زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

زیر آسمان خدا

این وبلاگ داستان یک پسر ایرانیه که تصمیم گرفت بره امریکا و برای این کار دو سال اپلای کرد تا بالاخره پذیرش گرفت و ...

رزرو هتل آنکارا

من چند هفته مونده بود به سفر رفتم و هتل رزرو کردم تا یه وقتی گرون نشه. چند بار هم دایی هام گفتن میایم باهات و بعد گفتن نمیاییم هی من رزرو کردم و هی کنسل کردم! خلاصه یه هتل توی ulus پیدا کردم که با سفارت یک ساعت پیاده فاصله داشت. هفته آخر هم دیدم هتله قیمتش را آورده پایین, دوباره کنسل کردم یه اتاق ارزونتر گرفتم. فکر کنم توی این تاریخ سفر بهتره همون نزدیکای سفر آدم هتل بگیره.

هتل رو از طریق سایت بوکینگ دات کام booking.com پیدا کردم. یه قسمت نقشه داره که میشه خیلی خیلی راحت از طریق اون هتل های نزدیک به منطقه ای که میخواهید رو با قیمتی که مناسب باشه پیدا کنید.



من توی عکس براتون آدرس سفارت امریکا رو هم گذاشتم. در هر حال Booking.com یه راه خیلی راحت برای رزرو هتل هست. من توی سایت گوگل مپ هم یه فاصله اندازه میزدم ببین چند دقیقه پیاده راه هست.



فقط اتفاق ناگواری که افتاد این بود که هتل رفتم 10 تا کاغذ بوکینگ به اسم من داشت و صاحب هتله کلی گشت تا این رزرو آخری منو پیدا کنه! بعدش به ترکی به اون یکی میگفت ...باطیله, باطیله,...  منم کلی خجالت کشیدم.
آخرش قیمتش توی کاغذ من 32 یورو بود. یه دفعه گفت 82 لیر از توی کارت اعتباریم کم کرده. من کلی تعجب کردم چون فکر میکردم 40 لیر باید میشد. محاسبه اشتباه من این بود که هتل شبی 20 دلار, دو شب میشه 40 دلار, میشه 40000 تومن, هر لیر هزار تومن پس میشه 40 لیر! یه دفعه گفت 82 لیر شاخ در آوردم. بعدش که ماشین حساب در آوردم دیدم همچینم اشتباه حساب نکرده باید 70 لیر و خورده ای میگرفته حالا احتمالا پیش خودش یه پولی هم اضافه تر برداشته. یه نگاهی کردم که من فقط 100 لیر خریدم و آمدم(البته دلار داشتم) اما گفتم اگر از کارتم کم کنه دیگه این 100 لیر هم برای خودم میمونه نمیخواد برم صرافی اینجا گرون عوض کنم. دیگه منم راضی شدم که درسته و همه چی به خیر و خوشی تموم شد.ولی از من به همه نصیحت که اگر از این سایت رزرو میکنید, همه رزروهای شما رو فاکس میکنه به هتل و اگر هی کنسل کرده باشید صاحب هتل 6 ساعت باید بگرده و پیش خودش فکر میکنه عجب آدمیه این دیگه. بعدشم این سایت لیر ترکیه نداره و به مثلا دلار یا یورو میزنه و بعد اینجا احتمالا یه پول بیشتری مجبورید به صاحب هتل بدید.



هتل هم نزدیک سفارت بگیرید خیلی بهتره, مخصوصا اگر محدوده Kililay باشه. اونجا محله خیلی خوب و سر زنده ای هست.
نظرات 4 + ارسال نظر
محسن چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:50 ق.ظ http://bakhyr.blogsky.com

سلام. سفر خوش بگذره. در مورد پست قبلیت، گوگل، امکان پخش صدا رو برای پخش ترجمه اش روی ایران بسته! فقط ترجمه متنو میشه دید!!

سلام
ممنون. ببخشید ترکیه بودم و اینترنت آزااااااااااااااااااد بود.

ن چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 10:09 ب.ظ

دلار هزارتومنی حساب کردی؟

گفتم که اشتباه کرده بودم.

شیدا چهارشنبه 10 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 11:45 ب.ظ

سلام دوست عزیز خوشحالم که به هدفت رسیدی اینو از صمیم قلب میگم
یه سئوال دارم لطفا جواب بهم بده خسته شدم اینقدر که فکر کردمو دو دوتا چهار تا کردم

من یه سالو نیمه فارغ التحصیل شدم تو این مدت خیلی دنبال کار گشتم یه شش ماه هم رفتم سرکار ولی کارگری بود همش به خودم میگفتم اگه زبانمو بشینم بخونم اونو قوی کنم خیلی به نفعمه تا اینجا کارگری کنم.ولی خوبیش این بود که مرتبط با رشتم بود

الان بیکارم و دارم زبان میخونم نمیدونم چقدر هم طول میکشه که بتونم مدرک زبانمو بگیرم به نظر شما من که هیچ سابقه کاری ندارم بعد بخوام sop بنویسم امتیاز منفی نیست.
اول اینکه مثلا سه سال گذشته باشه از فارغ التحصیل و تازه سابقه کار هم نداشته باشم
این موضوع خیلی فکر منو مشغول کرده هیچ کار مرتبط با رشتم پیدا نمیکنم به نظر شما اگه دنبال کارهایی غیر رشتم برم (کارهای سطح پایین) خوبه برا سابقه میگما

سلام شیدا جان
اینطوری که نمیشه. شما یه کم اطلاعات بیشتری به من بده که رشته ات چیه و این دو سه سال چکار میکردی و الان چکار میخوای کنی
واقعیتش اینه که اپلای کردن و خارج رفتن واقعا کار سختیه اما نشدنی نیست. باید ببینید که ارزش داره براتون یا نه. این تصمیمیه که از اولش باید بگیرید.
شما تا جایی که زبان میخونید ضرر نمیکنید. زبان خیلی شیرینه و کلی هم به دانش آدم اضافه میکنه.
از نظر SOP اصلا امتیاز منفی نیست. برای سفارت هم میتونید بگید داشتم زبان میخوندم. تا جایی که میدونم, کلا دانشگاه ها اصلا هیچ امتیازی برای سابقه کار قائل نیستن (به جز رشته های خاص مثل مدیریت).
ببخشید این چیزا رو باید دقیق بگید, کار پایین یعنی چه کاری. خوبه برای سابقه چه جور سابقه ای؟ سابقه رو برای چکاری میخواهید؟
اگر میخواهید کارگری کنید و باهاش به کانادا و استرالیا مهاجرت کنید, بهترین کار همینه که یه کار سطح پایینتر مثل آرایشگری یا آشپزی رو حرفه ای باشید و مدرک ازش بگیرید. مسیر بهتری برای مهاجرته. اینا همه به هدف آدم از زندگی بستگی داره.

eager to visit your site پنج‌شنبه 11 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 04:44 ب.ظ

Hi my friend,

Could you get your visa in Turkey?

If it is not a matter for you please tell me about your interview with the embassy's employee?

were you stressful and nervous while speaking English with that guy?

I wish best for you and hope when you answer my question tell me about your success in getting visa.

Hi,

I will publish several posts tomorrow that will address all your questions

Best

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد