زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

سربازی شد 24 ماه, همه کسر خدمتی ها هم لغو شد

امروز و دیروز یه طوفانی در قوانین سربازی به وجود آمد و سربازی برای کسانی که جدید میخوان برن تغییر کرد. سربازی برای امریه ای ها شد 24 ماه و برای کسانی که جاهای نظامی هستن شد 21 ماه و ...
همچنین تمام کسر خدمت های مربوط به جبهه و جانبازی والدین حذف شد. برای اونایی هم که مدرک لیسانس و بالاتر داشتن بازم حذف شد. یعنی من به جای 16 ماه الان باید 24 ماه برم سربازی. چون 18 ماه بود و 2 ماه هم به خاطر فوق لیسانس کم میشد ولی الان دیگه هیچی کم نمیشه.
خوشبختانه قوانین مربوط به کسانی هست که امسال اعزام میشن و ربطی به اونایی که الان سرباز هستن نداره, وگرنه الان داداشم دق میکرد.

حالا کم کم متوجه میشید که من چقدر من به ذات این نظام پی بردم که میگم نظام کثیفه. شب میخوابیم و صبح بلند میشیم و یه قانون جدید تصویب شده. و البته اول امسال هم به عنوان عیدی یک شک بزرگی به کسانی که قرار بود معافیت کفالت روی سن پدرشون بگیرن دادن که سن پدر رو از 59 سال به 65 سال تغییر دادن و اونم تازه پدری که از کار افتاده باشه! و یه عده ای که قرار بود اول امسال معاف بشن کلا برنامه زندگیشون به هم ریخت.

یادمه چند وقت پیش یکی از دوستام میگفت بیا همین اردیبهشت که اعزامت خورده برو سربازی, بعد برای سال بعد اقدام کن و تا سربازیت تموم بشه اونور پذیرش از یه دانشگاه خیلی تاپ میگیری و میتونی بری, دیگه وثیقه هم نمیخوای بذاری. حالا خودشم میفهمه که من یه چیزی میدونم که میگم اینجا دیگه جای موندن کسی که میتونه بره نیست.


بیا شانس ما رو ببین شانس سرباز امریکایی هم ببین:

نظرات 7 + ارسال نظر
نوید سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:07 ق.ظ


به نظر من که کار درستی کردین که کارتون رو به تعویق ننداختین. حتی اگه پارسال برای کانادا هم اقدام میکردین احتمالا الآن اونجا بودین. عجیبه که هنوز جواب اپلای SFU امسال شما نیومده؟

فرمودین که خونتون رو میخواین بفروشین. اگه خونتون حالتی هست که میشه قسمتیشو فروخت به نظرم فقط قسمتیشو بفروشین یا اگه کل خونرو فروختین یه خونه ی کوچیک تر بخرین. اینجا خیلی ریسک هست که کل سرمایرو به پول نقد تبدیل کرد.

موفق باشین.

SFU گفت توی May جواب میدیم. استادش هم گفت من دانشجوی بهتر از تو گیرم آمده دیگه تو رو نمیخوام!

خونه هم خدا کنه نخواهیم بفروشیم. فعلا که برای ترم 1 رو میتونم خودم تا دم رفتنم جور کنم. بعدشم خدا کریمه. اگر داداشم بتونه فاند بگیره دیگه نیازی نمیشه خونه رو بفروشیم (حداقل تا آخر ترم 1 من)
خونه رو نمیشه نصفه فروخت که!

هستی سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:37 ق.ظ

" اینجا دیگه جای موندن کسی که میتونه بره نیست." واقعا درست گفتید...

جمله و عکس آخر رو کلی خندیدم.

نوید سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:13 ب.ظ

ولی کسری ب.س.ی.ج فعلا قطع نشده!

نه فقط کسر تحصیلی و جبهه و جانبازی حذف شده. اون کسری همچنان هست. مدت پروژه هم بنیاد نخبگان(؟) هم تا 19 ماهه شد. البته من که ندارم چون بهم گفتن شاگرد اول دانشگاهت باید باشی که نیستم.

مسعود چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 ق.ظ

چاره ای نمونده جز رفتن و رفتن
انگار اینو رو پیشونیمون نوشتن
که سفر تقدیر ماست واسه همیشه
ما همینیم، جنگل بدون ریشه

شاهین چهارشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:00 ب.ظ http://gull.blogfa.com

از یه چیزیت خیلی خوشم میاد. خیلی صادقی! امیدوارم همیشه صاف و صادق بمونی!
موفق باشی

ممنونم. شما هم به همچنین.

... یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:47 ق.ظ

سلام
مگه برای دکتری 4 سال طول میکشه؟
پس برای ارشد چند ساله؟
آخه تو ایران که ارشد 2 سال و دکتری هم 2 ساله...

سلام
دکترا متوسط توی امریکا 5-6.5 ساله. توی استرالیا 4 سال, توی کانادا 4.5 سال و ...
ارشد 2 ساله
توی ایران هم ارشد 2 ساله و دکترا 4 ساله که بعضی تا 5 سال هم ادامه میدن. بستگی به تز داره.

با توجه به طولانی مدت بودن دوره دکترا, خیلی از خارجی ها تمایلی به ادامه تحصیل در این مقطع رو ندارن. چون پنجسال سابقه کار مفید چندین برابر ارزشمندتر از مدرک دکترا میتونه باشه.

مسافر سه‌شنبه 5 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 05:25 ب.ظ

آخ آخ. تغییر این قانون مسیر زندگزی منو عوض کرد.
من دبیرستانی بودم و قصد داشتم بعد از دیپلم معافی رو بگیرم که بعد در دو مرحله سن پدر رو اول به ۶۵ بعد به ۷۰ تغییر دادن.
الان که پست ۱۰ سال پیش شما رو میخونم بازم داغ دلم تازه شد...

همیشه یه چیزی هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد