زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

چقدر بده آدم دور از همسرش زندگی کنه

یه مشکلی که برای داداشم به وجود آمده اینه که ایتالیا به همسر از بدو ورود ویزا نمیده و باید خودش چند ماهی بره اونجا و تازه بعدا اقدام کنه که حدود 5-6 ماهی طول میکشه. الان با این اوضاع خیلی دو دل هست که بالاخره اقدام کنه برای ایتالیا یا نه. من که بهش گفتم بذاره برای ترم بعد که یه کم وضعیت من هم مشخص بشه شاید بتونم بعد از یک ترم فاند هم بگیرم. اما خانمش راضی نیست و میگه هر چی زودتر بری بهتره. علت عجله هم فقط شرایط اینجاست که بعید میدونم تا یه ترم اتفاق خاصی بیفته. اگرچه هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست. اینطوری اگر بخواد اونم تابستون بره, حتما باید خونمونو بفروشیم و با وجود اینکه من نهایت سعی ام رو کردم که این اتفاق نیفته, ظاهرا نمیشه. آخه این خونه تنها سرمایه ما است که اگر خرج تحصیل این داداشم بشه دیگه برای بقیه خرج های آینده هیچ چیزی نمی مونه. حالا امیدوارم که خدا خودش درست کنه.


چند روز پیش که راجع به تیلور نوشتم یه سری هم به خبرها زدم دیدم تیلور خانم پارسال رفته یه خونه خوشکل توی لس آنجلس خریده که چند تا عکساشو این زیر میذارم:









تیلور خانم سلیقه ات خیلی خوبه اما من امسالم نمیتونم بیام لس آنجلس. ممنونم که یکسال هم به خاطر من صبر کردی اما من فعلا هیچ ایده ای ندارم که چطوری میتونم بیام اونجا. 


بعد از اون ریجکت USC اینقدر بی حوصله ام که دیگه حوصله شوخی رو هم ندارم. مثلا قرار بود تابستون برم لس آنجلس خونه تیلور دیگه کرایه خونه هم نخوام بدم! تیلور هم خودش کم کم از nashville بیاد پیش هم زندگی کنیما. خاک توی سرت USC که برنامه های منو خراب کردی. آخه دیگه چطور دانشجویی میخواستی که من نبودم؟

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی چهارشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:03 ق.ظ

سلام
من دو تا سوال راجع به آزاد کردن مدرک دارم ممنون میشم اگر میدونین بهم بگین:
1) هزینه ی آزاد کردن مدرک برای 2.5 سال ارشد چقدره حدودا؟ 9 میلیون؟
2) اگر یه مدت از دوره ارشد (مثلا یک سال) تو یه شرکت خصوصی کار کنم میتونه هزینه ی آزاد کردن مدرک رو کم کنه؟ کلا چه جور شرکتی باید باشه؟ دقیقش رو کجا نوشته؟

ممنونم
ان شاءالله که جای خوبی پذیرش بگیرین و این روز و شب های سخت هم با خوشی بگذره

سلام

1) بستگی به ورودیتون داره. خودتونم میتونید حساب کنید.

برای اینکه ورودی سال های قبل از 89 بودید:
http://www.msrt.ir/sites/ddstu/Lists/List1/DispForm.aspx?ID=29

برای اینکه ورودی سالهای 89 به بعد بوده باشید
http://www.msrt.ir/sites/ddstu/Lists...s/88/89-90.pdf

که چهار برابر شده و یه پست قبلا گذاشته بودم حتما بخون. البته من هرچی حساب کردم یه چیز دیگه ازم پول گرفتن اما ورودی 87 که بودم با 7 ماه سابقه کار شد 1 میلیون.

2) از دوره ارشد نه. فقط بعد از فارغ التحصیلی رو حساب میکنن. هر جور شرکتی که باشه چه خصوصی و چه دولتی. بعضی دانشگاه ها گیر میدن که حتما باید سابقه بیمه رو ببری اما از من نخواستن. من یه نامه ساده از شرکتم گرفتم که نوشته بود آقای فلانی با مشخصات ... و شماره بیمه .... از تاریخ .... تا تاریخ .... اینجا کار میکرده. همین و بس. دقیق خاصی نداره. راستی کار میکنی بیمه هم بکن خودتو بعدا برای بازنشستگی خوبه. و همچنین سربازی هم جزو سابقه کار حساب میشه.

تشکر میکنم
برای شما هم همینطور

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد