زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

دیگه واقعا وام بی وام!

این هفته یه روز دوباره علاف شدم و رفتم دنبال وام. چون وام خودرو بود رفتم یه سر ایران خودرو, حتی یه ماشین هم زیر 15 میلیون نداشتن. منم قرار بود فقط 7 میلیون وام بگیرم و اگر بر این بود که 8 میلیون پول اضافه داشتم میذاشتم روش, خوب 2 دیگه میذاشتم میرفتم یه ماشین پراید برمیداشتم و اصلا وام میخواستم چکار.




بعد رفتم سایپا, انواع و اقسام پراید رو داشتن که معلوم نبود فرقهاشون چیه. گفتم اگر بتونم یه پراید دوگانه سوز بگیرم که راحتتر بتونم بفروشمش. گفت که اول اینکه پراید های دوگانه سوز رو بهتون پیش فاکتور نمیدیم که برید از بانک وام بگیرید. در ثانی یک ماه هم طول میکشه که ماشین رو بخواهید تحویل بگیرید و یه چند مدتی هم برای پلاک کردن و ... طول میکشه. پراید غیردوگانه سوز هم قیمتش با دوگانه سوزها فرقی نداشت و حدود 10 میلیون میشد. از اون بدتر میگفت وقتی هم پلاک میشه قیمتش 700-800 هزار تومن میاد پایین!!!

(شرح عکس: عمر دست خداست, سایپا فقط وسیله است.)


یعنی مدلی رو که میخوای رو بهت پیش فاکتور نمیدن, بعد پولو کامل میگیرن ازت, یک ماه علافت میکنن (احتمالا در این اثنا ماشین رو تولید میکنن) بعد کلی هم درگیری سند و پلاک داری و آخرشم ماشینی که میگیری 700-800 هزار تومن باید ارزونتر بفروشی؟؟؟ ما رو بگو که زهی خیال خام.


یه فکری کردم که اصلا این وام گرفتن اینطوری با اعمال شاقه شد که! همون بهتر که اصلا نگیرم و بیخیال بشم. حیف یه روز وقت دیگه ام که برای این فروشندگان فاقد شعور گذاشته شد. خب شرکت نافهمی که میدونی مشتری ات این مدل رو میخواد, چه فرقی برات میکنه که این مشتری میخواد وام بگیره یا نقد بخره؟ بعدشم چرا یک ماه طول میکشه که تحویل بدی, یعنی پول رو میگیری که تازه ماشین رو بسازی؟ ......


یه مشت اسباب بازی کره ای رو به قیمت چند برابر جهانی بهت میخوان بدن اونم اینطوری. خدمات پس از فروششونم که منو کشته. میخوام که ندن. اصلا خودم میرم خارجه یه ماشین خوب میخرم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد