زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

آزاد کردن مدرک کارشناسی ارشد - قسمت اول

برای مدرک دانشگاهم, دیروز هر چی زنگ زدم دانشگاه کسی گوشی رو بر نمیداشت. دیگه تصمیم گرفتم که امروز خودم برم. از بانک که آمدم بیرون تا رسیدم دانشگاه ساعت 12 و نیم شد. گفتن که تا یک و نیم تعطیلیم. با خودم فکر کردم که اگر اون رئیس نافهم یک ساعت با تلفن و اون آقا اون همه حرف نمیزد و اصلا اگر از اول اون کارشناسه میگفت این پیش فاکتور رو نمیتونیم قبول کنیم, الان حداقل به کارهای مدرکم میرسیدم. به هر حال منم رفتم ناهار و نماز. راس یک و نیم برگشتم. گفت بشین تا زنگ بزنیم. در واقع اتاقی که کارم اونجا بود گوشی رو بر نمیداشت و آخرشم به یکی دیگه از نگهبان ها گفت که به اونا بگه زنگ بزنن! با کسی که صحبت میکردم, براش توضیح دادم که نامه ام رو دو روز پیش ثبت کردم ولی گفت که دست من نرسیده. شما برو دبیرخونه از اونجا ببین کجا فرستادن. دبیرخونه نوبت گرفتم و منتظر شدم. بعد توی کامپیوتر چک کردو گفت رفته دست خانم فلانی. باز برگشتم ساختمان اصلی. گفتن که باید صبر کنی. حدود بیست دقیقه ای نشستم و باز به همون روال همون کارشناسه زنگ زد پایین. گفت بله نامه اتونو پیدا کردم, ولی مدرکتون آماده نمیشه. گفتم خوب حداقل یه کاری کنید که من بتونم برم وزارت علوم. گفت فردا میفرستم پیش آقای فلانی, شما برو از ایشون مبلغی که برای آزاد کردن مدرک لازمه رو بگیر و بریز به حساب تا بهت نامه بدیم. گفتم من چندین ماه کار میکردم, گفت خب مدارکشو به همون آقای فلانی بده. گفتم پس امروز دیگه هیچ کاری نمیشه؟ گفت نه دیگه فردا! با خودم فکر کردم که اگرچه دو ساعت و نیم معطل شدم اما حداقل نامه رو به جریان انداختم. اگر نیامده بودم عین دیروز که طرف روحشم خبر دار نبود که باید کار منو هم انجام بده. حیف شد دیروز نرفتم. ساعت 3 و خرده ای خسته و خرد رسیدم سر کار و تا همین الان که اینو مینویستم داشتم کار میکردم.
فکرشو کنید که یه صبح تا عصر سر کار نرفتم و هیچ کار مثبتی هم صورت نگرفته. عین عصر هجر که مردم پشت در غار مینشستن که دایناسورش بیاد بیرون اینجا باید بری پشت در غار بانک و ... بشینی که شاید یه دایناسوری ازش بیاد بیرون.

نظرات 3 + ارسال نظر
نوید دوشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 09:05 ب.ظ

شما حتما تو کارتون خیلی خوبین و رئیستون هم قبولتون داره وگرنه از کار بیکار میشدین و خودتون یه کار دست و پا میکردین.

جلال جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:34 ب.ظ

با سلام

خیلی وقت بود که می خواستم یه سوال ازتون بپرسم ولی متاسفانه وقت نمی شد. می خواستم بدونم برای اپلای کردن به دانشگاه های آمریکایی حتما باید مدرک دانشگاهیمون رو آزاد کنیم یا نه؟ چون من هم لیسانس و فوق لیسانسم تو دانشگاه های دولتی خوندم باید هزینه اون رو بپردازم و از طرفی اگر اپلای بنده ریجکت بشه این هزینه رو دستم می مونه. ممنون می شم کمکم کنید

با تشکر

سلام

خیر نیازی به آزاد کردن مدرک نیست. همونطوری که میبینید بنده هم الان که دیگه ادمیشنم رو گرفتم و باهاش سربازیمو وثیقه گذاشتم تازه رفتم دنبال کارهای آزاد کردن مدرک. برای امریکا هم بدون جی آر ای بالا اپلای نکنید.

موفق باشید

نوید جمعه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:49 ب.ظ

بعضی از دانشگاه های دولتی روزانه تا پول تحصیل رایگان رو ندی ریزنمرات رسمی رو نمیدن!

بله منم شنیدم اما باید بتونن بفرستن برای دانشگاه های مقصد. دانشگاه ما هم به خودمون نمیداد اما برای دانشگاه هایی که میخواستی اپلای کنی میفرستاد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد