زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

امروز 15 آپریل بود - روز قدر اپلای!

15 آپریل یه تاریخ مهم توی پذیرش امریکا محسوب میشه. تاریخی هست که دانشجوهایی که پذیرش با فاند گرفتن باید تصمیم بگیرن که بالاخره کدوم دانشگاه میخوان برن. در چنین تاریخی سرنوشت کسانی که هنوز فاند نگرفتن و یا در لیست انتظار هستن رقم میخورد. از چنین هفته ای به بعد منتظران حضرتش از این انتظار در می آیند و یا اینوری میشن و یا اونوری.

احتمال خیلی کمی وجود داره که از دانشگاه های مونده پذیرش بگیرند و شاید با امدادهای غیبی فاند هم بگیرن و به احتمال زیاد هم که ریجکت میشن.


شرایط من در حال حاضر اینطوریه:

  • سه تا دانشگاه امریکا جواب ندادن (به جز یکیش بقیه تاپ هست که اصلا از اولش هم امیدی به گرفتن پذیرش ازشون نداشتم مثل UCI)
  • یه دانشگاه امریکا پرونده امو گم کرده. چون خیلی وقته که گم کرده و من ولش کردم دیگه هیچی. ظاهرا باید زنگ میزدم که نزدم. رنکش هم از اینایی که قبول شدم خیلی پایینتره. در واقع گذاشته بودم برای پله آخر که اینطوری شد و اینکه شاید بهم فاند بده.
  • دو تا دانشگاه کانادا جواب ندادن. که یکیشون استادش گفت من تو رو نمیخوام! یکیشونم که دوستم اونجاست گفت که امسال فقط میخوان 1 نفر رو بگیرن که اونم یه پسره المپیادی شریفیه که احتمال زیاد همونو بردارن و دیگه روی اینجا حساب نکن.
  • یه دونه هم توی اروپا مونده که اونم May جواب میده.
  • سه تا پذیرش بدون فاند. که یکیشون توی یه شهر بزرگه و یکیشون توی یه شهر توریستیه! و یکی دیگه هم یه جایی که اگر فاند نمیداد هم هیچوقت نمیرفتم.
  • سه تا هم ریجکت تا امروز از Purdue و UCSD و Vanderbilt که همه تاپ بودن. پوردو که اگر پذیرش هم میداد نمیرفتم. UCSD هم واقعا انتظار نداشتم که پذیرش بده, یه امتحانی کردم شاید شانسم بگیره که نگرفت! (میخواستم استخاره رو هم امتحان کنم که اونم جواب نداد!) Vanderbilt که فقط به خاطر تیلور اپلای کردم که نشد!

شرایط پیچیده ای هست. یه وقت میگم اینایی که پذیرش ندادن شاید یه دفعه پذیرش بدن. یه وقت میگم اینایی که بدون فاند دادن شاید یه دفعه فاند بدن (چون دو تاشون گفتن هنوز در مورد فاند تصمیم نگرفتیم) یه وقت میگم بذارم برم اروپا که شهریه اش خیلی کمه. یه وقت میگم همین دانشگاه امریکا رو که پذیرش دارم و میتونم از پس خرج ترم 1 بر بیام رو برم. یه وقت هم میگم اصلا بدون فاند برم چکار کنم؟ خلاصه همینطوری بین زمین و آسمونم که چی بشه و چیکار کنم.


خودم فکر میکنم که یکی از همینایی که توی امریکا بدون فاند پذیرش دارم رو برم و  احتمال زیاد از ترم دوم ازشون پذیرش بگیرم. اما نمیدونم برگشتنم چطوری بشه. کل پس اندازمو هم که باید بدم بره. یه چیزی هم بذارم روش. تازه میشه ترم 1. عوض کردن ویزا برای کار هم که مساوی از دست دادن 15 میلیون وثیقه است که توی این بی پولی واقعا سخته.

نظرات 4 + ارسال نظر
عرفان یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:39 ب.ظ

سلام،

امروز چون یکشنبه تعطیلشون بود، قانون 15 آوریل شاید تبدیل بشه به 16 آوریل. احتمالا یه سری از جوابها رو فردا شب دریافت می کنیم.

ضمنا از یکی شنیدم در آمریکا "پذیرش بدون فاند" معادل "ریجکت مودبانه" است.


سلام

نه دیگه, امروزم جزو 15 آپریله. تجربه نشون میده که دانشگاه ها اینقدر اکتیو نیستن که یه دفعه بیان فردا شب نتیجه بدن, احتمالا تا آخرای آپریل معطل کنن.

برای ما ایرانی ها که اکثرا تقبل هزینه تحصیل اونجا سخته این حرف تا حد زیادی درسته. اما بنده چندین نفر رو سراغ دارم که بدون فاند رفتن و از ترم دوم فاند گرفتن. حتی یکی رو میشناسم که بعد از یک ماه با استادی که باهاش درس برداشته بود هماهنگ شد و حتی شهریه ترم یک رو هم بهش برگردوندند. اگر بگیم معادل ریجکته دیگه این موارد رو نمیتونم در نظر بگیریم.
منم این یکسال خیلی سخت کار کردم که بتونم هزینه یک ترمم رو جور کنم که اگر فاند نگرفتم بازم بتونم برم. ولی بازم برام هزینه اش خیلی زیاده و امیدوارم که از یکیشون بالاخره فاند بگیرم.

نوید دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:03 ق.ظ

قبلا گفته بودین عوض کردن ویزا برای کار مشکلی برای وثیقه ایجاد نمی کنه. منظورتون اینه رفتین اونجا شاید از دانشگاه انصراف بدین و کار کنین؟

به شرطی که فول تایم بودن دانشگاه رو حفظ کنید مشکلی ایجاد نمیکنه که ویزا رو ویزای کار کرد. اما این کار خیلی سخته که آدم فول تایم درس بخونه و شرکتی که کار میکنه رو راضی کنه که بهش کار هم بده.

بله شاید اگر بدون فاند برم و ترم دوم هم فاند نگیرم و موقعیت کار مناسب پیش بیاد که ویزای کار بگیرم, انصراف بدم.

نوید دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:07 ق.ظ

سفارت های کشورهای خارجی(مخصوصا از آمریکا) این همه از دانشجو آیه و قسم میگیره که دانشجو حتما بعد از تحصیلات برگرده به کشور خودش ولی خیلی ها بعد تحصیل همون جا کارآموزی میگیرن و ویزاشون بدون مشکل تمدید میشه یا کسایی که دکتری میخونن برای پست دکتری اقدام میکنن یا اسپانسر و کار پیدا میکنن و اونجا میمونن.
اینا یه مقداری تناقض نیست؟

سلام
راستش به نظر منم هست. اونجا به هزار روش میشه موند. اما چیزی که اونا میخوان اینه که شما سربار نباشید. یعنی یه وقتی بدون فاند اگر میایید نرید انصراف بدید و بعد برید دنبال پناهندگی و از جیب دولت بخورید. یا اینکه درس تون تموم شد بخواهید دیگه لنگر بندازید!
تازه اگر این کار رو نکنن که سالی 500 هزار نفر به جمعیت امریکا اضافه میشه. راستش چون ایرانی های کمی میرن و با این همه موانعی که هست کسانی میرسن اونجا که واقعا یه چیزی از خودشون داشته باشن ما فکر میکنیم که خیلی از مردم دنیا اونجا میمونن. در حالی که این ایرانی ها هستن که بیشتر بعد از تحصیل می مونن ولی از کشورهای دیگه خیلی ها بر میگردن.

A friend دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 12:32 ق.ظ

Hi my friend,

I wish the best for you. I believe you will be in USA for fall 2012 and study in a good university with a right fund which satisfies you.

What is clear is that you have made a big effort to achieve a worthwhile goal and at last you will do it. This is one of the rules of God for this mortal world, believe me!

Dear friend,

God has many rules! and we will understand them after the things happened. Sometimes several days, and even several years. At this time, we just can keep our fingers crossed to see what will be happened.

Best of the bests

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد