زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

بلیت برای آنکار گرفتم

بعد از مدت ها کلنجار با خودم که چکار کنم برای سفارت, برم دوباره از عشق آباد وقت بگیرم یا همین ترکیه رو ردیف کنیم, امروز صبح رفتم بلیت برای آنکارا گرفتم.

از ایران ایر دقیقا 369200 تومان. اول فکر کردم که با اتوبوس برم اما دیدم به خستگیشو اتلاف وقتش نمی ارزه. بعدشم معلوم نبود که ارز مسافرتی هم بدن یا نه. برای همین فکر کردم که بهتره با همین هواپیما برم. اگر ارز مسافرتی کم نشده بود, مشکلاتم هم کمتر بود. این هفته باید به دانشگاه هایی که مونده ایمیل بزنم بگم که اگر زودتر جواب ندید من دیگه دارم میرم سفارت! آخر نامردیه کارشون. یکیشون که از 1 دسامبر جواب نداده یعنی نزدیک 5 ماه گذشته! دو تای دیگه از 15 ژانویه در حال بررسی هستن.


هزینه ها تقریبی اینطوری میشه:

1- بلیت هواپیما :   نزدیک 370 هزار تومن

2- عوارض خروج از کشور: نزدیک 60 هزار تومن

3- پول هتل: ارزونترین هتلی که من گیر آوردم شبی 28 دلار, که میخوام 2 شب بگیرم = حدود 60 دلار (دوستان میگفتن که مسافرخونه هست که با هتل خیلی فرقی نداره و حدود شبی 15 دلار یعنی تقریبا نصف هم هست) من دیگه گفتم برای 2 شب ارزش نداره خودمو درگیر پیدا کردن مسافر خونه کنم. شب آخر هم فرودگاه میخوابم چون پروازم ساعت 7 صبحه.

4- پول کرایه: در حدود 10 دلار. 

5- پول غذا: احتمالا اونم 10 دلاری بشه. میتونم از ایران ببرم اما از کباب ترکی توی ترکیه نمیشه گذشت.


حالا از اونجا برگشتم که هزینه هام دقیقا چقدر میشه. دقیقا یک ماه دیگه باید برم.


نکته بسیار بسیار مهم قبل از سفر: از من به همه نصیحت, برای خرید بلیت و رزرو هتل حداقل از یک ماه قبل اقدام کنید که بتونید با ارزونترین نرخ ها بگیرید. هر چی نزدیک سفر باشه, شانس گیر آوردن

نظرات 4 + ارسال نظر
شاهین یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:18 ب.ظ http://gull.blogfa.com

گویا بر و بچه های عازم کانادا هم در این سفر همراهت خواهند بود. بعد از آمریکا و انگلیس حالا نوبت کانادا بود. وای به روزی که ترکیه ما رو تحریم کنه!
http://www.applyabroad.org/forum/showthread.php?41755-%D8%AA%D8%B9%D8%B7%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%A7%D8%AF%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86

سلام
بله جای تاسفه اما بخش ویزای سفارت کانادا توی ایران تعطیل شده. البته قبلا هم مدارک رو پستی میگرفتم اما فکر کنم برای pick up باید یه سفر تشریف ببرن خارجه. خوش به حال ترکیه!

امین دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:58 ق.ظ

سلام
امیدوارم کارت خوب پیش بره و سریع clear بشی.
پیشارم واسه visa کانادا اقدام میکنم. الان متوجه شدم که یه مدرک ضمانت نامه محضری میخوان از پدرم که تعهد کنه تا هزینه های من رو برای ۴ سال بتونه بده. انگار این با نامه بانک فرق میکنه. حتا اونا میگن نامه fund من باشه، نامه ضمانت رو هم باشه.
دارم میگردم واسه یه template برای این نامه. آیا شما چیزی در این مورد نشنیدید؟

سلام
بله من این نامه رو گرفتم. تعهدنامه هست. نیازی به تمپلیت هم نیست خود محضرها دارن. البته محضر تشریف میبرید نزدیکای دانشگاه باشه میدونن اگر نباشه نمیدونن. اون روز من 3-4 تا محضر رفتم تا بالاخره یکی توی انقلاب تمپلیتشو داشت. شناسنامه و کارت ملی خودتون و پدرتون (اسپانسر) باید حتما باشه. قیمتش الان یادم نیست اما فکر کنم 27 یا 37 هزار تومن شد و ترجمه هم حدود 60 تومن. به عبارتی یه کاغذ پاره صد هزار تومن!
البته برای من چون یکی از دانشگاه ها میخواست گرفتم اما میدونستم که ممکنه برای سفارت هم لازم بشه. برای محکم کاری هم با مهر دادگستری و خارجه گرفتم.
موفق باشید.

سارا دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 10:33 ب.ظ

پذیرش گرفتی؟ از کجا به سلامتی؟ راستی چرا نمیری ارمنستان واسه سفارت؟

سلام
دنبال نمیکنیا! همینطوری آمدی یه سری زدی 2 تا کامنت بذاری! من هنوز پاسپورت ندارم, نمیتونم DS-160 پر کنم. فقط آنکاراست که اینو نمیخواد.

سارا پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:57 ق.ظ

یه مدت هر وقت آپ می کردی می خوندم. اون روز یهو با خودم گفتم اااا راستی از اون وبلاگه خبری نیست. سرچت کردم اون پست اومد که چرا من ریجکت می شم. به تاریخ نیگاه نکردم و کامنت گذاشتم. بعد یهو دیدم مال پارساله! و کامنت پر! هیچی دیگه اومدم دیدم پستای جدیدت راجع به Bank statement و سفارت و ایناست. خوب پاسپورت که ماکسیمم دو هفته ای میاد . بعد راحت می تونی DS رو پر کنی!
گرفتی جریانُ؟
آره واقعا دنبال می کردمت. همونی که عشق تیلور سوئیفت بود دیگه! درست نمی گم؟؟

آهان. خب متوجه شدم. خب هنوز داستان ادامه داره و تازه اولشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد