زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

پرویز شهبازی - گنج حضور

یکی از آرزوهایی که داشتم این بود که پولدار بشم یه تلویزیون بزنم که به جای اینکه چرت و پرت پخش کنه, یه کم در مورد اشعار پارسی و آهنگ های سنتی و برنامه هایی در مورد فرهنگ و تمدن ما داشته باشه.

بازم یکی رفته ایده های منو اختراع کرده. یه آقایی به اسم پرویز شهبازی یه تلویزیون درست کرده به اسم "گنج حضور" که صبح تا شب داره یا آهنگ های سنتی ایرانی پخش میکنه و یا داره تفسیر مثنوی و دیوان شمس میگه. نمیدونم خودش چقدر از این حرف ها فهمیده و چقدر میدونه اما صرف اینکه راجع به مولوی و... میگه به نظرم حرکت بسیار ارزشمندیه.

این ایام عیدی سرگرمی اصلی ام این بود که از صبح تلویزیون رو روشن میکردم و این حرف ها رو گوش میکردم. من هنوز نتونستم مثنوی رو بخونم اما خیلی دلم میخواد که یه وقتی بشه این کار رو انجام بدم.

نظرات 78 + ارسال نظر
آمنه مرعشی دوشنبه 4 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:14 ب.ظ

دوست عزیزم استاد گرامی پدر مهربان پرویز شهبازی حقیقت است این است که سالها در راه رسدن به حقیقت وآرامش رنج کشیدم برنامه بلندترین قدمی بود که در راه رهایی از نفس برداشتم حق یارتان وشادی هراهتان خداوند در دنیا واخرت در اعلی علیین به شما جایگاه عنایت فرمایاد و چنین نیز نموده است . گریه شام وسحر شکر که ضایه نگشت قطره باران ما گوهر یکدانه شد

دوست عزیز و گرامی.
با عرض شرمندگی نه بنده پرویز شهبازی هستم و نه نسبتی با ایشون دارم. میتونید به خودشون بگید.

فرزانه پنج‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:52 ق.ظ

سلام
درسته برنامه بسیار مفیدیه و پیداست که خودشون هم خیلی احاطه دارن به موضوعات وگرنه تا این حد تاثیرگذار نمی بود

سلام
کارش مشکل داره. بعدا مینویسم.

سعید پنج‌شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:58 ق.ظ

سلام
دوست عزیز از همین نوشتت معلومه آدمه نژادپرستی هستی و علت اون که میگ اشکال داره این طرف همینه اینو بدونید که آقای شهبازی ادم نژاد پرستی نیست گرچه خودش معلومه از لهجش ترکه ولی ادمه آزاده یی هست
اون بدنبال هدف خلقت و راهنمایی بشریت و شما هم بدنبال مسایل نژادی!!!
یاحق

عزیز شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:16 ق.ظ

باسلام وخسته نباشید من هم مثل شما چند روزپشت سرهم نشستم وبرنامه استاد شهبازی رو نگاه کردم اولش سر درنیاوردم باشعر ها که کاری ندارم چون ما اگه صد سال هم مثنوی بخونیم نمی فهمیم چی میگه اما اما این چند نکته یادم مونده ....اول آدم باشم ومثل آدم رفتارکنم دوم با هر حرفی ناراحت نشم وبی خیال باشم و...بهتر ازهمش اینکه شاد باشم وشادی رو به همه تقدیم کنم پس بی خیال دنیا و...شاد باش

حمید شنبه 9 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:06 ق.ظ

داداش .....

در مورد مطالبی که سر رشته نداری نظر نده....در ضمن آرزویت اینه که کار نفس خود را راه بندازی و با یه تلویزیون یه روزی خود نمایی کنی...البته ارزو عیب نیس اما اینکه بدون دانش از دیگران انتقاد می کنی...بی سوادی تو را می رساند... ..تو گرفتار منیت هستی!

اول اشکال خودت را بر طرف کن...بعد برو سراغ اشکال دیگران!!!!

سعی کن از کار خوب دیگران هم خوشحال شوی...حتما که نباید خودت را نشان دهی!!!!!

داداش بذار از راه برسی

داش چهارشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:10 ق.ظ

سلام
دوست عزیز یک سال گذشت و ننوشتی چی میخواستی بگی

یا بگو یا پاکش کن قسمت کارش اشکال داره رو یا مثل مرد معذرت خواهی کن که قضاوت اشتباه کردی

فقط صرف جستجو پرویز شهبازی وبلاگتون رو خوندم
برنامه بسیار خوبی داره

سلام خوبین شما؟

تارا پنج‌شنبه 17 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:53 ق.ظ

شما مشکل داری اقا ایشون ده ساله که تو تی وی برنامه داره تفسیر مثنوی میکنه و زندگی بنده از این رو به اون رو شده این شما هستی کهمشکل داری چون هر کسی مثنوی رو حالیش نیست فقط اونایی میفهمنس که لا اقل یکم سواد ادبیات داشته باشن بقیه حله اونایی هم که سوادشو ندارن با گوش کردن به سی دی هاش راه میوفتن و تازه میفهمن که با منیت های گنده ای مثل شما نباید هم کلام بشن منم اسم ایشون رو سرچ کردم به وبلاگ شما رسیدم تو اول ادم شو اگه شدی حرفاشو میفهمی البته اگه بشی !!!!!

خدا شفا بده

امیر چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1394 ساعت 01:52 ب.ظ

من زندگیمو مدیون جناب استاد شهبازی هستم
مرده بدم زنده شدم
گریه بدم خنده شدم
دولت عشق آمدو من
دولت پاینده شدم

استاد شهبازی آب نیل است که به قبطی خون نمود
شهنشه پرویز شهبازی، سلطان عشق، سر سر وجود
جان فشان ای آفتاب معنوی
مر جهان کهنه را بنما نوی
مه فشاند نور و سگ عوعو کند
هرکسی بر فطرت خود می تند

ز پنج‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 11:57 ق.ظ

منم باورم نمیشه ترکا بتونن چیزی بفهمن هرچند که محتوای صحبتاش بد نیس البته مدام تکرار میشه هرچی ترک من دیدم خیلی مادی و حرص پول داشتن چیزی هم از مفاهیم فرهنگی و معنوی توو کله شون نمیره برا همین نمیتونم باورش کنم

ترک ها هم مثل بقیه آدمای روی زمین هستن. بسیاری ترک های فهمیده و تحصیل کرده داریم. اینطوری صحبت کردن برازنده یک فرد تحصیل کرده نیست.

زهرا جمعه 19 بهمن‌ماه سال 1397 ساعت 11:28 ب.ظ

پرویز شهبازی برای من حکم فرشته زندگی ست.و درود بر او

حسین پنج‌شنبه 16 اسفند‌ماه سال 1397 ساعت 02:24 ب.ظ http://کتل

ما که چیزی از زندگی نفهمیدیم

خدا نکنه

آواا پنج‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 09:49 ب.ظ

به نظرمن که یه کردم ایشان بسیاردانشمندواستادمیباشند،فقط شماروانی هستید

ممنونم

مجتبی چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 06:53 ب.ظ

سلام دوستای گلم منم اول که این برنامه رو دیدم فقط بخاطر موسیقیاش بود ولی بعد یه مدت فهمیدم که داره طریقت زندگی کردن درست و بندگی کردن واسه خدا رو میگه واسه همین اصرار دارم هر کی میخواد بدونه خدا کیه و چیه مخصوصا برنامه ۴۶۹ تاکید دارم گوش بدید یا حق

ممنون. اینم لینک برنامه. نمیدونستم که آنلاین هم در دسترسه

http://www.parvizshahbazi.com/ganj_videos/mobile/singlevideo.php?id=a83f95004

کسرا دوشنبه 6 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 05:13 ب.ظ

باسلام
سالهای سال در پوچی و گمراهی زندگی کردم من کور بودم اما کوری که نمیخواد ببینه و بشنوه تمام زندگیمو تمام لحظه های بیداری روحم رو تمام لحظه های بینایی چشمم رو مدیون این مردم کلمات از بیان ارادتم به ایشون قاصره این مرد بزرگ ار تمجید بیزاره و کسانی که ازش تعریف میکنند رو تائید نمیکنه اما من تمام عمر دعاگوشون هستم اون دوستمون خیلی خوب فرمودند که
مرده بدم زنده شدم
خدا شکرت که دوباره متولدم کردی از کوری و کری و بیچارگی خودم نجاتم دادی از گمراهی عظیمی که در قعر اون بودم رهایم کردی خدایا شکرت که نور رو به من معرفی کردی خدایا شکرت که من شاکر خودت کردی خدایا شکرت

فراز پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 01:38 ب.ظ

برای خیلیا سخته که پرویزشهبازی بزرگ منش رو بشناسن ونسبت به افکار،ایده هاوبرنامه پرمحتواش،نظربدن..

احمد یکشنبه 19 آبان‌ماه سال 1398 ساعت 10:40 ق.ظ

پیشنهاد میکنم کتاب نیروی حال نوشته اکهارت تُل رو بخونید ساده است و نیازی به مفسر هم نداره، معمولا به مفسرها و حرفهایی که احتیاج به تفسیر دارن چندان نمیشه اعتماد کرد

ممنونم

علی شنبه 2 آذر‌ماه سال 1398 ساعت 10:28 ب.ظ

سال ها زبان و ادبیات فارسی یاد گرفتم و یاد دادم.منظورم اینه که میتونم در این مورد نظر بدم که آقای پرویز شهبازی شعرها رو هم درست و خوب می خونه، هم درست معنی می کنه و این برام کمی عجیبه. چون خیلی ها که مدرک و سابقه ی دانشگاهی در رشته ی ادبیات فارسی دارن نمیتونن از پس این کار به این خوبی بربیان.

Saeed mola پنج‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1398 ساعت 12:23 ب.ظ

سلام.شاعر زبان همه ماست ،حرف دل همه را میزند،این هنر اوست که به زیبایی می سراید،خود ما شعر را که می خوانیم این را حس می‌کنیم که چقدر به ما نزدیک است.استاد شهبازی خیلی ساده شعر مولانا را برامون تفسیر می‌کنه ،پل ارتباطی ماست.در لحظه بودن .خودشناسی.خدا شناسی.میخاد بگه با آرزو های دور و دراز از خودمان دور نسیم ،از آنچه هست لذت ببریم.

سلام. حتما همینطوره

احمد شنبه 26 بهمن‌ماه سال 1398 ساعت 04:05 ب.ظ

استاد شهبازی از خطه شیرامین آذربایجانشرقی است، در آمریکا ساکن است و دارای مدرک ارشد در رشته مهندسی الکترونیک و از نخبگان جهان، صاحب شرکت دزدگیر چاپ قدیم در تهران تا کور شود هر انکه نتواند دید. برنامه بسیار عالی دارد که بقول دوستان باید فرهنگ زندگی را از این برنامه یاد گرفت. یاحق:

یا حق

ن جمعه 2 اسفند‌ماه سال 1398 ساعت 06:49 ب.ظ

اقای شهبازی عشفه

فریبرز یکشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1399 ساعت 10:06 ق.ظ

وقتی شخصی تصمیم میگیره که برنامه ی تلویزیونی بسازه که بجای چرت وپرت برنامه های مفیدپخش کنه وازاشعارپارسی و موسیقی اصیل استفاده کنه ؛ یعنی زمینه ای از آگاهی و شعور دروجودش هست و اینکه درمورد برنامه ی گنج حضوروآقای پرویزشهبازی چنین قضاوت ضعیف و نا آگاهانه ای داشته باشه جای تعجب زیادی داره !!!!! آقای شهبازی استادی بی بدیل وآگاه وانسانی شرافتمندوفرهیخته هستن که تمام توان و وقت خودرابرای گسترش خودآگاهی و زیبایی آرامش دربین مردم بکارمیبرن و کاری که ایشان انجام میدن یکی از نیازهای مبرم وحیاتی انسانها درحال حاضرو البته درهمه ی زمانها میباشد . لطفابه برنامه های ایشان با دقت وبدون پیش داوری وقضاوت نگاه کنیدتابه ارزش بی انتهای ایشان وبرنامه ی گنج حضورپی ببرید .

بله حتما

سودا چهارشنبه 11 تیر‌ماه سال 1399 ساعت 12:29 ب.ظ

سلام
نباید تعصب داشت اما به جرات می تونم بگم برنامه های آقای شهبازی در این روزگار، یکی از بی نظیرترین راه ها و برنامه ها برای نجات بشریت از کج فهمی ها و ماندن در قفس ذهنیت های بسته است.
کسی که با عشق از وقت و ثروت خودش برای زنده شدن مردم به خداییت درونشون استفاده می کنه و هیچ توقعی از هیچ کس نداره و با زبان مولانا بدون هیچ تعصب و یا جانبداری از دین و آیین و سیاست خاصی و بدون هیچ گونه تبلیغ و آگهی برای مال اندوزی، هر هفته به طور مرتب برنامه های پاک خودش رو ارائه می کنه،
حداقل کاری که می تونیم انجام بدیم، ما هم حوصله کنیم و چند برنامه ببینیم، بعد قضاوت کنیم، هر چند ایشون تحت هیچ شرایطی قضاوت کردن رو قبول ندارن.
کار ایشان یاد دادن چگونگی زندگی در این دنیا و نحوه ی برخورد با مشکلات و خارج شدن از بی حوصلگی و افسردگی و داشتن عشق واقعی و شادی بی سبب و قائم شدن و رسیدن به اصل خودمون به طور آگاهانه بعنی همون خداییت مون هست.
موفق باشید.

سلام. بله حتما همینطوره

فرزانه پنج‌شنبه 26 تیر‌ماه سال 1399 ساعت 12:20 ب.ظ

باسلام
میدونم که این حس من به نظر اقای شهبازی درست نیست
ولی باافتخار من ترک هستم وبه ترکهایی چون استادشهبازی وعلی دایی و....افتخارمیکنم

سلام. پرچم ترک ها بالاست

حسین پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 06:30 ب.ظ

با تمام علاقه ای که به استاد شهبازی دارم اما ایشان را متاسفانه به من ذهنی میشناسم . اخه تکرار چقدر . تا جائیکه ادم عطایش را به لقایش می بخشد

این چیزا به این سادگی نیست.

حسین پنج‌شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 07:51 ب.ظ

یک میلیون بار اقای من ذهنی ، همانیدگی ، همانیده و عبارات تکراری دیگر ، تکرار تکرار تکرار ،او مولوی را خراب کرده است . احتمالا موقع برنامه چیزی مصرف میکند .

البته که تکرار ملال آور هست اما درست نیست که کسی رو اینطوری قضاوت کرد. ایشون به حد خودشون دارن تلاش میکنن.

یار امام زمان یکشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 02:45 ب.ظ

خدارو شکر که از سال ۹۱ تا الان سرگرم اینی که چیزی از توش دراری، حاضرم قسم بخورم حالت از منم بدتره، هم مالی، هم روابط با دیگران، هم شغلی، خدا کمک کنه همه را من و تو هم روش❤

خدا رو شکر من که خوبم

حسین خضر پنج‌شنبه 20 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 04:54 ب.ظ

عزیزم این نوشتار بالا رو پاک کن، تو که نوشته زیاد داری، من خودم یه تلویزیون ناب یه شبکه ی توپ دستت میدم، به تمام مقالات خدایی و ارزشی سوگند، که انجام میدم برات، سعی کن با من تماس بگیری

سلام. یادم نمیاد که نوشته ای رو پاک کرده باشم. چرا؟

سعید جمعه 30 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 06:53 ق.ظ

سلام خدمت تمامی دوست داران استاد شهبازی ، شما که اون لحن هارو استفاده کردی حتی کسی نباید جواب شمارو میداد تا به خواستت یعنی دیده شدن هست نتونی برسی ، استاد شهبازی سراسر عشق هست و آرامش و به حرمت استاد بزرگ از خدا برات طلب آرامش دارم تا بتونی بزرگی دیگران را هم ببینی و با لذت به زندگیت ادامه بدی

Kamran abadani یکشنبه 7 دی‌ماه سال 1399 ساعت 02:33 ب.ظ

من حرف خاصی ندارم فقط میخوام بدونم هنوزم بعد از این همه کامنت بازم فکر مکینی که این برنامه و اقای شهبازی مشکل داره

من نظرم رو نوشتم. به عنوان یک فرد نظرم این بوده. دلیلی نداره که نظر همه مثل هم باشه.

صبا شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 09:29 ق.ظ

من خیلی راهها رو برای خودسازی رفتم، با هیچ کدوم به آرامش نرسیدم، فقط آقای شهبازی و برنامه بی نظیر گنج حضور توانستند من رو آروم کنند، لطفا انقد اشکال تراشی نکنید، انصاف نیست

قصد اشکال تراشی نداشتم

آذر شنبه 25 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 12:22 ق.ظ

هر کسی از ظن خود شد یار من ....از درون من نجست اسرار من ...دوستان عزیزی که متوجه برنامه های گنج حضور نمی شوند کافی است اول کلید واژه های گنج حضور را بیابند و بیاموزند که به چه معناس و بعد یک برنامه را حد اقل ۵ مرتبه بدقت گوش کنند و نت برداری کنند ..من ابتدا یکسال گوش کردم و نوشتم ولی متوجه نمیشدم ولی اکنون هم به آرامش رسیدم و مفاهیم گنج حضور برایم کاملا واضح شده و براحتی مثنوی و حتی شاهنامه را هم میخوانم و استفاده میبرم ..فقط در دیدن و شنیدن صبور باشیم همه چیز درست میشود.

امیر پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 08:58 ب.ظ

شماهایی که با حرف یه نفر اینهمه عصبی شدین اصلا مشخصه به حرفای اقای شهبازی هیچ توجهی نداشتین

حالا یکی یه چیزی گفت .بنده خدا داره راه زندگیو بما یاد میده همه دارن میبینن نیازی نیست تایکی یه چیز میگه بپرین بهش

موافقم. دلیلی برای ناراحتی و عصبانیت نیست. ایشون دارن به حد خودشون تلاش میکنن که بینهایت با ارزشه.

جلال الذین یکشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 11:12 ق.ظ

چرا ویکی پدیا نداره. ببینیم چکاره بوده .....من الان تازه دارم گوش میکنم جسارت نباشه هیچی نمی‌فهمم

چه اهمیتی داره که چکاره بوده؟
مهم نیست!حداقل گوشتون میخوره آشنا میشین

ندا دوشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 06:16 ب.ظ

برنامه که عاااالیه و حرفی توش نیست
من واقعا استفاده کردم ولی جدیدا هر بار کانالو میزنم که کمی با صحبتای آقای شهبازی آرامش بگیرم یا بچه ها دارن شعرای حفظیشونو میخونن که البته بسیار هم شیرین و دلچسبه یا بیننده ها مطالبی که یاد گرفتن دوباره بازگو میکنن
خیلی هم خوب ولی اون زمان و ساعتی که من خونه هستم و میخوام از برنامه استفاده کنم متاسفانه از صحبتهای آقای شهبازی یا لااقل موسیقی های دلنشینی که میذارن بی بهره می مونم .. امیدوارم یه ترتیبی داده بشه که بچه ها و بزرگترا تجربه هاشونو تو یه کانال دیگه یا حتی کانالهای تلگرامی و... به اشتراک بذارن و اجازه بدن ما که شاغل هستیم هم ازین برنامه استفاده کنیم
یا اینکه لااقل این تجربیات در مدت کوتاه بین برنامه ها نشون داده بشه و بعد مدت کوتاهی ما بتونیم از برنامه آقای شهبازی استفاده کنیم ❤❤❤

فکر کنم اینا رو باید به خودشون بگین

نهال پنج‌شنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 12:54 ق.ظ

برنامه گنج حضور عالیه،عالی،در جواب افرادی که میگن آقای شهبازی زیاد دارن تکرار میکنند باید بگم که باید آنقدر این صحبت‌ها یادآوری بشه که این من ذهنی(این عفریتی که در وجود انسان رخنه بسته)از بین بره و انسان از سر قیل و قالهای ذهن رها بشه

.. یکشنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 03:17 ب.ظ

سلام اولا نظرات زیادن دوما یکی مثل شهبازی چ صحبت از من ذهنی میکنی خودش و کسانی چ دنبال کنندشن واقعا دیدم همشون آفسرده آن

عثمان محمدپور سه‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 11:43 ب.ظ

استاد شهبازی بسیار محترم و کارشون ارزشمنده
کاش تمام ملت ایران ازش بهرمند بشن

فریبرز چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 05:31 ب.ظ

خدایی اگه در سراسر شبکه های ماهواره ای دنیا و شبکه های داخلی یک شبکه باشه که از همه سره و گل سر سبد همه شونه.، اون تنها شبکه ی گنج حضوره.
حضرت استاد شهبازی به ولله از نظر من یکی از اولیاء الله زمان ما هستند.

مهربانو شنبه 29 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 09:15 ب.ظ

آقای شهبازی بزرگوار تعالیم ارزشمند مولانای بزرگ را در حد فهم ما میرسانند که بسیار راه گشاست ‌ . علت تکرار هم اینه که این حرفها باید هر روز تکرار و تکرار شود تا در جان و روح ما حک شد . میشه با نماز مثلا مقایسه کرد که روزی ۵ بار مسلمانان تکرارش میکنند

بابک رشیدی جمعه 1 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 06:18 ب.ظ

از دیرباز آرزوی نوع بشر رسیدن به آرامش و خوشبختی بوده و در این راه انسان برای یافتنش متوسل به هرطریقی شده،حتی جنگ!؟ درطول تاریخ متفکران و پیامبران اعتبارومقامشان را دردعوت بشر به راه راست؟ یعنی همزیستی، کسب کرده اند. حضرت حافظ یکی از بزرگانیست که در این راه عمرخود راسپری کرده،چنانکه فرمود ؛بیاتاگل برافشانیم ومی درساغراندازیم فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم؟؟؟
بنده شخصا برنامه گنج حضور را، همان شکافتن سقف فلک یعنی درون خودمان یافتم که تعالیم مولاناراباطرحی نو توسط یک انسان وارسته، بنحو قابل درک وفهمی برای همگان ممکن میسازد...

ka شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 01:53 ب.ظ

یک روز تصادفی شبکه رو اشتباه زدم و برنامه رو تماشا کردم خیلی بهت زده شدم چون افکار و عقایدم خیلی به توضیحات اقای شهبازی شبیه بود همین باعث شد برای اولین بار مولانا بخونم تفاسیر اقای شهبازی عالیه و نشون دهنده تسلط و فهم بالاشونه

علی قاسمیان سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1400 ساعت 11:35 ق.ظ

سلام دوستان از اطاله کلام بپرهیزیم فقط از فرمایشات حافظ:نه در هر سخن بحث کردن رواست خطا بر بزرگان گرفتن خطاست والسلام

محسن پنج‌شنبه 27 آبان‌ماه سال 1400 ساعت 08:51 ب.ظ

رضا شنبه 11 دی‌ماه سال 1400 ساعت 04:06 ب.ظ

ی توپ دارم قلقلیه سرخ و سفید و آبیه بزنی سرش هوا میره نمی دونی تا کجا میره نمی دونم شاعر این شعر کیه فکر کنم مولاناس تو این شعر ریز شید زندگی تونو متحول می کنه اگ تونستید اینو تفسیر کنید:

حسام چهارشنبه 27 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 08:38 ق.ظ

با سلام خدمت همه ..جوانی خام و نادان بودم‌.با جهل و اندوه و حرص.و ...تا زمانی که به کاناله گنج‌و‌حظور یه نیم نگاهی انداختم و از آنجا که تا انتهای دانشگاه آموزش زبان پارسی هم برایم شیرین و‌هم‌ برایم تلخ بود. شیرین از آن جهت که گذشته ای شیرین داشت و تلخ از آن جهت که به زبانی عربی و پارسی تبدیل شد ....علاقه ی زیادی داشتم ‌‌‌‌‌‌ولی از هیچ شعر و غزل و مثنوی ای. سر در نمی آوردم و فقط به صورت شعر گونه می‌خواندم و می‌سرودم تا به به استاد شهبازی عزیز رسیدم ..‌‌زیبانگریستم. زیبا گوش دادم. به منه ذهنی رسیدم ..منی که. از عقل و از روح. جدا نیست. منی که به ذهن آرامش و به فضا ایمان و به انسان امید میدهد ...پس به دور از تمامه مشکلات دنیوی زندگی را زیبا دیدم نه جایی کله کردم. نه جایی گریستم ..
استاد شهبازی ...زنده باشی و پایدار تا جوانان این ملک و بوم را پند دهی و کنه ذهنی را آزاد کنی ....

زیبا دوشنبه 1 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 11:02 ب.ظ

این مرد ناجی زمانه برای شیفت از جنگ و درندگی به سوی انسانیت و ارامش است من با این برنامه تونستم قرص های اعصابمو کنار برارم خوشبخت خوشبختم حتی اگه مال و دارایی نداشته باشم

مارین یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 12:47 ب.ظ

جناب آقای پرویز شهبازی امروزه در فریب دادن مردم راه پیامبران را می روند. شاید در سالها قبل که برنامه را شروع کردند این نیت را نداشتند اما امروز گاهی دانسته و گاهی نادانسته در جلوگیری از روشنگری ذهن انسان ها کوشا هستند و نمام تلاششان این است که عدد برنامه ها را به 1000 برسانند. منبع درآمد ایشان هم از راه کمک های مخاطبان جالب توجه است چون با ثبت برنامه و فعالیت شان به عنوان غیر انتفاعی مالیاتی هم به دولت آمریکا نمی دهند و در تمام برنامه ها و صفحات وب سایت بارها تکرار می کنند که کمک مالی فراموش نشود. متأسفانه گروه درست کردن و پیرو جمع کردن و دنباله رو پیدا کردن اساس کار انسان از گذشته تا حال بوده است.

مارین یکشنبه 14 فروردین‌ماه سال 1401 ساعت 12:53 ب.ظ

خانم "زیبا" شما از این نظر قرص های اعصاب را کنار گذاشتی چون باور کردی که منبع رفع مشکل رو پیدا کردی. هر کس با تمام وجود به چنین چیزی اعتقاد داشته باشه مشکلات فکری و روحیش کم میشه یا از بین میره در گذشته سنگ ها یا بت هایی رو می پرستیدند و از پرستش اونها احساس خوبی پیدا می کردند. یا امروزه عده ای به امام زاده ای در روستایی می روند و در و دیوار اونجا رو می بوسند و احساس خوبی پیدا می کنند. خوب شدن احساس و حال انها دلیل بر درمانگر بودن در و دیوار امام زاده نیست. خوب شدن حال شما هم باوری است که در شما ایجاد شده. پیروز باشید و امیدوارم همیشه حال دلتان به یک بهانه ای خوب باشد.

امیر چهارشنبه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1401 ساعت 03:51 ق.ظ

تا حالا شده استاد پرویزی چیزی از قرآن رو نقض کنه؟

نمیدونم

رضا یکشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1401 ساعت 11:14 ب.ظ

سلام به همه دوستان
باید بپذیریم که به تعداد همه افراد روی کره زمین میشه باور،شیوه فکری،سلیقه زندگی و ... وجود داشته باشه و همه محترم هستند تا زمانی که باعث آسیب و سلب حقوق و آزادی دیگران نباشه.باید به پلورالیسم ایمان بیاوریم.آقای شهبازی سو گیری نژادی ،ملی گرایی ،سیاسی یا بنیادگرایی دینی هم ندارند.انسان محترمی هستند و همین که بسیاری از افراد تحصیل کرده و فرهیخته مخاطب برنامه هاشون هستند نشون می ده شیوه موفقی داشته اند.اصولا افکار مولانا جهان شمول هست.مثل هر انسانی،مولانا هم قابل نقد هست اما اندیشه بسیار سیال و حقیقت طلبی داشته.
به هر حال یاد بگیریم به هم احترام بگذاریم و با کامنتهامون به هم توهین نکنیم و دل هم رو نشکنیم.دوستتون دارم هم وطنهای عزیزم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد