:33 ب.ظ

سلام
راستش می خواستم این آخر سالی از اونایی که یه چیزایی از شون یاد گرفتم تشکر کنم و یکی از اون افراد شما هستید که مطالب خوب و مفیدی رو تو وبلاگتون بدون هیچ چشمداشتی به همه عرضه داشتید. راستش برای افراد مثل من که قصد ادامه تحصیل در خارج، مخصوصا آمریکا را دارند مطالب تو وبلاگتون حکم حیاتی دارد چون حداقل یکی دو سال از ما جلوتر هستید و تجربیات ارزنده و مفیدی دارید و این باعث می شه احیانا اگه مسیری رو اشتباهی رفتید دیگه ما اونو تکرار نکنیم. در ضمن چون ما تو شهرستان هستیم به این تجربیات دسترسی کمتری داریم. یکی از ویژگی های اخلاقی خوبی که شما دارید و امیدوارم تا آخر ادامه بدید ارایه همین راهنمایهای خوب بدون هیچ گونه حس انحصار طلبی می باشد امیدوارم من هم بتونم این اخلاق رو در خودم تقویت کنم. بنا به توصیه شما، من هم کارت ارزی پارسیان رو به موقع گرفتم و همچنین خوندن تافل و GRE رو شروع کردم.
در ضمن اگه خدا بخواد بنده تا یک ماه دیگه عازم سفر حج هستم اونجا حتما براتون دعا خواهم کرد شما هم حتما برام دعا کنید هرچه به صلاحم همون بشه.
با احترام فراوان

یک دوست دوشنبه 29 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 11:49 ب.ظ

سلام

سال نو را به شما تبریک می گم، امیدوارم سال آینده براتون سر شار از موفقیت و شادی و سلامتی باشد. من از مطالب سایت شما خیلی استفاده می کنم و می خواستم اینجا از شما تشکر کنم.

هم چنین ممنون می شوم اگه به این سئوالات پاسخ بدهید:

1- تحصیل دکتری در یک دانشگاه کانادایی با رنک جهانی 100 بهتر است یا دانشگاه آمریکایی با رنک یو اس نیوز 100؟
2- پذیرش با میزان فاند 30 هزار دلار (فقط برای سال اول، برای سالهای بعد چیزی مشخص نکردند) از کانادا را چگونه ارزیابی می کنید؟
3-آیا احتمال اینکه از سالهای 2 به بعد تحصیل میزان فاند کم بشه هست یا نه؟
4-جهت گواهی تمکن مالی مورد سئوال 2 برای چه میزان بایستی از بانک گواهی تهیه کرد؟ آیا بانک ملی گواهی انگلیسی ارائه می دهد؟

با سپاس
یک دوست پیگیر مطالب سایت شما

سلام

منم به همچنین. امیدوارم که سال جدید برای شما هم سال خوب و پر خیر و برکتی باشه.

1- به نظر من بستگی به هدف آدم توی زندگی داره. اما اگر منظورتون به طور کلی و از نظر کیفیت دانشگاه هست باید بگم که اون 100 جهانی معمولا از 100 یو اس نیوز بهتره.
2- خیلی خوبه و برای کانادا زیاد هم هست. معمولا فاند دست استاده و اگر از دانشجوش راضی باشه مشکلی نیست. تقریبا همه جایی که فاند میده همینه.
3- بله هست. معمولا میگن. دوست من اسکالرشیپ و RA با هم گرفته اما همون موقع بهش گفته بودن که اسکالرشپپت فقط برای امسال هست و برای سال فقط میزانی که RA داری حساب میشه. اما معمولا یه چند درصدی بر اساس تورم هر سال اضافه میکنن. در هر صورتی هم اگر منبعی که فاند میده از عملکرد شما راضی نباشه ممکنه کم یه به طور کلی قطع کنه.
4- پذیرش با فاند اگر دارید برای چند ماه اول خرج زندگی کافیه. پذیرش بدون فاند شهریه به اضافه کل پول یکسال. بانک ملی هم از خود بانک بپرسید, من نه اونجا حساب دارم و نه کسی رو میشناسم که بدونه. احتمالش زیاده که انگلیسی بدن.

موفق و موید باشید

شاهین سه‌شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:41 ق.ظ http://gull.blogfa.com

دستت درد نکنه بابت توضیحات کاملت و وقتی که برای پاسخ دادن می گذاری. خدا خیرت بده.
در هر حال امیدوارم فاند هم نصیب شما بشه، هم سال بعد نصیب ما!
امیدوارم سال خوبی در پیش داشته باشی.

ممنونم. به همچنین

مجید چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 04:05 ب.ظ

مطلب جامعی بود. ممنون.

اخیرا تعدادی از برنامه نویس های ایرانی که در سایت freelancer.com فعالیت دارند با مشکل محدود شدن حسابشون مواجه شدن.

شرکت صاحب سایت یک شرکت استرالیائی هست و استرالیا تحریم ها رو به شدت آمریکا و اتحادیه اروپا اعمال نمی کنه. برای همین عضو شدن برای ایرانی ها مانعی نداره و خیلی از دوستان چندین سال هست که با هویت و نشانی واقعی شون توی سایت فعالیت می کنن.

اما طی دو هفته اخیر سایت، به ادعای خودش برای رعایت الزامات قانون مبارزه با پول شوئی و تامین مالی تروریسم، از کاربرهای ایرانی دو مدرک خواسته.

۱. اسکن مدرک شناسائی رسمی
۲. مدرکی برای تائید صحت نشانی

برای مورد دوم قبض آب و برق و ... قبول نمی‌کنن و مدرک انگلیسی میخوان. یکی از مواردی که توضیح دادن قابل قبول هست Bank Statement هست که نام و نشانی مشتری رو داشته باشه. چیزی که اونا مد نظرشون هست چیزی شبیه به اینه:
http://www.crawfordtech.com/images/stories/CrawfordTech-Bank-Statement-Sample-QR-Express.pdf

متاسفانه چیزی که بانک ها تحت عنوان صورتحساب یا گردش مالی میدن آدرس مشتری نداره.

متاسفانه ظاهرا گواهی تمکن مالی هم که شما در موردش نوشتین ظاهرا آدرس مشتری نداره. اگر مدرک بانکی دیگه ای سراغ دارید که آدرس مشتری داشته باشه ممنون میشم معرفی کنید و به ما کمک کنین از این دردسر خلاص بشیم.

من این پست شما رو توی تاپیکی که در مورد این مشکل با هم تبادل نظر میکنیم لینک دادم. خوشحال میشم سر بزنید:
http://www.webhostingtalk.ir/f172/80055/index17.html#post774623


ببخشید مدرک دیگه ای نمیشناسم
کار کردن بین المللی با هویت ایرانی هیچ امنیتی نداره
همین فرداست که همون مدارک رو هم بگن قبول نداریم یا اون شرکت رو بفروشن به یه شرکت امریکایی

مهسا شنبه 27 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:44 ب.ظ

با سلام و تشکر از اطلاعات مفیدتون.
من یک سوالی داشتم. اینکه گفتین اگر دانشگاه به شما کمک هزینه مثلا Ta بده اون رو از منابع مالی مورد نیاز کم می کنه، واسه من گیج کننده است. معمولا تو مراحل اولیه ی پذیرش دانشگاه این نامه رو می خواد... یعنی قبل از اینکه اصلا معلوم بشه که قبولت می کنن یا نه و طبیعتا کمک هزینه یا فاندی که دانشگاه می ده، مال مراحل آخره.... حالا چطوری میشه که فاند رو از هزینه ی مورد نیاز کم می کنن؟ منظورتون صرفا تو سفارته که همه ی این مراحل انجام شده؟

سلام
این که گفتم برای حالت خاصی هست که کسی partial fund باشه. یعنی فاندی که بهش میدن همه هزینه ها رو پوشش نده. اونوقت بقیه اشو باید از جیب خودش بده. بعضی دانشگاه ها چیزی به اسم partial fund ندارن و بعضی دارن
موفق باشید

Hamed سه‌شنبه 28 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:50 ب.ظ

با سلام به تو بزرگوار که مطالب بسیار با ارزشی رو تو سایتت گذاشتی.
یه سوال داشتم، من میخوام یه گواهی تمکن بنام خودم با حدود 20 هزار دلار بگیرم و یه گواهی به نام پدرم با حدود 80 هزار دلار. میخواستم ببینم کاری که میکنم درست هست یا نه؟
در ضمن من تازه برای پدرم تو پارسیان حساب باز کردم, با توجه به اینکه تاریخ افتتاح حساب تو گواهی میاد میتونه تاثیر بد داشته باشه؟
بانک اقتصاد مهر یا سپه و ملی چطورن؟بابام اونجاها حساب داره؟

اگر میتونید به سفارت ثابت کنید که شما اون ۲۰ هزار دلار رو از کجا آوردید مشکلی نیست. اگر نه همه رو بذارید توی حساب پدرتون
اگر حساب جای دیگه داشته میتونید از همون استفاده کنید. من خیلی بانک ها رو نمیدونم. هر کدوم که گواهی به انگلیسی میدن که مشکل ترجمه نداشته باشه خوبه

فری طلا جمعه 13 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:38 ب.ظ

سلام. واقعا توپ نوشته بودید.دمتون گرم(نمونه محترمانه دمت گولی)
فقط یه سوال، به بانک بگیم نسخه انگلیسی بده،،کافیه دیگه؟
منظورم اینه که امور بین الملل و اینا چیه؟ در دل خودش نهفتس؟

حالا اگه انگلیسی نداشت، یا گفت بره تهرون و بیاد، چقد طول میکشه؟

اگه شامل حالتای بالا نشد مثلا تصمیم گرفتم برانکه کارم زودتر راه بیفته فارسیشو بگیرم بدم دارالترجمه، بعد هم مهر دادگشتری لازمه هم امور خارجه؟

و اخرین سوال این همون bank statement هست؟

سلام
بله بانک انگلیسی بده کافیه. اونا رو نمیدونم چیه

"حالا اگر انگلیسی نداشت": از خود بانک بپرسید نمیدونم

بله میشه که فارسی گرفت و ترجمه کرد که خیلی گرونتر در میاد. برای همه اسناد رسمی که ترجمه میشن این مهرها لازمه. از خود بانک بگیرید دیگه این دنگ و فنگ ها رو ندارید.

بله همین bank statement هست که میگید.

موفق باشید

Nina پنج‌شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1397 ساعت 03:39 ب.ظ

من حساب توی بانک پارسیان دارم وقت سفراتم رو امروز برام زدن روز یکشنبه من اگر بوم لبانک پارسیان همون روز بهم نامه تمکن و گردش به انگلیسى رو میدن؟

سلام یادم نمیاد فکر کنم پول باید 48 ساعت توی حساب باشه که نامه بدن.

شیما یکشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 08:23 ق.ظ

سلام.ببخشید ما 14 شهریور مصاحبه داشتیم سفارت ایتالیا.یه سوال درباره نامه تمکن مالی داشتم.ما گردش سه ماهه حساب و نامه تمکن مالی انگلیسی رو از موسسه مالی اعتباری کوثر گرفتیم.که شعبه ارزی هم نبود.میخوام بدونم این برای سفارت قابل قبوله ؟یا مهمه شعبه ارزی باشه؟

نمیدونم

حامد شنبه 31 شهریور‌ماه سال 1397 ساعت 07:13 ب.ظ

سلام من الان تمکن مالی گرفتم و i-20 هم برام صادر شده وقت سفارتم ١ماه دیگس باید دوباره نامه تمکن بگیرم برای سفارت یا همین که الان دارم کفایت میکنه؟

سلام. نمیدونم. از سفارت بپرسین که گواهی تمکن چقدر اعتبار داره. اگر فاند دارین که ممکنه اصلا چک هم نکنن.

ایرانی یکشنبه 8 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 05:57 ب.ظ

با عرض سلام و ادب-فرزند من از دانشگاههای آلمان پذیرش گرفته و روز مصاحبه هم یک ماه دیگه میباشد-از طرفی برادرم ساکن آلمان میباشد سوالم اینست که آیا حتما خودم باید نامه تمکن مالی را بگیرم که فرزندم به سفارت ارائه کند یا برادرم در آلمان نیز میتواند حسابی را معرفی و تمکن مالی ارائه کند-قبلا از راهنماییتان سپاسگزارم.

با سلام
ببخشید در مورد آلمان اطلاعات من محدود هست. تا جایی که میدونم اشکالی نیست اگر برادرتون هم بتونن گواهی مالی ارائه کنن ولی باید در نامه ای ذکر بشه که ایشون قصد دارن که هزینه تحصیلات فرزند شما رو بر عهده بگیرن. باز از دوستانی که آلمان هستند و یا از خود سفارت آلمان بپرسین بهتره.

علی دوشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 12:30 ق.ظ

سلام
ممنون‌ از توضیحات، در گواهی تمکن مالی مانده آخر اهمیت داره یا معدل حساب که بطور میانگین چه رقمی در حساب رسوب داشته؟ چون میشه فقط روز آخر واریزی داشت اما اگر معدل مهم باشه که فقط باید در بازه ی‌ مورد نظر این پول همیشه توی حساب بوده باشه. ممنون

سلام
زمان ما سفارت امریکا فقط آخرین پول رو میخواست. دو روز هم توی بانک میذاشتی کافی بود. سفارت جاهای دیگه ممکنه فرق کنه. قوانین امروز هم ممکنه عوض شده باشه.

پگاه چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 11:42 ق.ظ

سلام، من برای دو ماه دیگه وقت سفارت برای ویزای توریستی دارم. برای گواهی تمکن مالی ۸۰ میلیون تو حساب بانک ملی خودم دارم. ولی حسابم تو ۵ ماه اخیر هیچ گردشی نداشته چون برای کار هام از کارت بانک ملتم استفاده می کروم. می تونم تمکن مالی مو از بانک ملی بگیرم و گردش حسابم رو از بانک ملت؟؟

سلام
به نظر من دو تاشو داشته باشین اگر پرسیدن میتونین هر دو رو ارائه بدین و توضیح بدین

پیمان شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1398 ساعت 09:50 ب.ظ

سلام.
ممنون از توضیحات.
برای نشان دادن تمکن مالی برای ویزای دانشجویی نیوزیلند (دکتری سلف فاند) به نظر میرسه که باید گردش 6 ماهه حساب ارایه داد. اگر الان گردش 6 ماهه بگیرم، در 3 ماه اول، گردش و مانده حساب بسیار جزئی است و مانده و گردش قابل قبول در 3 ماه دوم اتفاق افتاده است، آیا بهتر نیست گردش 3 ماهه بگیرم تا اینکه 6 ماهه ارایه بدم؟ یا بهتره 3 ماه بیشتر صبر کنم و سپس 6 ماهه با گردش قابل قبول ارایه دهم؟
ممنون از راهنماییتان.

سلام
ببخشید در مورد نیوزلند هیچی نمیدونم.

محمد دوشنبه 27 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 11:14 ب.ظ

سلام
برای گواهی تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا می تونم پولم رو در چند بانک که حساب فعال دارم جابجا کنم و از هر کدوم گواهی جداگانه بگیرم و در نهایت چند گواهی از چند بانک ارایه بدم؟
بنظرت مشکلی پیش نمیاد؟

سلام
ببخشید من هیچوقت برای سفارت کانادا اقدام نکردم. نمیدونم.

عباس هویدا شنبه 19 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 12:12 ق.ظ

سلام
من برای ایتالیا فول فاند دارم- سافرت گفته 3 ماه 7500 یورو باید تو حساب باشه، مشکل اینه 2 ماه تا وقت تعیین شده من وقت دارم و تا اون روز به جای 3 ماه 2 ماه من مبلغ رو به حساب گذاشتم- حالا به نظرتون بانه شرکتی و فول فاند (job position) گیر میدن؟

سلام
نمیدونم

حسن دوشنبه 4 شهریور‌ماه سال 1398 ساعت 01:55 ب.ظ

سلام
آیا سفارت کاناد از صورت حساب و تمکن مالی استعلام میگیره؟

سلام
نمیدونم

امیر پنج‌شنبه 21 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 10:05 ق.ظ

بله دوست عزیز کانادا خیلی سخت میگیره و حسابی همه چیز رو بررسی میکنه

علیرضا چهارشنبه 28 خرداد‌ماه سال 1399 ساعت 10:53 ب.ظ

سلام وقت بخیر،

من ۲۷ سالمه و میخوام برای ترم ژانویه ۲۰۲۱ اپلای کنم و قصد دارم مهر ماه برای ویزای تحصیلی به سفارت کانادا اقدام کنم

تقریبا ۳ ماهه ک توی حسابم ۳۰ میلیون تومن پول هست و تو این مدت مرتبا مبلغ ۱ تا ۴ میلیون واریز و برداشت کردم (دقیقا طبق راهکار هایی ک شما ارائه دادین عمل کردم)

مجموعا بودجه ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفتم ولی واسه اینکه این مبلغ رو تهیه کنم باید ملکمو بفروشم( شغل بنده هم مشاور املاک هستش) ک حدودا اوایل مرداد ماه این مبلغ ب دستم میرسه

این روندی ک عرض کردم خدمتتون مشکلی در گرفتن ویزا بوجود نمیاره؟

سلام
در مورد سفارت کانادا خیلی نمیدونم چی میخواد. الان قیمت ها هم دستم نیست.

Neda جمعه 24 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 12:34 ب.ظ

سلام وقت بخیر اطلاعاتی که تو متن گفتید برای سفارت آلمان هم شامل میشه؟

سلام. نه هر سفارتی شرایط خودش رو داره.

محمد شنبه 8 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 12:18 ق.ظ

سلام. من میخوام برای نروژ اقدام کنم. تمکن مالی باید به نرخ دلار ازاد باشه یا دولتی؟ من شنیدم که میگن باید با نرخ دلار ازاد باشه. شما اطلاع داری از این موضوع؟

سلام
نه اطلاعی ندارم. زمان ما نرخ دلار دولتی بود.

moradi سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 07:41 ب.ظ

سلام ایا میشه بنده از پرینت حساب پدرم برای تمکن مالی استفاده کنم له عنوان تامین کننده هزینه زندگی من و سر پرست من باشه ؟

سلام. بله حتما باید این کار رو کنین. منم همین کار رو کردم.

Hosseinberg پنج‌شنبه 11 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 06:43 ب.ظ

سلام، برای گواهی تمکن مالی حتی اگه بالای 18 سال هم باشیم، بهتره که از حساب پدرمون باشه یا مال خودمون؟

سلام. بله

جاودانه شنبه 17 دی‌ماه سال 1401 ساعت 12:30 ب.ظ

درود
میخواستم بدونم اگه تمکن به اسم مادر باشه مشکلی پیش میاد ؟
میدونم پدر باشه بهتره اما اگر به اسم مادر باشه ممکنه ریجکتی داشته باشه ؟

من نشنیدم مشکلی باشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد