زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

بالاخره ارز دانشجویی گرفتیم اما...

ارز دانشجویی از ماه آذر تا حالا که اصل گواهی اشتغال به تحصیل داداشم رو دادیم وزارت علوم و توی نوبت بودیم, بالاخره تونستیم دیروز 6000 دلار ارز دانشجویی بگیریم!

آذر که نامه رو از وزارت علوم گرفتیم, میگفتن که بانک های خصوصی دیگه ارز نمیدن, هر کی میخواد بگیره از بانک ملی اقدام کنه که وابسته به دولته و همیشه ارز داره. نامه رو به اسم بانک ملی گرفتیم. بانک ملی هم گفت باید توی نوبت باشید تا 10 اسفند. بعد پرونده رو گذاشت توی نوبت. همین که نوبت به ما رسید (یه سه چهار روز قبلش) بانک ملی اعلام کرد که دیگه ارز به دانشجوها نمیدیم. خلاصه نامه رو بردیم وزارت علوم و عوض کردیم. این بار قانون عوض شده که دیگه نامه رو بدون نام بدن. همون روز بردیمش برای بانک سامان که تازه اعلام کرده بود هر کسی ارز دانشجویی بخواد ما میدیم. مدارک رو دادیم و اونا هم گفتن نمیدونم باید کجا بفرستیم و تایید بگیریم. تا دو روز قبل از عید هم رفتیم که هر جوری شده سریعتر بگیریم ارز رو اما گفتن که بعد از عید مراجعه کنید.

بعد از عید که رفتیم نوشته بود مبلغ 6000 دلار تعلق میگیره و تموم. بعدشم گفت که کلا توی سال یکبار میدیم و اگر اینو هم بگیرید دیگه برای امسال هیچی تعلق نمیگیره. هر چی گفتیم که این رو پارسال دادیم ما, گفت تاریخی که ارز رو میگیرد حساب هست! نامه ای که میگفت رو یه نگاهی انداختم, تاریخ نامه مال 23 اسفند بود و توش هم نوشته بود برای ترم دوم! یه فکری کردم و گفتم اگر همینو هم نگیریم شاید دیگه هم ندن و گرفتیم. این مدت به بانک های دیگه ای هم سر زدیم اما همه یا گفتن نمیدیم یا گفتن که بعد از 15م فروردین بیایید ببینیم چی میشه. نمیدونم حالا برای ترم بعدش میتونیم بعدا از بانک های دیگه بگیریم یا نه.

به غیر از اون علافی چند ماهه, ارز ترم یک رو که خوردن (5000 دلار), شهریه یکسال دانشگاه رو هم که گفتن دیگه نمیدیم (اونم حدود 4750 دلار) برای ترم 3 هم که چون توی سال 91 میفته نمیدیم اونم بگو 5000 دلار. میشه 14750 دلار. بعد بوق و کرنا میکنن که ارز داریم, به کسی که نیاز واقعی داره میدیم. جالب که نامه برای قبل از عید بود و میتونست بهمون همون موقع بده. شایدم داده بودن دست پست دیر رسیده یا حال نداشتن بازش کنن. شایدم میخواستن کانادا خونه بخرن دیگه پول نداشتن بدن به ما.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد