زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

چهار و نیم میلیون هزینه پیش بینی نشده

این هفته بالاخره کارهای ضمانت نامه بانکی بعد از کلی دوندگی تموم شد. نزدیک 250 هزار تومن خرج محضر شد و سه میلیون (معادل 20% پانزده میلیون) هم بانک به صورت نقد توی حساب بلوکه کرد و حدود یک میلیون و نیم هم بانک به عنوان کارمزد گرفت.

کارمزد بانک به ازای هر سال بود و چون دکترا 6 سال برام زده بودن, حدود اینقدر شد. میخواستم هم یکساله بگیرم اما گفتم که مملکت ثبات که نداره, شاید سال بعد یه دفعه گفتن باید 30 میلیون بذارید. اونوقت دیگه خدا میدونه باید از کجا جور بشه. و تازه ترسیدم که این همه زحمت کشیدیم و باز نظام وظیفه گیر بده که چرا یکساله گرفتی و برو همون 6 ساله بگیر. واقعا حتی نمیتونیم به قانون امروز هم استناد کنیم و باید چند سال بعد رو هم ببینیم. هنوزم برام قابل درک نیست که چرا بانک به ازای هر سال این همه کارمزد میگیره.

خدا میدونه با چه زحمتی این همه پول رو یک هفته ای جور کردیم. یه مقداریشو مامانبزرگم داد و یه مقداریشو دایی ام و یه مقداری هم خاله ام! که یه جوری تا آخر این هفته بهشون برگردونیم. خودمون هم تقریبا هیچی نداشتیم.

تازه کلی بهمون لطف کردن و گفتن دیگه استعلام شهرداری نمیخواد و کار محضر هم که قرار بود ده روز طول بکشه یک روزه انجام دادیم. با حساب اینا باید حدود 20 روز دیگه طول میکشید که کار این سند گذاری به اتمام برسه.

ضمانت نامه نهایی هم قرار شد تا سه شنبه آماده بشه و برم بگیرم. این هفته هم که چهارشنبه تعطیله و کارهای پاسپورتم میره برای هفته بعد.


واقعا توی این وضعیت نداری این همه پول باید بدم برای ضمانت نامه ای که...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد