زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

برای بورسیه یکی از دانشگاه های استرالیا اپلای کردم

علی رغم میل باطنی ام امروز برای بورسیه یکی از دانشگاه های استرالیا اپلای کردم. قبلا این دانشگاه رو مد نظر داشتم اما چون توی سیدنی نبود دلم نمیخواست اپلای کنم. به این حال دیدم برای بورسیه اش چیز خاصی نمیخواد, گفتم اپلای کنم شاید قبول بشم. اما اگر قبول بشم واقعا دردسر داره که بخوام از نظام وظیفه کشور رو عوض کنم. هر چند که اگر بورس بدن دیگه خیالم راحته که پولی که دارم رو نمیخواد بدم شهریه دانشگاه.

تا یکی دو ماه دیگه چند تا دانشگاه استرالیا هم ددلاین بورسیه و پذیرششون هست. ببینم اوضاع بقیه دانشگاه های امریکا چی بشه, اگر نتونستم اقدام کنم برای استرالیا. بازم قوانین اینجا دست و پا گیر هستن و باید تا 6 ماه دیگه از کشور خارج بشم و جواب دانشگاه های استرالیا هم دیر میان و شاید بهشون نرسم. یه جورایی جواب های استرالیا و امریکا از نظر زمانی با هم مشکل دارن.


هزینه های امریکا رو هم برای یک ترم میتونم خودم کامل بدم + خرج های دیگه مثل بلیت. هواپیما هم ارزونترین چیزی که آژانس ها داشتن 1 میلیون 700 بود. خودم اما توی سایت تونستم 1150 دلار هم پیدا کنم. اگر از نیویورک هم بگیرم میتونم تا 950 دلار هم بلیت بگیرم. میخوام اگر بشه بلیت رو از الان بخرم تا برام ارزونتر در بیاد. جواب اون 3 تا دانشگاه امریکا هم که هنوز نیامده اما فکر نکنم بخوان پذیرش بدن که این همه طول کشیده. حتی فاند این دو تا دانشگاه هم هنوز معلوم نشده. خوب شد که این پذیرش ها رو داشتم که برم دنبال سفارت, اگرنه ممکن بود هیچوقت دیگه به ترم پاییز هم نرسم. اگر مثلا فقط UCI اپلای کرده بودم و اونا هم هنوز جواب نداده بودن فکرشو کنید که هنوز حتی نمیتونستم برم دنبال کارهای نظام وظیفه یا وقت سفارتم رو بگیرم.

نظرات 4 + ارسال نظر
an applicant پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:54 ب.ظ

آفرین که بالاخره حرف گوش کردی و استرالیا رو هم زدی! حرفم روت اثر کرد دیگه!

اگه دانشگاهی که تو استرالیا زدی جزو گروه هشت استرالیا هست، برای بورسیه باید مقالات نویسنده اول زیادی داشته باشی . با اساتید اون دانشگاه ها که مکاتبه میکردم اینطور میگفتن.

اگر دانشگاهی که انتخاب کردی جزو اون هشت دانشگاه نیست شانس بیشتری هست که بدون مقالات بورست کنند.

مجبور بودم! دیدم سنگ مفت گنجیشک مفت.

خوشبختانه G8 نیست و اصلا برای همین که شانسم بیشتره اپلای کردم. حالا ببینیم کی جواب میدن. به خاطر نظام وظیفه و قوانینش ممکنه حتی اگر قبولم هم کنن نتونم که برم.

فرهاد پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 02:54 ب.ظ

سلام دوست عزیز

من از خیلی ها شنیدم که استرالیا از خیلی کشورهای اروپایی و حتی از کانادا برای زندگی و تحصیل بهتر است. من هم قصد اپلای دارم.
خواهشی که دارم اینه که لطف کنین اطلاعات دانشگاه های استرالیا، ددلاین ها و نیازمندیهاش را برای بقیه تو سایت بزارین.

کمک خیلی بزرگی خواهد بود

سلام دوست عزیز

شنیدن کی بود مانند دیدن. ببخشید من نمیتونم این کار رو انجام بدم. تعداد دانشگاه ها که زیادن و برای هر رشته هر دانشگاه یه سری چیزا میخواد. به طور عموم با تافل 90+ و نمره رایتینگ 22-21 (بعضی 21) و معدل خوب (17+) دانشگاه های سراسری ایران نباید مشکلی از نظر پذیرش باشه. برای بورس خوب شرایط خیلی رقابتیه. اینجاست که مقاله ژورنال ISI برای رشته های مهندسی خیلی خیلی مهم میشه که من ندارم.

ایشا الله که موفق باشید.

نوید پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 05:21 ب.ظ

وین هم اگه برین خیلی خوبه. یه فیلمی به همین نام دیده بودم خیلی جالب بود.

سیدنی مشکلش چیه؟ مثلا آدلاید و ملبورن و کانبرا بهترن؟

تو فکر نیوزیلند هنوز نیفتادی؟

وین خوبه اما آخه من توی اروپا چکار دارم که انجام بدم؟

سیدنی خیلی خوبه, این دانشگاهه ملبورنه که به سرزندگیه سیدنی نیست.

نیوزلند فاندهای خیلی محدودتری نسبت به استرالیا داره. فکرش بودم ترجیح میدم بدون فاند برم امریکا تا اینکه نیوزلند.

erf123 پنج‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 06:44 ب.ظ

salam
dar morede blit havapeyma, TURKISH Airline ro ham ye check bekon. shenidam jozve arzoontarin hast.
ye sherkat ITALIAee ham hast , ke esmesh alan yadam nist.

سلام
ممنون. ایران ایر ارزونترین پرواز رو داشت. میخواستم زمینی برم ترسیدم ارز مسافرتی ندن بهم. ترکیش 422 هزار تومن بود.
یکی از بچه ها یه مسیر ارزونتر معرفی کرد که دیگه دیر شده بود که بلیت خریده بودم. میگفت زمینی میری اولین شهر ترکیه, از اونجا هواپیما داره تا آنکارا 40 دلار. حالا اگر ویزام اومد برای پیک آپ اینطوری میرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد