زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

نامه نظام وظیفه به بانک رو گرفتم

دیروز صبح زود رفتم نظام وظیفه. باجه خروج از کشور برگه ورود گرفتم. رفتم داخل نوبت گرفتم و نشستم. دیدم مامور باجه اش بیکاره و همینطوری نشسته. یه چند دقیقه ای که گذشت دیدم حواسش نیست که شماره رو بخونه. یعنی اصلا کسی با اون باجه کاری نداشت ظاهرا. رفتم و بهش گفتم که این کار مربوط به باجه شماست و بعد یه نگاهی کرد و یادش آمد که شماره ها رو بزنه. بعد یه ربعی بررسی که ببینه من غیبت دارم یا نه یه فرم بهم داد که پر کردم و وقتی دادم بهش مهر و امضا کرد و گفت برو مالی. اتاق مالی کنار صف طولانی بانک قوامین بود. رفتم داخل و مدارک رو بهش دادم. گفت میری بانک کشاورزی 15 میلیون نقد میذاری.... حرفشو قطع کردم گفتم پول نقد ندارم میخوام از بانک ضمانت نامه بگیرم. گفت ضمانت نامه در ازای پول رو قبول نمیکنیم. گفتم میخوام سند بذارم. دیگه اسم بانک و شعبه رو پرسید و نامه اشو داد بهم. فقط گفت غیر ازاین باید حتما یه نامه دیگه هم از بانک بگیری که ضمانت نامه در ازای سند بوده کل فرآیندش 45 دقیقه شد.

ظاهرا سالهای قبل که بچه ها در ازای پول نقد میذاشتن, دیدن که چه پول خوبی میشه جمع بشه, چرا هر کسی بذاره توی یه حسابی, همه بیان بذارن توی حساب ما یه سودی هم ما بکنیم! و دیگه به کسی اجازه نمیدن که توی بانک های دیگه پول بذاره و ضمانت نامه بیاره.

حالا باید نامه رو بدم به بانک و ظاهرا کلی داستان داره که دفترخونه ارزشیابی ملک میکنه و باید 10 درصدش هم نقد داده بشه و ... چیزی که بانک به من گفت گفت که حدود یک هفته ای طول میکشه. خوبه که مثلا دارم زود اقدام میکنم. اگر وقت نداشتم و باید سریع میرفتم سفارت چی میشد؟ تازه خوب شد این سند رو داشتیم وگرنه 15 میلیون از کجا میآوردم نقد بذارم؟

ظاهرا امسال بچه هایی که رفتن سفارت عشق آباد از همه سریعتر کلیر میشن. بعضی نوشتن حتی 10 روزه هم کلیر شدن, یعنی از اروپا هم زودتر! تا یکی دو هفته دیگه که جواب ها نهایی شدن, کارهای نظام وظیفه ام هم تموم شده و میتونم سریع برای پاسپورت و سفارت هم اقدام کنم.
نظرات 1 + ارسال نظر
دوست پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 08:46 ب.ظ

برای وثیقه نمی شد سند یه ماشین ۱۵ میلیونی رو بزاری؟ در اون حالت هم باید ۱۰ درصد نقد بدی؟
سند خونه داری میزاری یه وقت اگه برنگردی کل خونه برمیدارن؟
یا اینکه هر وقت خواستی برنگردی ۱۵ میلیون میفرستی ایران و وثیقه سند رو به وثیقه نقدی تبدیل میکنی؟

نظام وظیفه که میگه سند ملکی. احتمالش زیاده که ماشین رو قبول نکنن چون هر لحظه ممکنه که تصادف کنه و نابود بشه, بعد چطوری پولشو بگیرن؟
در هر حالتی باید اون 10 درصد نقد توی یه حسابی باشه که بلوکه بشه, حتی اگر میخواهید پول نقد بذارید. دیگه نمیدونم بانکی قبول میکنه یا نه اما اگر قبول کنه هم منطقی نیست.
اگر برنگردم و بخوان بردارن خونه رو میذارن برای فروش از طرف دولت و خیلی زیر نرخ بازار میفروشن (میدونید دیگه چطوریه) اما این امکان وجود داره که پول نقد رو سند رو پس گرفت. فعلا تصمیمی برای برنگشتن ندارم و دوست دارم که برگردم. البته اگر برای ترم دوم هم فاند نگیرم احتمال داره مجبور بشیم خونه رو بفروشیم اما امیدوارم که به اونجاها نرسه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد